Vad fick dig att le idag?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Så jävla skönt att hitta felet!
Dottern parkerade hemma hos sig på kvällen. På morgonen så ska hon till jobbet, bilen startar men dör direkt. Jag misstänker startspärren och vi åker dit och kollar. Ger upp ute hos henne, och tar med svärfar som har E-kort (läste på om det, kan nog vara bra att ha för det släpper många spärrar vad gäller släp) och hyrde en kärra och tog hem bilen till mig.

Efter en massa felaktigt antagande och handhavande av felkodsläsarens funktioner att läsa mätvärden (fanns ingen felkod) så monterar jag ner konsol m.m. för att få loss tändningslåset som jag tror har fel på nyckelavläsningen.

Efter ännu mer mätande m.m. så får jag ett tips att det kan vara LMM. Och efter att ha kopplat loss den så går bilfan, ända till jag återställer felkoden som nu fanns för LMM och den dör direkt.

Nu ska det bara skaffas hem en och få ihop allt så är bilrackarn som ny igen. Känns jävligt skönt! :banana:rock:banana
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Efter ännu mer mätande m.m. så får jag ett tips att det kan vara LMM. Och efter att ha kopplat loss den så går bilfan, ända till jag återställer felkoden som nu fanns för LMM och den dör direkt.
Det är egentligen rätt sällan som LMM är fysiskt trasig. Oftast räcker det med en rengöring så hoppar den igång igen, tråden är så jäkla känslig för smuts och det är ju ett par kubikmeter luft som åker genom det där röret med tiden.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det är egentligen rätt sällan som LMM är fysiskt trasig. Oftast räcker det med en rengöring så hoppar den igång igen, tråden är så jäkla känslig för smuts och det är ju ett par kubikmeter luft som åker genom det där röret med tiden.
Får väl prova att rengöra tråden när jag kommer hem. Hur som helst ligger det ett paket från Köpings bilskrot med en "ny" att hämta ut när jag kommer hem.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Flera saker idag.
1. Grova fina spån från motorsågen. Är riktigt nöjd med min slipmaskin för kedjor
2. Det kom en V70 gen 1 med militärplåtar på. Kan ha varit en 850 också, men jag var för långt ifrån för att se. Men de har ju haft gamla fordon förr, när jag gjorde lumpen -84 hade vi en lastbil från -59.
3. Det kom en annan militärfärgad lastbil. Inte samma modell, och inte med kapell, men det var målat HELIKOPTER på sidan av flaket. Hann inte se om det var militärplåtar på, men tvivlar.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fick nytt jobb igår och sa upp mig idag :) Nu gäller det bara att lista ut hur jag förhandlar fram kortast lämpliga uppsägningstid.

Blev hjortytterfilé igår, vafan...

20210922-200018.jpg
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top