Vad fick dig att le idag?

Enligt trafikverkets föreskrift för konstruktion av cirkulationsplats bör rondellen i mitten av cirkulationsplatsen inte understiga 11 meter.

Jag skulle vilja dubbla det, det måste finnas urrymme nog att göra meningsfulla filbyten inne i cirkulationsplatsen, annars slutar det med att alla kör yttervarv hela tiden

Jag gör själv så i en av cirkulationsplatserna jag dagligen kör igenom (för övrigt den som länge bara hade en väg rakt igenom), jag kör ytter trots att jag ska köra 2/3 av cirkulationsplatsen, det är dock bara andra avfarten

Jag gissar att man gjort så många rondeller här i Borlänge eftersom ingen j@vel vet hur höger-regeln fungerar... :3freak

Bil helvetet som är 23 år körde jag till skroten idag. Köpte en glass för att fira. Att vara befriad från oro för kostnader och ett evigt kånkande med sommar o vinterdäck upp o ner i källaren.

Felsökningen på verkstaden gav så dyster prognos så jag tog beslut på avlivning. Gullan är fri från avgaser och slit, jag kan lägga mer pengar på hojen istället. Skrotpengen täckte felsökning kostnaden. Jag hade kanske fått några tusen om jag sålt på blocket men fy f för den siten och privat försäljning. Jag hatar att sälja saker. Så det är värt några tusen att slippa ha med människor att göra.

Sen vet jag ju hur skönt det är med bil ibland så det kanske blir en, men inte nu.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back