vad för tyg på sadeln?

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
Honda cbr 929 -01
har problemet att jag glider bakåt vid acc.
vad kan man klä om sadeln i för tyg för att man ska få lite mera fäste än den fula svarta vinyldraperingen som är men fortfarande så att man lätt kan flytta sig över från sida till sida?

vad änvänder ni?

Krossad sammet, men det tål inte väta så bra. Men normalt ska man inte glida bakåt av orginalklädda sadlar. Det är inte så att du har behandlat sadeln eller skinnstället med ngn slags rengöringsmedel som gjort att det blivit halt?

Krossad sammet, men det tål inte väta så bra. Men normalt ska man inte glida bakåt av orginalklädda sadlar. Det är inte så att du har behandlat sadeln eller skinnstället med ngn slags rengöringsmedel som gjort att det blivit halt?

nej skinnstället är opolerat och inte gjort något med sadeln. :va
krossat sammet? kan var värtäven fast det inte tål väta...cykeln kommer ju stå under tak och börjar det regna under färd så får jag skydda den.

Griptape till skateboardar... är bra klister under så fäster fint på vinydraperingen!

Tjejens f650 sadel var väldigt hal. Lämnades in och kläddes om med något som var till snöskotersadlar. Kostade ett par hundringar. Skitbra grepp, nästan för bra.

Jag tycker då att yamahas originalsadlar är för hala för lite mer inspirerad körning på bana. Även utan valfett på skinnstället!

För den som skiter i vad han gör funkar Biltemas låtsasläder. Jag lagade limpan på min gamla buske med det och inte halkar jag av.

Jag tycker då att yamahas originalsadlar är för hala för lite mer inspirerad körning på bana. Även utan valfett på skinnstället!

Å fasen, det har jag faktiskt aldrig upplevt själv. Inte ens på banhojen under ERF som hade orginalsadel för att slippa allt för mycket träsmak i arslet. Men det kan ju bero på min kassa körstil:näsblod :)

*/ ?>
Back