Vad för hoj har ni lagt omkull?

Vad för hoj har du lagt omkull?

• Antal röstningar
    0
Hmm, alla andra hojmodeller som finns då?

Saknas ju åtminstone 10 alternativ för att täcka de vanligaste hojarna.

Och 'lagt omkull'? Kraschat, tappat eller vad räknas?

För min egen del så tror jag att de flästa krascherna har med wheelie, stoppie kalla däck ochför hårt ryckande i gasen att göra. Ligger man och pressar på en ojämn väg så kan man visst få styrslag, men det är ju bara att montera en styrdämpare så är det bekymret löst.... Hojen i sig är inte svårkörd om man har respekt för och lär känna den.

Slutsattsen av pollen blir:
R1, ZX9R och blajd läggs ungefär 6 gånger (per vadå? :va )
och GSXR1000 läggs aldrig...

alltså vill du låta bli att krasha köp en GSXR1000 :rofl

Om jag nån gång kommer att rösta på vilken poll nånsin som är mest korkad så kommer jag att rösta på denhär.

Hade frågan varit "Vilken hoj är mest svårkörd av sporthojarna?" så hade allt klarnat.

Hade en Hornet 900 i räcket, effter oljespill från en buss.
Och jag kör med insidan av pannbenet.... Hur konstigt är inte det??? :3freak

Man läser ju en del trådar om folk som vurpar och svar som menar hur jävligt det är, kör med huvet inte med handleden och ballen O.S.V. För personen som svarat kör minsan som en gud och kommer aaldriiig vurpa och vara med att höja några premier.

Jaså? nehe...

Enligt min statistik så ska man akta sig för Yamaha och särskilt 2-takt!;-)

Yamaha AS3 125 - landsväg

Yamaha RD 125 LC -83 - landsväg samt Sviestad

Yamaha RD 350 - flertal gånger med olika 80-tals årsmodeller, bla landsväg 3-4 ggr samt anderstorp/hansenkurvan, mantorp/svängen efter depårakan, djursland eller jyllandsringen/svängen efter rakan? i danmark, svängen ut på depårakan på misano i italien

Yamaha TZ 250 RR (racer) -81 (efter rakan på karlskoga när det fortfarande fanns uppfångningsstaket för bilar där, ajajajaj!)

Yamaha TZR 250 -89 svängen efter depårakan

Ducati 750 Sport -01 (ny med 1 km på mätaren) 1:a kurvan vid 1:a provturen

Suzuki GSXR 750 -86 - Kört av vägen & ut i skogen men ramlade ej!

Hmmm, det ser ju ut som att man har dålig balans eller nåt!

triple skrev:
Slutsattsen av pollen blir:
R1, ZX9R och blajd läggs ungefär 6 gånger (per vadå? :va )
och GSXR1000 läggs aldrig...

alltså vill du låta bli att krasha köp en GSXR1000 :rofl

Bra slutsats. Nu gäller det bara att sälja in den till försäkringsbolagen men enligt annan tråd så läser dom tydligen ändå allting som skrives här....

La mig påväg ur en rondell med en ny R6.
Anledning var nya och kalla pilot race när jag gasade mig försiktigt (faktiskt)ur rondellfan. Klantig! Jag vet!!

sege skrev:
Hmm, alla andra hojmodeller som finns då?

Saknas ju åtminstone 10 alternativ för att täcka de vanligaste hojarna.

Och 'lagt omkull'? Kraschat, tappat eller vad räknas?

kraschat

soppatorsken skrev:
Om jag nån gång kommer att rösta på vilken poll nånsin som är mest korkad så kommer jag att rösta på denhär.

Hade frågan varit "Vilken hoj är mest svårkörd av sporthojarna?" så hade allt klarnat.

jag vill bara veta ungefär hur mycket av dessa olika hojar som det kraschas med. jag har egentligen inte en aning om hur många som har ägt respektive hojar men jag gissar vilt på att fördelningen är relativt jämn mellan de olika hojarna och då funkar ju pollen. men för att göra dig lyckligare kan jag lägga upp en till poll där jag har med exakt samma hojar och låter er bocka för de hojar ni ägt någongång. ska jag göra det eller?

edit: jag glömde skriva att jag menade att fördelningen mellan fireblade, R1 och ninja zx9r nog är hyfsat jämn. alltså i hur många som har ägt såna hojar.
så jag jämför dessa mot varandra.
sedan jämför jag zx6r mot r6 för dessa har det nog sålt hyfsat lika många av.
gixxer 750 och 1000 tog jag bara med för att det är kul.

Last edited:
RD350 tre vurpor och sen till sist mos i bergvägg (plus ett knä)
750R en vurpa
750RR en vurpa
1100R bakhjulsåka skrotning
750R två banvurpor
750R tre banvurpor

joakimiceman och R2... det var inga dåliga merilistor ni har. där ligger man sjukt långt efter om man räknar bort alla krascher med crossen(räknas inte tycker jag).

bmwjohan skrev:
joakimiceman och R2... det var inga dåliga merilistor ni har. där ligger man sjukt långt efter om man räknar bort alla krascher med crossen(räknas inte tycker jag).
Alla vurpor på skolgården räknas. Cross och BMX också.

Silwer skrev:
fy fasen öka bmwjohan, du ligger efter.
Jo, men tänk på att han leder idiotligan överlägset. Det måste vara värt nåt - typ en rejäl IP-banning.

bmwjohan skrev:

Men nu är du ute och snurrar igen, statistiskt sett.
Om de har kört båge (på asfalt) i tjugo år och du i .. vadå, en halv sommar?
Det räcker med att du går omkull en gång för att säga att du klotar oftare på månad/mil. Eller körtimme. Eller ägd hoj.

Crossvurpor räknas INTE, den som kör Cross utan att vurpa kör inte Cross, detsamma gäller Quads, Trikes, Mopeder & Minimotos.

Jag har inte vurpat så mycket iaf.

80-Yamma 650 Twin (fjollvurpa)
83-GSX 750 (avträngd ut i diket av en kärring)
90-GSXR11100 (fjollvurpa igen)
93-750RR (banvurpa)

Ingen av dessa vurpor har dock belastat försäkringsbolaget
eller försäkringskassan.

Bingo skrev:
Jo, men tänk på att han leder idiotligan överlägset. Det måste vara värt nåt - typ en rejäl IP-banning.

Så du säger, fast iofs ingår det i Ph värdet.
Jag tycker han har mycket konstruktiva inlägg med mycket djup.
Jag ser för övrigt fram mot filmen med inspelade ilskna vrål från trafikanter som passeras i 300 på väggrenen.

Silwer skrev:
Så du säger, fast iofs ingår det i Ph värdet.
Jag tycker han har mycket konstruktiva inlägg med mycket djup.
Jag ser för övrigt fram mot filmen med inspelade ilskna vrål från trafikanter som passeras i 300 på väggrenen.
På tal om skälla. Det skule vara roligt att se en film där BMXJohans mamma skäller ut honom för att han kommer hem för sent efter skolan.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing