Vad fick dig att le idag?

Du menar så, jag tror faktiskt inte att tjejkast är förbjudet, så länge man hystar iväg skiten.

När jag lumpade och vi kastade övningsgranater kastade vi mot ett bildäck som låg på grusplanen.

När vi sedan skulle kasta skarp så låg däcket kvar.

Första killen kastade mot däcket, och träffade givetvis, så det kom en slitbana i retur och landade i kastgropen...

Du menar så, jag tror faktiskt inte att tjejkast är förbjudet, så länge man hystar iväg skiten.

När jag lumpade och vi kastade övningsgranater kastade vi mot ett bildäck som låg på grusplanen.

Första killen kastade mot däcket, och träffade givetvis, så det kom en slitbana i retur och landade i kastgropen...

Hur fort sprang du då?:banana

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=HP3DPuT9Ico
http://www.youtube.com/watch?v=egQMb7lXEZw

:D

Last edited:
Folk på jobb som imponerade upptäckte att min hoj stod på hojparkeringen mitt i snöstormen som rasade utomhus och med respekt i rösten frågade om jag kört in idag. (Vilket jag hade, men aptidigt på morgonen i strålande sol och närmast stiltje...)

I lördags så var faktiskt underarmskast förbjudet. Granaten skulle lobbas. Det ger sig själv när kanten på värnet är straxt över midjehöjd. :) Tappar man den osäkrad i värnet man står blir det plötsligt en väldigt spänd stämning tills den blir upplockad och utkastad inom tre sekunder.

Information för civila:
För övrigt så finns det tre stycken säkringar på en handgranat m/56. En ring (Den man drar ut), en tumsäkring (Måste brytas upp för att grepen ska släppa.) och grepen som släpper när man frigör handen från granaten (Flyger av vid kast om man inte glömt tumsäkringen). Och ja, det händer ibland att soldaten drar sprinten, missar tumsäkringen och skickar iväg den mot målet så det säger "klonk" istället för "BOOOM". :huvet Då får man gå ut på sprängplatsen, hämta den och göra om. Det höjer nog pulsen ett par slag. Sen får soldaten skämmas...

Information för civila:
För övrigt så finns det tre stycken säkringar på en handgranat m/56. En ring (Den man drar ut), en tumsäkring (Måste brytas upp för att grepen ska släppa.) och grepen som släpper när man frigör handen från granaten (Flyger av vid kast om man inte glömt tumsäkringen). Och ja, det händer ibland att soldaten drar sprinten, missar tumsäkringen och skickar iväg den mot målet så det säger "klonk" istället för "BOOOM". :huvet Då får man gå ut på sprängplatsen, hämta den och göra om. Det höjer nog pulsen ett par slag. Sen får soldaten skämmas...

När vi kastade hade vi fått en laddning dåliga tändrör, så vi kastade blindingar på löpande band.

Vi drog sprinten, peta upp tumsäkringen och kastade, men ingen smäll, så vi fick knata ut med trefot med sprängdeg på.

DET var en pulshöjare...

När vi kastade hade vi fått en laddning dåliga tändrör, så vi kastade blindingar på löpande band.

Vi drog sprinten, peta upp tumsäkringen och kastade, men ingen smäll, så vi fick knata ut med trefot med sprängdeg på.

DET var en pulshöjare...

INTE avundsjuk. Alls.

Kollade igenom räkningarna. Blir 12000 den här månaden, nästa månad borde det sjunka till lite styvt 7-8000 eftersom att ett par avbetalningar blir klara. Perfekt! Då blir det mycket pengar över till bensin, däck och godis till hojen i sommar. :D

Kollade igenom räkningarna. Blir 12000 den här månaden, nästa månad borde det sjunka till lite styvt 7-8000 eftersom att ett par avbetalningar blir klara. Perfekt! Då blir det mycket pengar över till bensin, däck och godis till hojen i sommar. :D

16600 and counting :gråta

Jag lever:banana

Trotts att det fan inte finns plats för ett huvud i bilen efter jag landa å taket 20 meter ut på åkern!

Jag lever:banana

Trotts att det fan inte finns plats för ett huvud i bilen efter jag landa å taket 20 meter ut på åkern!

Lämnade in min avskedsansökan...
"-Jag är inte helt säker på att jag kan godkänna den här. Du är för viktig för teamet. Vi låter den ligga några dagar, om du ändrar dig."

En timme senare så får jag ett mail.
"-Hej Dan, och tack för din ansökan. När passar det att vi ringer dig för en intervju?"

:positivtdilemma:

:banana

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back