Vad fick dig att le idag?

Det funkar ju för svartjobb och annat, men när det blir större organisationer så måste man börja dokumentera vem som har betalt vad, vilka man ska vara kompis med, vilka man har kompromat på och så vidare.

Det är viktigare att dokumentera när man måste se kvitton innan man har en åsikt än när man kan gå på känsla och vad man egentligen tycker
Ja fast nu var ju grejen att man inte ville visa kvittona, gissningsvis för att de bevisar fuffens, så varför spara just de inkriminerande kvittona? (eller vad det nu må vara för dokumentation, det behöver ju inte vara kvitton)

Lite som att man gör svartjobb, men för en bokföring där det framkommer att man låtit bli att betala en massa skatt.
:glömdet

Det funkar ju för svartjobb och annat, men när det blir större organisationer så måste man börja dokumentera vem som har betalt vad, vilka man ska vara kompis med, vilka man har kompromat på och så vidare.

Det är viktigare att dokumentera när man måste se kvitton innan man har en åsikt än när man kan gå på känsla och vad man egentligen tycker
Det är lite intressant att så få hoppar över att använda kryptografi, det kan vara emblemet enkelt så man kan ha allt som behövs för tolkning i huvudet, och gärna ersättningskrypto som vid en snabb blick ser ut som tråkig gråbyråkrati.
Men det är så sällsynt att man tar sig för pannan.

Min MC-elev ringde idag. Han hade haft en lektion på "riktig" skola och fått tips på vad han behöver träna på. Han tyckte att jag kanske ville höra det så att jag kan få in det i nästa rutt.
Det blir några mil för att få in cirkulationsplatser.

Min MC-elev ringde idag. Han hade haft en lektion på "riktig" skola och fått tips på vad han behöver träna på. Han tyckte att jag kanske ville höra det så att jag kan få in det i nästa rutt.
Det blir några mil för att få in cirkulationsplatser.
Borlänge är Sveriges rondelltätaste stad.
Kom hit så tar jag med mina adepter så kan vi ta något hundratal rondeller på någon timme. 😅
Jag bjuder alla på fika när yrseln gått ner! 👍

Borlänge är Sveriges rondelltätaste stad.
Kom hit så tar jag med mina adepter så kan vi ta något hundratal rondeller på någon timme. 😅
Jag bjuder alla på fika när yrseln gått ner! 👍

Det finns tydligen ingen statistik efter 2010, och det är efter det det blev vansinnigt i Umeå, men då låg vi nära Borlänge i rondelltäthet.

Det finns en chans att vi har gått om.

Vi hade ju redan då den fantastiska rondellen som var en fyrvägskorsning som dom satte en stolpe i mitten av, med en rund skylt med pilar så att man skulle köra runt den
Det var dock för trångt för bussar så att skylten "rullade" längst sidorna på bussarna när dom skulle rakt igenom.
Vi hade länge också en rondell mitt på en väg med bara 2 in/utfarter, dvs det fanns inget att svänga av till, man kunde bara forsätta på den väg man redan körde på, men det underlättade ju U-svängar

Det finns tydligen ingen statistik efter 2010, och det är efter det det blev vansinnigt i Umeå, men då låg vi nära Borlänge i rondelltäthet.

Det finns en chans att vi har gått om.

Vi hade ju redan då den fantastiska rondellen som var en fyrvägskorsning som dom satte en stolpe i mitten av, med en rund skylt med pilar så att man skulle köra runt den
Det var dock för trångt för bussar så att skylten "rullade" längst sidorna på bussarna när dom skulle rakt igenom.
Vi hade länge också en rondell mitt på en väg med bara 2 in/utfarter, dvs det fanns inget att svänga av till, man kunde bara forsätta på den väg man redan körde på, men det underlättade ju U-svängar
Du menar typ en sån här? Jag har sett typ det du beskriver, men den här är något större, den enda jag kommer ihåg på rak arm var den finns.

1776319908483.png

Eller den här, den är så "fin".

1776319970009.png

Detalj som inte syns så bra på förra bilden. Rondellen i cirkulationsplatsen. Med tanke på hur nednött den är så åker nog inte alla runt den...

1776320022505.png

Den roligaste rondellen jag sett var en vanlig trevägskorsning som de ställt en trafikkon i mitten och skyltat med cirkulationsplats. I ett villaområde med smala vägar.
Tror trafikverket tyckte det var lite väl extremt för de tog bort det.
Var fanns detta bevis för kommunpolitikers tankeförmåga? Västervik.

Tycker det är lurigt när skribordsryttarna på kommunen hittar på saker och inte tänker hela vägen. Har en cirkulationsplats som inte är skyltad som en sådan i mitt villaområde. Vad händer när någon kolliderar där???

Jag fick en skärmdump på skolans instruktioner, men jag är inte säker på hur man gör den sista delen.
Screenshot_20260416_111338_Gallery.jpg

Enligt trafikverkets föreskrift för konstruktion av cirkulationsplats bör rondellen i mitten av cirkulationsplatsen inte understiga 11 meter.

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back