Vad fick dig att le idag?

Jag började skriva att det väl var lite överdrivet, men med SRAM,Campa och Suntour av många generationer så blir det nog mer än så...

Men om man har "pysslat med cykling" så har man ofta valt läger en gång för alla och då är det ju inte mer än 4-5st per märke....

Men cykling är ju en prylsport, halva nöjet ligger ju i att köpa prylar, jag vet inte om tasty nuts fortfarande säljer färdiga skruvkit i olika nyanser av eloxerad titan för att hålla vattenfla... bidongen på plats
Noterar att du inte nämner tjimanå.

Jag började skriva att det väl var lite överdrivet, men med SRAM,Campa och Suntour av många generationer så blir det nog mer än så...

Men om man har "pysslat med cykling" så har man ofta valt läger en gång för alla och då är det ju inte mer än 4-5st per märke....

Men cykling är ju en prylsport, halva nöjet ligger ju i att köpa prylar, jag vet inte om tasty nuts fortfarande säljer färdiga skruvkit i olika nyanser av eloxerad titan för att hålla vattenfla... bidongen på plats
Plockade för en vecka sedan fram min gamla Colnagoracer som jag byggde innan sekelskiftet.
Insåg att utväxlingen var för hög (på låga växlar) för att jag skall orka med backarna hemikring.
Tänkte mig att byta kassett till en med fler tänder.
Går inte.....
Bakväxeln sväljer inte större diametrar.
Har nio drev bak
Går inte att para ihop befintligt baknav med tillgängliga kassetter (med större drev)
Skall det lösas så blir det egentligen nytt nav bak (nytt hjul om jag inte vill ekra om) + ny kassett + ny bakväxel + nytt vevparti (nya framdrev) + ny kedja...:(

Idag har jag beställt en ny cykel........:)

Nyss (5 minuter sedan) beställdes ny cykelhjälm o nya pedaler. Samt har börjat snoka på happyride om där finns några begagnade lättare hjul....
Prylsport??? Näe, absolut nödvändiga prylar - särskilt lättare hjul :)

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup