Vad fick dig att le idag?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har haft så sjukt mycket energi hela dagen idag av någon konstig anledning, jag gick upp vid halv sju och har jobbat konstant sedan dess med kortare lunchbreak och två timmars bilkörning.
Nu sitter jag ner och käkar kvällsmat och kollar hockey'n en halvtimme men alldeles strax ska jag blanda mig en stor grogg och riva upp hela jävla golvet i hallen och isolera om det och dra nya radiatorrör och sen ska jag börja lägga mitt nya furugolv.
Förhoppningsvis håller energin i sig så det blir ett långt kvällspass med lite sovmorgon till 8 imorgon istället.

Dessutom fick jag ner priset på golvet med 80:-/kvm och det gör ju några kronor när det är ca 70kvm totalt som ska läggas i sommar :)


Att vara gräsänkling rockar :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ett par döttrar (ja, inte mina då) kom på besök över helgen, tillsammans med sin mor. De har hejat på mig lite när jag tränade, och nu vill de att jag ska rita färdigt ett par bilder de hittade i mitt ritblock.
:tummenupp
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Efter att den stått still sen förra sommaren så skruvade ja tebax lite kåpor på trajjan å tog en superkort tur för å lufta henne, tripeln låter ju så gudomligt :)
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Sista nattpasset på en vecka.
Hoppar direkt på tåget norrut.
Nu ska man se vad Bollnässjöarna levererar i fiskeväg.
Och går det dåligt, sa har man ju alltid en låda pils :)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
:) Första egna fikautflykten. :):):)

Tog sporthojen och övningskörde (med handledare) till Säter. Fikade på Anna's och åkte hem. Mötte farbror polisen på vägen över skogen, men det var lugnt och fint. Övningskör bara lagligt. :) På vägen hem drog jag förbi en lite röd bil, och dessutom en taktor som förvirrat sig ut på vägen. Fast omkörningar ska alltid göras på kort tid. :D

Ler fortfarande. :)

PS: Intercom när man övningskör is the skit. Så underbart. :yoparty :banana
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Lyckades byta bort jourpasset i helgen. Nu slipper jag riskera att avbryta söndagen på Gröndal.

Och nu är det bara tre timmars arbetsdag kvar! Det var motigt att komma till jobbet 0545 i morse...

Trettioårskalas ikväll och åka Corvette imorgon. Helgen har potential.:banana
Damen är nöjd med att få odelad uppmärksamhet av mig till söndag morgon och som alla vet är en nöjd dam en glad dam, så en glad dam levererar trevligheter. Det är trevligt för mig, då blir jag nöjd. Ja, ni förstår vart det barkar hän...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Lyckades byta bort jourpasset i helgen. Nu slipper jag riskera att avbryta söndagen på Gröndal.

Och nu är det bara tre timmars arbetsdag kvar! Det var motigt att komma till jobbet 0545 i morse...

Trettioårskalas ikväll och åka Corvette imorgon. Helgen har potential.:banana
Damen är nöjd med att få odelad uppmärksamhet av mig till söndag morgon och som alla vet är en nöjd dam en glad dam, så en glad dam levererar trevligheter. Det är trevligt för mig, då blir jag nöjd. Ja, ni förstår vart det barkar hän...

Jag tar för givet att du pratar om hojen?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Lyckades byta bort jourpasset i helgen. Nu slipper jag riskera att avbryta söndagen på Gröndal.

Och nu är det bara tre timmars arbetsdag kvar! Det var motigt att komma till jobbet 0545 i morse...

Trettioårskalas ikväll och åka Corvette imorgon. Helgen har potential.:banana
Damen är nöjd med att få odelad uppmärksamhet av mig till söndag morgon och som alla vet är en nöjd dam en glad dam, så en glad dam levererar trevligheter. Det är trevligt för mig, då blir jag nöjd. Ja, ni förstår vart det barkar hän...

Mot rena händer i en diskbalja:banana
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Fick ett jobberbjudande idag. Fått betänketid så att jag kan läsa igenom alla villkor och förmåner tom måndag eftermiddag.
Jag har tänkt klart redan nu!
6200 i lönepåslag (som ingångslön under provanställningen). Dator och mobil som är OK att använda privat också. Samma arbetstider.

Bästa av allt är att det är ett roligare jobb som är helt rätt val karriärsmässigt inför framtiden.

En riktigt trevlig inköpartjänst jag blivit erbjuden :)
Virren är upphälld och det är fredag :banana
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Helgen kunde inte kommit lägligare.
2 timmars sömn senaste natten gjorde inte gott för vakenheten idag.

Större delen av gårdagen ägnades åt att byta styrlager på doktorn. Lyckades med vissa svårigheter får bort gamla lagerbanorna utan specialverktyg. In your face Suzuki!
Nu skall bara frambromsen renoveras, sen är det dags för besiktning imorrn.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top