Vad fick dig att le idag?

Mitt i morgonrusningen stannar en polisbil och efter mig vinkar dom in samtliga efterföljande bilar på en parkeringsplats.

Det fantastiska jag bevittnat är med största sannolikhet en nykterhetskontroll UTAN att dom först skjuter laser. :tummenupp

Då jag var sen var jag dessutom glad att jag var sista bilen som slapp (ja, jag var nykter).
Det är ganska vanligt i mina trakter.
Till på köpet så är konstaplarna (nästan) alltid på gott humör eftersom de gör nytta i stället för att antasta hederliga människor.

Sitter på Liftutbildning. Höjdrädd som få. Ironiskt kan man tycka. :)

Ja, ingen hit att ramla ner! Men med sele på, så lyckades jag, om än panikhållande i räcket, åka upp till 40 meter i en bomlift. :) Lite stolt, banne mig! :)

"Jag har bara glömt ett barn i en hiss en enda gång. Jag upptäckte det nästan genast. Och dessutom var det glömda barnet det minsta barnet så det var liksom inte som att hon kunde trycka på några knappar eller springa därifrån eller någonting. Grannarna hittade henne ju direkt när dörren öppnades. Ingen panik alls."

från http://fredrik.cafe.se/anledning-till-franvaro-av-narvaro-tillvaron/

Ungefär så skulle jag nog vara som förälder...

Sitter på Liftutbildning. Höjdrädd som få. Ironiskt kan man tycka. :)

När jag jobbade som kranförare så hade vi en dansk snickare som var höjdrädd.
Han ville åka med i hytten för att vänja sig (35 meter upp) under en gjutning.
När jag håller full patte på svängen med en betongbasker ganska långt ut och full karreta på rälsen, så går strömmen.
Tvärstoppet gör att kranen går upp på två hjul och hela tornet vrider sig.
Sedan börjar det dansa.
Jag fick slå honom på fingrarna varje steg på stegen för att få ner dansken ur kranen.
Han försökte aldrig igen.

När jag jobbade som kranförare så hade vi en dansk snickare som var höjdrädd.
Han ville åka med i hytten för att vänja sig (35 meter upp) under en gjutning.
När jag håller full patte på svängen med en betongbasker ganska långt ut och full karreta på rälsen, så går strömmen.
Tvärstoppet gör att kranen går upp på två hjul och hela tornet vrider sig.
Sedan börjar det dansa.
Jag fick slå honom på fingrarna varje steg på stegen för att få ner dansken ur kranen.
Han försökte aldrig igen.

Åh fytti rackern! Då hade jag lätt gjort en hemsida som hette livrädd.se.

"Jag har bara glömt ett barn i en hiss en enda gång. Jag upptäckte det nästan genast. Och dessutom var det glömda barnet det minsta barnet så det var liksom inte som att hon kunde trycka på några knappar eller springa därifrån eller någonting. Grannarna hittade henne ju direkt när dörren öppnades. Ingen panik alls."

från http://fredrik.cafe.se/anledning-till-franvaro-av-narvaro-tillvaron/

Ungefär så skulle jag nog vara som förälder...

He he... jag glömde mitt andra barn när hon var närmast nyfödd. Hon satt i en sån där bärbar bilstol och jag skulle åka iväg med båda barnen. Ställer bebisen på trottoaren i sin bilstol, knäpper det äldre barnets bälte, sätter mig i bilen och åkte iväg. Ett kvarter senare kom jag på det... bebisen :3freak Bara köra runt kvarteret och plocka upp henne. Hon satt ju tryggt kvar i bilstolen på trottoaren. Grannarna i två grannhus glodde dock rätt friskt på mig... jag vinkade tillbaka bara :hej ja vad ska man säga... :va jag är inte världens bästa morsa i alla fall

Fick hjälpa en som lyckades vippa hojen på släpet igår.

Blir glad när man får hjälpa till :)

Glad efter besiktning utav bilen. Gick igenom med blankt papper och belönade mig själv med en ny hjälm :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman