Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick tillfället att tända en eld och grilla i ett vindskydd i lördags. Kommunen har lagt ut ved på väl valda ställen där vindskydd finns i ett naturreservat. Föredömligt tycker jag.

Det var väldigt mysigt och länge sedan jag tände en brasa utan papper/motsvarande, efter 20 minuters trixande när tålamodet tröt på fyraåringen kröp jag till korset och använde handsprit och en näsduk för att tända. Nästa gång ska det fasen gå med en tändsticka och utan annat än skogens material!

Nu luktar det skogsbrand i garderoben hemma. :banana
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fick tillfället att tända en eld och grilla i ett vindskydd i lördags. Kommunen har lagt ut ved på väl valda ställen där vindskydd finns i ett naturreservat. Föredömligt tycker jag.

Det var väldigt mysigt och länge sedan jag tände en brasa utan papper/motsvarande, efter 20 minuters trixande när tålamodet tröt på fyraåringen kröp jag till korset och använde handsprit och en näsduk för att tända. Nästa gång ska det fasen gå med en tändsticka och utan annat än skogens material!

Nu luktar det skogsbrand i garderoben hemma. :banana

Jag var ut för några helger sedan med sonen och barnbarnet, sonen brukar köra med tändstål, men den här gången fuskade vi också, barnbarnet var trött i benen och sugen på fika.
Dock inget medhavt papper eller så, utan bara näver och småkvist.

Grillstugan vi besökte ligger djupt inne i skogen i ett naturreservat, likafullt var det lämnat skräp på platsen, vi tog med oss det därifrån.

Lämmna platsen snyggare än när du kom!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag var ut för några helger sedan med sonen och barnbarnet, sonen brukar köra med tändstål, men den här gången fuskade vi också, barnbarnet var trött i benen och sugen på fika.
Dock inget medhavt papper eller så, utan bara näver och småkvist.

Grillstugan vi besökte ligger djupt inne i skogen i ett naturreservat, likafullt var det lämnat skräp på platsen, vi tog med oss det därifrån.

Lämmna platsen snyggare än när du kom!

Hade jag hittat litet torrt knaster under en gran hade det nog löst sig. Men där fanns bara lövträd och efter några dagars regn så var fasen allt genomsurt och lerigt.

Det fanns till och med halvtom soptunna på plats. Detta till trots ligger skräp vid sidan av. Obegripligt.

Jag är pappaledig på fredagar. Att åka iväg till skogen blir stående pappa-dotter-aktivitet. Trodde inte att jag skulle tycka om det så mycket. Efter halva livet med uniform hemma så kanske man kunde tro att man var färdig med tält, vindskydd och stridspackning. Icke, men nu är det skötväska för fältmässig dag, två barn och barnvagn istället för tross, AK och tgb.

När är det lämpligt att ge ett barn en egen yxa?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hade jag hittat litet torrt knaster under en gran hade det nog löst sig. Men där fanns bara lövträd och efter några dagars regn så var fasen allt genomsurt och lerigt.

Det fanns till och med halvtom soptunna på plats. Detta till trots ligger skräp vid sidan av. Obegripligt.

Jag är pappaledig på fredagar. Att åka iväg till skogen blir stående pappa-dotter-aktivitet. Trodde inte att jag skulle tycka om det så mycket. Efter halva livet med uniform hemma så kanske man kunde tro att man var färdig med tält, vindskydd och stridspackning. Icke, men nu är det skötväska för fältmässig dag, två barn och barnvagn istället för tross, AK och tgb.

När är det lämpligt att ge ett barn en egen yxa?

Haha, mitt en barnbarn fick en egen kniv i doppresent.
Sonen tillhör generationen som inte gjorde militärtjänst, men tar igen det på fritiden med råge, det är mycket fjällvandring och tält, och pappalediga dagsutflykter med barn och hundar...

Dottern är friluftig på fritiden. (och på jobbet)

Jag själv växte upp med helgutflykter med stekt fläsk i sotig panna, kaffe ur ännu sotigare panna, grillad korv, och eventuellt en halstrad fisk om det nappade bra.
Jag tror jag var i 5-6 års åldern när jag fick börja svinga yxa...
 

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2006 Triumph T100
Jag var ut för några helger sedan med sonen och barnbarnet, sonen brukar köra med tändstål, men den här gången fuskade vi också, barnbarnet var trött i benen och sugen på fika.
Dock inget medhavt papper eller så, utan bara näver och småkvist.

Grillstugan vi besökte ligger djupt inne i skogen i ett naturreservat, likafullt var det lämnat skräp på platsen, vi tog med oss det därifrån.

Lämmna platsen snyggare än när du kom!

Bra !!!
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag kontaktade två märkesverkstäder för att få Scramblern servad inför nästa säsong. Den ena har inte svarat ännu och den andra har gjort jobbet idag.
Lite långt att åka till Arboga med släp efter bilen, men jag fick ett bra bemötande och en trevlig pratstund.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag kontaktade två märkesverkstäder för att få Scramblern servad inför nästa säsong. Den ena har inte svarat ännu och den andra har gjort jobbet idag.
Lite långt att åka till Arboga med släp efter bilen, men jag fick ett bra bemötande och en trevlig pratstund.

Örsundsbro kvalar väl in i Mälardalen, då brukar ju firman i Arboga kunna ordna både hämtning och återlämning av hojen. Dom är flinka Örebroarna :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Örsundsbro kvalar väl in i Mälardalen, då brukar ju firman i Arboga kunna ordna både hämtning och återlämning av hojen. Dom är flinka Örebroarna :)

Jag hade inte en tanke på det. När man bor mitt i skogen är man van att lösa alla transporter på egen hand.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hittade en produkt jag inte visste att jag behövde innan, en mall för skägget. Nu kanske jag kan få till symmetri och raka kanter på stråna. :)
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Magdalenas fyra framgångsrecept

– Inse dina svagheter och jobba med dem

– Sätt inte förbud, då kan du göra fel

– Planera! Då kan du precis som jag äta ditt kvällsmål utan att gå ifrån kaloriplanen

– Ha alltid något att äta med dig! Då behöver du inte panikköpa något och falla ut ramen:hihi:rofl:lol
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Magdalenas fyra framgångsrecept

– Inse dina svagheter och jobba med dem

– Sätt inte förbud, då kan du göra fel

– Planera! Då kan du precis som jag äta ditt kvällsmål utan att gå ifrån kaloriplanen

– Ha alltid något att äta med dig! Då behöver du inte panikköpa något och falla ut ramen:hihi:rofl:lol

Jag siktar ju inte på världstoppen så det borde väl räcka långt att jag tar till mig hälften av tipsen.

– Sätt inte förbud, då kan du göra fel

– Ha alltid något att äta med dig!
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag kontaktade två märkesverkstäder för att få Scramblern servad inför nästa säsong. Den ena har inte svarat ännu och den andra har gjort jobbet idag.
Lite långt att åka till Arboga med släp efter bilen, men jag fick ett bra bemötande och en trevlig pratstund.

Idag svarade den andra verkstaden. De kanske får frågan nästa gång...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Utsikten över kassaköerna på Gekås. I det närmaste öde. (Jämfört för 9 månader sedan.)
 

Bifogat

  • 20201219-FöreLönenGekås.jpg
    20201219-FöreLönenGekås.jpg
    88.2 KB · Visningar: 51

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Fick sparkat igång en V4.
Trippel, radfyra och stånkan i all ära, men en V4 får mig att torrgasa som aldrig förr.

Om inte årets utdelning fått stämpeln "Uppgradera poolen i sommarhuset" så hade jag nog gått på och köpt en Multistrada V4.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top