Vad fick dig att le idag?

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Nä bara motion gör dem oftast inte trötta om de är friska, hjärngympa är perfekt.

Ut och lägg blodspår eller eller nåt sånt.

Joda, nu kom vi hem från en promenad på strax över 6 km. Han är lite trött iaf! Men ja, hjärngympa är bäst :D

Edit: Godisboll har vi här hemma. Brukar jag ta fram när jag städar så jag slipper bli störd :p Haha

Edit 2: Nu sover han som en gris i soffan ^^
DSC_0860.jpg
 
Last edited:

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Första riktiga turen på BMWn! :banana:banana:banana

Efter 6 lektioner på körskolans 600cc nakenhojar, så tog jag första turen runt i samhället här hemma i går på egen 660cc nakenhoj. Men enstånkaren och jag kommer inget bra överens. :gnissla Så idag tog jag min sporthoj istället! :):kär:):yoparty Vilken skillnad! Med maken som efterföljande handledare var jag runt i samhället, och sedan tog vi en kort tur bort till nästa by och tillbaks.

Han gjorde helt rätt när han såg till att jag fick en riktig hoj. Visserligen känns 225 kg tungt att hantera när jag ska ha ut den ur garaget. Men när jag väl rullat iväg, guuud vad jag gillar den! :yoparty:yoparty:yoparty
Fast bredvid makens hoj ser den liten och gullig ut. :D

Är det bara väder nästa helg så drar vi iväg på längre tur. :lol :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Första riktiga turen på BMWn! :banana:banana:banana

Efter 6 lektioner på körskolans 600cc nakenhojar, så tog jag första turen runt i samhället här hemma i går på egen 660cc nakenhoj. Men enstånkaren och jag kommer inget bra överens. :gnissla Så idag tog jag min sporthoj istället! :):kär:):yoparty Vilken skillnad! Med maken som efterföljande handledare var jag runt i samhället, och sedan tog vi en kort tur bort till nästa by och tillbaks.

Han gjorde helt rätt när han såg till att jag fick en riktig hoj. Visserligen känns 225 kg tungt att hantera när jag ska ha ut den ur garaget. Men när jag väl rullat iväg, guuud vad jag gillar den! :yoparty:yoparty:yoparty
Fast bredvid makens hoj ser den liten och gullig ut. :D

Är det bara väder nästa helg så drar vi iväg på längre tur. :lol :yoparty

Låter härligt det där. :)
 

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Igår fick jag åka Nikels hoj för första gången. Tidigare i år har det bara blivit att låna andras, då glidarhojar (eftersom att hojen varit i bitar...:tungan)... Vilket har varit trevligt iofs. Men sporthoj is the shit! Så tacksam för att han byggde om den så att jag kan åka med! Woho! Sen får vi väl se när man skaffar hojkort själv :tungan
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Kom på att jag hade slut på tuggummi så jag skulle skriva upp det på en lapp här på jobbet så jag kommer ihåg att köpa det ikväll.
Av nån anledning kom tankarna in på något helt annat just när jag fattade pennan. Skriver upp det jag ska ha och gör annat en stund.
Sen när jag slänger en blick på lappen står det "Toppslid" under filmjölken.:3freak

Hur fan ska det bli när man faktiskt blir gammal..
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Kom på att jag hade slut på tuggummi så jag skulle skriva upp det på en lapp här på jobbet så jag kommer ihåg att köpa det ikväll.
Av nån anledning kom tankarna in på något helt annat just när jag fattade pennan. Skriver upp det jag ska ha och gör annat en stund.
Sen när jag slänger en blick på lappen står det "Toppslid" under filmjölken.:3freak

Hur fan ska det bli när man faktiskt blir gammal..

Tror de e bättre o få parkinsons o spilla ut halva groggen än glömma vart man ställde den helt...eller vad dom säger
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Känslan från i fredags som ligger kvar. Fick köra en drömbil. Corvette Stingray, 1973.

Ett motorljud och känsla som minner av en svunnen tid. En tid då män var män, LPn Sabbath Bloody Sabbath släpptes, Nixon var president och ville man se porr fick man gå på bio.

Tyvärr fick vi ställa in dragracet mot polarens 454SS pickis... Lika bra det, man hade nog torskat.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Känslan från i fredags som ligger kvar. Fick köra en drömbil. Corvette Stingray, 1973.

Ett motorljud och känsla som minner av en svunnen tid. En tid då män var män, LPn Sabbath Bloody Sabbath släpptes, Nixon var president och ville man se porr fick man gå på bio.

Tyvärr fick vi ställa in dragracet mot polarens 454SS pickis... Lika bra det, man hade nog torskat.

Kool!

Nja, en standard 454SS är inte raketsnabb. Men den kanske var vässad?
Satt det BB i Corvetten?
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
a-real-man-stays-no-matter-what.jpg


:hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kool!

Nja, en standard 454SS är inte raketsnabb. Men den kanske var vässad?
Satt det BB i Corvetten?

Nä, 350 med trestegad automat är det som sitter i. (Förutsätter att BB är bigblock och SB smallblock.) 454:an var en -91a. Litet manlig den med faktiskt. :)
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Nä, 350 med trestegad automat är det som sitter i. (Förutsätter att BB är bigblock och SB smallblock.) 454:an var en -91a. Litet manlig den med faktiskt. :)

Oki, ja då kan den få svårt mot pickupen kanske.
Javisst, det stämmer bra!
Tipsa honom att chippa den. Det låter ju neon-nissan-200 men det gör väldigt mycket på en 454SS, framförallt för bränsleförbrukningen.
Sen headers och ett riktigt avgassystem på det. :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Killen som behövde pengar till en bussbiljett (rätt långt från busstationen) för han hade blivit av med sin väska.
Det var ju inte så kul i sig förstås. Det som var kul var att när han jiddrat klart sin osmidiga harang och ändå inte fick pengar, önskade livet ur mig på fyra olika sätt. Smidigt sa Bill:hihi
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Haft en riktig skitdag med utskällningar, elände, stress och värk... för en stund sedan ringde det på dörren och en ros med ett så charmigt kort levererades så både jag och ungarna utbrast i ett unisont "Naaaawwwww....." och började le fånigt alla tre :)

Ibland är det lätt att göra mig riktigt glad :krama

OCH killar kanske tycker rosor är fånigt men tro mig, tjejer älskar det, och killen kommer få rejält med :fika när vi ses :kär
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Haft en riktig skitdag med utskällningar, elände, stress och värk... för en stund sedan ringde det på dörren och en ros med ett så charmigt kort levererades så både jag och ungarna utbrast i ett unisont "Naaaawwwww....." och började le fånigt alla tre :)

Ibland är det lätt att göra mig riktigt glad :krama

OCH killar kanske tycker rosor är fånigt men tro mig, tjejer älskar det, och killen kommer få rejält med :fika när vi ses :kär

Äre gofika?
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Nackdelen med blodspår är att det måste planeras.
Bör vila ett dygn innan spårningen.
Personspår är smidigare.
Uppletande överlägset.

Absolut. Eller helt enkelt en "godisboll" om man nu inte vill ge sig ut i skogen utan bara trädgården.

Ha ha... jag läste sidan från toppen och undrade stilla vad för kvinna som går igång på en godisboll eller blodspår eller vad är det för påfund sporthojskillarna pratar om nu :blodspår :godisboll ... sen trilla den dit, polletten :rofl:rofl:rofl
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top