Vad drar en hoj?

Azap

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Hoj
Har ingen
Tjenare! :) Jag undrar bara hur mycket en 125cc sporthoj drar ungefär per milen? Speciellt om nån vet hur mycke Honda CBR 125r drar.. :) Dessutom hur stor tanken är i den och i genomsnitt :D

hade just den hojen för några år sedan och jag har för mig att den drar ca 0,5/mil. tanken är på 10 liter, och brukar väl vara typ så stor på 125:or. Större "vanliga" hojar har mellan 15-20 liter i tanken och drar lite mer, oftast under 1dl/mil

hoppas det hjälpte

Beror på hur man kör.. Min gamla ZX-9R drog från 0,5 -> 1 liter milen. Africa twinnen ungefär detsamma ;)

hade just den hojen för några år sedan och jag har för mig att den drar ca 0,5/mil. tanken är på 10 liter, och brukar väl vara typ så stor på 125:or. Större "vanliga" hojar har mellan 15-20 liter i tanken och drar lite mer, oftast under 1dl/mil

hoppas det hjälpte
Ta patent asap om du har en sporthoj som drar under 1dl/mil! :7peta

hoppas det hjälpte

Yes, tackar :D

Edit: skriver om lite.

När Bike (eller om det var Motorrad) testade 125or för några år sedan drog fyrtaktarna som cbr125 strax över 0.2 liter milen. 2-taktarna låg samtliga över 0.35. Alla hojarna var gatlegala lätta mc, dvs 2-taktarna var strypta.

Last edited:
Dom nyare med insprutning (>2007) går att få ner i 0.20. Men vid lite aktiv körning så typ 0.35. Tanken tror jag är på 13 liter eller ngt sånt. Bara att googla? :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back