vad för tyg på sadeln?

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ockle
Hoj
Honda cbr 929 -01
har problemet att jag glider bakåt vid acc.
vad kan man klä om sadeln i för tyg för att man ska få lite mera fäste än den fula svarta vinyldraperingen som är men fortfarande så att man lätt kan flytta sig över från sida till sida?

vad änvänder ni?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Krossad sammet, men det tål inte väta så bra. Men normalt ska man inte glida bakåt av orginalklädda sadlar. Det är inte så att du har behandlat sadeln eller skinnstället med ngn slags rengöringsmedel som gjort att det blivit halt?
 

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Ockle
Hoj
Honda cbr 929 -01
Krossad sammet, men det tål inte väta så bra. Men normalt ska man inte glida bakåt av orginalklädda sadlar. Det är inte så att du har behandlat sadeln eller skinnstället med ngn slags rengöringsmedel som gjort att det blivit halt?

nej skinnstället är opolerat och inte gjort något med sadeln. :va
krossat sammet? kan var värtäven fast det inte tål väta...cykeln kommer ju stå under tak och börjar det regna under färd så får jag skydda den.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Griptape till skateboardar... är bra klister under så fäster fint på vinydraperingen!
 

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CB 1300 -04
Tjejens f650 sadel var väldigt hal. Lämnades in och kläddes om med något som var till snöskotersadlar. Kostade ett par hundringar. Skitbra grepp, nästan för bra.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Krossad sammet, men det tål inte väta så bra. Men normalt ska man inte glida bakåt av orginalklädda sadlar. Det är inte så att du har behandlat sadeln eller skinnstället med ngn slags rengöringsmedel som gjort att det blivit halt?

Jag tycker då att yamahas originalsadlar är för hala för lite mer inspirerad körning på bana. Även utan valfett på skinnstället!
 

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Ystad
Hoj
XJ 900 F -92
För den som skiter i vad han gör funkar Biltemas låtsasläder. Jag lagade limpan på min gamla buske med det och inte halkar jag av.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag tycker då att yamahas originalsadlar är för hala för lite mer inspirerad körning på bana. Även utan valfett på skinnstället!

Å fasen, det har jag faktiskt aldrig upplevt själv. Inte ens på banhojen under ERF som hade orginalsadel för att slippa allt för mycket träsmak i arslet. Men det kan ju bero på min kassa körstil:näsblod :)
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top