Vad för hoj har ni lagt omkull?

Vad för hoj har du lagt omkull?

• Antal röstningar
    0
Hmm, undrar om man minns alla..

Första var iaf puch 50cc minicross, gashäng full fart ut på en åker.
Sen har man kvaddat med moped, crosshojar, java 250 och husqvarna 250 militärcyklar.
Första "riktiga" gatsmällen kom på en hyrd cb500 1994, kom in alldeles för fort i en kurva där det var blött istället för torrt i övrigt.
Hann precis läka ihop småsåren från den smällen och två veckor senare satt jag i sidan på en nissan micra i 130 blås, spräckt mjälte och söndertrasad axel.
2001, highsidar en zx6'a ut ur en rondell, bryter två fingrar. Läker fingrarna och tokkvaddar samma zx6'a på sviestad och trycker sönder en ryggkota.
vintern 2001-2002, flertal vurpor på en africa twin när jag jobbar som mcbud i stockholm.
2003, highsidar en gsxr1000 på falkenberg och bryter handleden.
2003, krokar ihop med Per U på karlskoga och drar min 250 i backen för första gången.

soppatorsken skrev:
Men nu är du ute och snurrar igen, statistiskt sett.
Om de har kört båge (på asfalt) i tjugo år och du i .. vadå, en halv sommar?
Det räcker med att du går omkull en gång för att säga att du klotar oftare på månad/mil. Eller körtimme. Eller ägd hoj.

jag hade fått för mig att de flesta kanske har 1-2 vurpor med hoj på meritlistan(förutom såna som swedie som stuntar jäkligt mycket) och blev därför lite smått fashinerad(stavning?) över deras krascher

självklart vore det lite skumt om jag skulle hunnit med lika många krascher på den korta tid jag kört hoj

Silwer skrev:
Så du säger, fast iofs ingår det i Ph värdet.
Jag tycker han har mycket konstruktiva inlägg med mycket djup.
Jag ser för övrigt fram mot filmen med inspelade ilskna vrål från trafikanter som passeras i 300 på väggrenen.

min hoj går tyvärr inte så fort så jag måste tyvärr göra dig besviken med att en sån film kommer du inte att få se.

Bingo skrev:
På tal om skälla. Det skule vara roligt att se en film där BMXJohans mamma skäller ut honom för att han kommer hem för sent efter skolan.

jag är nog bra mycket äldre än du tror (fast inte i sinnet då förstås. när det gäller att framföra motordrivna fordon är jag som en 13-åring)

bmwjohan skrev:
självklart vore det lite skumt om jag skulle hunnit med lika många krascher på den korta tid jag kört hoj
Sitt inte här och ursäkta dig, ditt nöt! Ut och krascha med dig istället. Vi håller tummarna för att de blir rejäla :tummenupp

Detta har jag krashat i mitt liv:

Lancia Y10
Nissan micra
Volvo 740 aut.
Volvo 760
Volvo 740 man.
Alfa 75
Peugeot 605
BMW 518
BMW 528
Mercedes 312D
NSR 125
ZXR 400
ZXR 750/900
ZXR 400

Så jag valde ZX-9R :)

Last edited:
bmwjohan skrev:
min hoj går tyvärr inte så fort så jag måste tyvärr göra dig besviken med att en sån film kommer du inte att få se.

Fan va mesig hoj du måste ha... hallå? Min standard ZXR 750 gör ju över 300... OCH DET PÅ 50-VÄGAR :ROCK

Jag gjorde det hörom dan i snödrivor, får se om du klarar 250+ i snön va va va va???????? :brynad

bmwjohan skrev:

Du får köpa en annan, det är väl det pollen är om :confused:
Eller så får du köra om dem i 250 då, var inte så jäkla avig nu.

Mavve skrev:
Detta har jag krashat i mitt liv:

Lancia Y10
Nissan micra
Volvo 740 aut.
Volvo 760
Volvo 740 man.
Alfa 75
Peugeot 605
BMW 518
BMW 528
NSR 125
ZXR 400
ZXR 750/900
ZXR 400

Så jag valde ZX-9R :)

Du borde inte få ha motordrivna fordon...? :fatta! :banana

Låt mig bara fråga så att jag verkligen fattar. Den här pollen är alltså till för att, utan att titta på bakomliggande orsaker, väglag, hastighet, stunt, klantighet, ålder, antal år med körkort och annan helt ovidkommande information, få fram vilken hoj som kraschas mest och hjälpa dig i ditt val av hoj??? Du vill få fram att nån hoj är sämre än en annan för att den är inblandad i fler krascher? Jag vill nog påstå att den här pollen är den i särklass mest korkade jag har sett här på forumet och det har varit en del korkade pollar. Köp en EU-moppe.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Köp en EU-moppe.
Det är ju en sån han kör idag. Man får inte köra större när man är femton.

Bingo skrev:
På tal om skälla. Det skule vara roligt att se en film där BMXJohans mamma skäller ut honom för att han kommer hem för sent efter skolan.

För att inte tala om utskällningen som väntar då pappsen får räkningen från Nisses Husvagnslackering AB...

OLJEKYLD GSXR skrev:
Låt mig bara fråga så att jag verkligen fattar. Den här pollen är alltså till för att, utan att titta på bakomliggande orsaker, väglag, hastighet, stunt, klantighet, ålder, antal år med körkort och annan helt ovidkommande information, få fram vilken hoj som kraschas mest och hjälpa dig i ditt val av hoj??? Du vill få fram att nån hoj är sämre än en annan för att den är inblandad i fler krascher? Jag vill nog påstå att den här pollen är den i särklass mest korkade jag har sett här på forumet och det har varit en del korkade pollar. Köp en EU-moppe.

jag har inte gjort den här pollen för att ta reda på vad för hoj jag ska köpa.
jag vill bara veta lite om hur många krascher som har gjorts med dessa olika hojar av sporthojmedlemmar. jag tycker att det är kul att veta.

hur man skulle kunna lägga upp en poll som innehåller allt det du räknar upp? inte går det på detta forum i alla fall. då får man dela upp det i en jäkla massa polls och sedan sammanställa allt.

Itacha75 skrev:
Du borde inte få ha motordrivna fordon...? :fatta! :banana

Jag kör som en Gud :cool:

Det beror ju på vem som sitter i bilen eller bak på hojen.
E jag själv e d ju bara till att gasa tills det blir svart för ögonen om man så vill.
Med passagerare är det skillnad.

Vuxna tycker att jag kör riktigt bra :)
Min förre chef tyckte jag körde ruskigt bra med glassbilen, när hon var med :rolleyes:

Svårt att respektera ett liv man inte har :3freak

BMWjohan: Vill du rejsa mot mig i sommar? Vi kan spela in det och jag kan väla en 30-50-väg som slingrar sig inom centrum nånstans.
Vinnaren kan få spinna upp den andres gräsmatta :rofl

EDIT: Jag har förresten 3 skadefria år hos Fbolagen....

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing