Vad fick dig att le idag?

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jag gjorde misstaget att fixa en minnesbugg i vår c++ som var svår att hitta (tydligen) nu får jag alla buggar som har med minne att göra. >.< Inte för att jag har något emot det, men jag skulle föredra lite mer väldefinierade problembeskrivningar än "Det kraschar ibland."

Haha, ja den har man hört förr, tillsammans med "det funkar inte" :gnissla Minnesbuggar kan ju vara rätt kul ibland, men så har jag inte jobbat i några riktigt stora system ännu.

Var det förresten du som rullade förbi däckcentrum på hojen i morse? Förbannat vacker hoj var det iaf, gött att se folk köra i det vädret :yoparty
 

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
DSC_0790.jpg

Efter en hel timme ute får han världens stolleryck när vi väl är hemma och vill busa och springa runt som en tok! Trodde att motion skulle göra honom trött :crash
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Jag gjorde misstaget att fixa en minnesbugg i vår c++ som var svår att hitta (tydligen) nu får jag alla buggar som har med minne att göra. >.< Inte för att jag har något emot det, men jag skulle föredra lite mer väldefinierade problembeskrivningar än "Det kraschar ibland."
Råkat ut för liknande men då gällde konvertering av excelark 2003->2007 fixade två för att vara bussig, dom sparkade konsulten som satt och gjorde detta och lassade allt på mig.. Dom fick ta in honom igen. :)

Idag fick jag dock ett stort leende när en användare vrålar "SKÄRMJÄVELHELVETET HAR DÖTT!!"
Och eftersom jag är en IT-nisse (driftar dock system) fick jag gå dit och trycka på ON-knappen. :näsblod
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, ja den har man hört förr, tillsammans med "det funkar inte" :gnissla Minnesbuggar kan ju vara rätt kul ibland, men så har jag inte jobbat i några riktigt stora system ännu.

Var det förresten du som rullade förbi däckcentrum på hojen i morse? Förbannat vacker hoj var det iaf, gött att se folk köra i det vädret :yoparty
Om det var någon med knallgul hjälm är det fullt möjligt att det var mig du såg. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Råkat ut för liknande men då gällde konvertering av excelark 2003->2007 fixade två för att vara bussig, dom sparkade konsulten som satt och gjorde detta och lassade allt på mig.. Dom fick ta in honom igen. :)

Idag fick jag dock ett stort leende när en användare vrålar "SKÄRMJÄVELHELVETET HAR DÖTT!!"
Och eftersom jag är en IT-nisse (driftar dock system) fick jag gå dit och trycka på ON-knappen. :näsblod

Jag förtränger mycket noga all kunskap jag får i Excel och undviker alltid att säga att jag har 10 högskolepoäng i Excel och Word. Usch!
 

XIII

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Ort
malmö
Hoj
GSXR 1000 k4
Vette fan om bilden kommer upp nu men vi provar :D
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1336743412.144511.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1336743412.144511.jpg
    76.1 KB · Visningar: 81

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Temperaturen samt uppehåll gav mej ett fånigt leende när ja fick hålla koll på kursen under Husastyret :)
 

Kita

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2011
Ort
Garaget / Landskrona
Hoj
Stor blågrön sak
Jobb, hojkörning och införskaffandet av biljetter till GP på Ullevi har satt ett stort smailj på mina läppar idag. :tummenupp
Skall även jobba imorgon :banana
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag gjorde misstaget att fixa en minnesbugg i vår c++ som var svår att hitta (tydligen) nu får jag alla buggar som har med minne att göra. >.< Inte för att jag har något emot det, men jag skulle föredra lite mer väldefinierade problembeskrivningar än "Det kraschar ibland."

Jag skulle bli glad för en så enkel felbeskrivning.
Oftast så får jag en fantasihistoria som inte har något med verkligheten att göra, i syfte att frånskriva operatören allt ansvar för det uppstådda felet.
Trots detta så är jag så godtrogen att jag utgår från att uppgifterna är korrekta.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag skulle bli glad för en så enkel felbeskrivning.
Oftast så får jag en fantasihistoria som inte har något med verkligheten att göra, i syfte att frånskriva operatören allt ansvar för det uppstådda felet.
Trots detta så är jag så godtrogen att jag utgår från att uppgifterna är korrekta.
Det problemet har jag med när jag har supporttelefonen och ett samtal från indien eller pakistan kommer... Då får man först höra dem bedyra att de inte har ändrat nåååågot alls, och att systemet bara la sig på rygg av sig självt. Sedan när man hittar ett fel och frågar om de har ändrat konfigurationen (eftersom att det är helt åt helvete konfigurerat) så har de ändrat lite, men inte just det som är fel. När man sedan gräver vidare i loggar, fisystemet och diverse annat och hittar spåren och kan säga vem som gjorde det, vad denne gjorde och när, då erkänns det. Kanske.
Sedan får man säga åt dem att ge fan i att ändra på konfiguration som det explicit står att de ska ge fan i i dokumentationen. Därefter väntar man 2 dagar till nästa samtal från samma muppar som gjort något igen.

>.<

Jaja, den här helgen visade det sig att grannen med vedklyven här i stugan kört hoj, en 900 honda. :D Så det blev en massa snack om hojar när man stod och kastade vedbitar. Högst oväntad överraskning som gjorde det riktigt kul att klyva ved. :D
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Killen upptagen hela helgen med annat, hojen har trolig punka så ingen hojåkning, ungarna hos sin far.... tar tag i att städa vilket jag sällan gör, är ju urtrist

...men så kom jag på det: Jag gled i mitt nya skinnställ för att liva upp stämningen och med ett glas rödvin i handen och en massa In Flames ur högtalarna... Livet må va tråkigt just idag men satan vad jag ler åt det just nu :D Skinnställ är skiten :D

Det blir vad man gör det till :rock
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Halvgamla hunden halvfriskförklarad (trodde att det var en tumör på levern, men det verkar vara något enklare).
Yngsta hunden tog ett andrapris på jaktprov idag.
Innebär att vi nog kommer att ta en kull valpar på ynglingen senare, varvid jag förmodligen behåller en.

Dock lite smärtsamt att erkänna att min (gammelhunden) börjar bli gammal.
Eller snarare är.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Halvgamla hunden halvfriskförklarad (trodde att det var en tumör på levern, men det verkar vara något enklare).
Yngsta hunden tog ett andrapris på jaktprov idag.
Innebär att vi nog kommer att ta en kull valpar på ynglingen senare, varvid jag förmodligen behåller en.

Dock lite smärtsamt att erkänna att min (gammelhunden) börjar bli gammal.
Eller snarare är.

Smärtsamt är rätta ordet, min är 13år och börjar bli lomhörd, några framtänder är på väg ut, stel när hon reser sig osv. osv.

Ett hårt beslut närmar sig med stormsteg.:(
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top