Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Klarade regbesiktningen på hojen, så nu är den godkänd med dragkrok :)

Edit: HDn alltså, ifall någon var osäker :hihi
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fick nytt jobb igår och sa upp mig idag :) Nu gäller det bara att lista ut hur jag förhandlar fram kortast lämpliga uppsägningstid.

Blev hjortytterfilé igår, vafan...

20210922-200018.jpg
Dyk upp dyngrak imorgon bitti.

Edit: Tafsa chefen på skrevet och slicka i örat för effekt.

Uppsägningstiden kirrad innan morgonkaffet! :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Får suga på den karamellen, han skulle göra vad han kunde och av den anledningen har jag inget sistadatum förrän i början på nästa vecka men det är signat idag.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Tingsrättsförhör:
"Fråga: Säg mig doktorn, hur många obduktioner har ni utfört på döda personer?
Svar: Jag utför alla mina obduktioner på döda personer."
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Tingsrättsförhör:
"
Fråga: Doktorn, innan ni gjorde obduktionen, letade ni efter någon puls?
Svar: Nej.
Fråga: Kollade ni blodtrycket?
Svar: Nej.
Fråga: Kollade ni om patienten andades?
Svar: Nej.
Fråga: Så ni menar att patienten kunde ha levt då ni påbörjade obduktionen?
Svar: Nej.
Fråga: Hur kan ni vara så säker på det?
Svar: För att hans hjärna fanns i en glasburk som stod på mitt skrivbord.
Fråga: Men kunde patienten fortfarande varit vid liv?
Svar: Det är möjligt att han kunde leva och arbeta som advokat någonstans, ja."
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Tingsrättsförhör:
"
Fråga: Lyfte han upp hunden i öronen?
Svar: Nej.
Fråga: Vad gjorde han med hundens öron?
Svar: Han lyfte upp dem i luften.
Fråga: Och var var hunden då?
Svar: Den satt fast i sina öron."
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det finns även icke-svenskar som lär utropa de bevingade orden - "Vi såg det inte komma..."

Citat kkuriren: "Bristen på lastbilschaufförer i Storbritannien har lett till på brist på matvaror och bensin. Nu väntas regeringen införa tillfälliga visum för att lösa den akuta situationen."
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Inte jag som log men väl min sambo.

Vi tog en sväng med 4hjulingen o kom till en skogsväg ned till ett hygge. Kollade vis tel med ägaren om det var ok att passera iomed att dom planterat, fick ok att passera.

En bit in kom en brant bergskant där sambon sa stopp det går inte?.

Man som jag är med whinchar både fram o bak på kawan kunde inte se varför det inte skulle gå att köra nedför bergs kanten där skotaren gått fram tillbaka?

Utöver kanten o kullerbytta var ett omedelbart faktum? ett par sekunder senare tittade jag upp ur diket där skotaren gått o kawan stog på hjulen en bit nedanför? puttrandes på tomgång typ komigen det gick ju skit bra.

Ovanför står sambon o gapskrattar ????när jag kravlar runt i skiten, hon drabbades av sann skadeglädje med lite chock, nåväl det gick ju bra o vi fortsatte att ta oss ditt vi ville o även tillbaka samma väg.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det finns även icke-svenskar som lär utropa de bevingade orden - "Vi såg det inte komma..."

Citat kkuriren: "Bristen på lastbilschaufförer i Storbritannien har lett till på brist på matvaror och bensin. Nu väntas regeringen införa tillfälliga visum för att lösa den akuta situationen."
Fast "bristen" består ju i att man inte hinner med att leverera när folk hamstrar precis som "bristen" på toapapper uppstod... :hihi
Det kanske inte var så bra med att skicka hem utlänningarna med Brexit! :lol:lol
Nu beror bristen förvisso även på att chaffisar går i pension men eftersom det är högerstyre så kan man lita på att "marknaden" löser det! :tummenupp

Värre är det med "korvförbudet" när den yttre gränsen ännu inte lösts mellan Storbritannien och resten av UK. En yttre gräns för EU mellan Nordirland och Republiken eller mellan Storbritannien (och här menar både BBC och jag de tre länderna, inte det geografiska) och Nordirland skulle vara löst 1 oktober...
Härligt med Brexit, så vi kan lära av erfarenhet om vi vill ha en Swexit! Nej, visst, de var före med avegleringen av järnvägen och det ville vi inte lära av... :rofl

At that point some Great Britain-made meat products would be prohibited in Northern Ireland - what has become known as "the sausage ban".
A much bigger concern for supermarkets is they would need to start using export health certification for all products of animal origin (meat, dairy, fish and eggs) going from Great Britain to Northern Ireland.

Aodhán Connolly from the Northern Ireland Retail Consortium said the conditions were not in place to end the grace period.

"It was put in place to allow a new system to come in that would remove friction from moving goods [from] Great Britain to Northern Ireland," he told BBC News NI.
"That isn't in place and so we need a standstill.
"Otherwise there will be new certification required that will need signed off by a vet.
"That means friction, which means costs that neither retailers nor Northern Ireland householders can afford."
1632676532519.png


 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Pizza med franskt rött till. Därefter kaffe med svensk whisky och dansk rom till. (Inte samtidigt i samma glas)

Gillar svärfar trots att jag inte fått honom ombord på cigarrtåget. Får vara nöjd med att hans fru kan bjuda på snus om man skulle sakna eget.

Fler såna söndagsmiddagar önskas. ?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det kanske inte var så bra med att skicka hem utlänningarna med Brexit! :lol:lol
Läste någonstans att medelådern på de inhemska chaffisarna var 54 år. Ligga borta i lastbil är väl inte lika attraktivt som att besöka sin lokala pub för en pint. Sverige har väl snarlikt problem fast inte lika illa - än.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är det bara "bränslebrist" i Storbritannien eller även i hela UK?

Nix, Nordirland har inte hamstrat! :hihi
Härligt när Brexitanhängarna blivit av med utlänningarna och sedan skapar panik som med toapappret.
:banana:fyllisar:rock

Northern Ireland is "showing an example to the rest of the UK and that is fantastic news," he added.

"It is (a crisis) on the mainland but I am pleased to say the good motorists of Northern Ireland have not caused any panic buying in the last few days," he said.

Mr Madderson said there were issues in every urban area in Great Britain.

"Coming through this pandemic people are quite frightened about their futures, their jobs and livelihoods and it is quite difficult to keep panic down, and as much as government said 'please don't panic, please don't buy more than you need', that's exactly what people did," he said.

Seamus Leheny, of the freight trade body Logistics UK, said Northern Ireland's supply chain network, though smaller than in the rest of the UK, was "more resilient"
.

 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Tydligen har britterna fått utökat behov av bärgningsbilar också. Alla tankar inte riktigt det bilarna är gjorda för.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top