Vad drar en hoj?

Azap

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Hoj
Har ingen
Tjenare! :) Jag undrar bara hur mycket en 125cc sporthoj drar ungefär per milen? Speciellt om nån vet hur mycke Honda CBR 125r drar.. :) Dessutom hur stor tanken är i den och i genomsnitt :D

hade just den hojen för några år sedan och jag har för mig att den drar ca 0,5/mil. tanken är på 10 liter, och brukar väl vara typ så stor på 125:or. Större "vanliga" hojar har mellan 15-20 liter i tanken och drar lite mer, oftast under 1dl/mil

hoppas det hjälpte

Beror på hur man kör.. Min gamla ZX-9R drog från 0,5 -> 1 liter milen. Africa twinnen ungefär detsamma ;)

hade just den hojen för några år sedan och jag har för mig att den drar ca 0,5/mil. tanken är på 10 liter, och brukar väl vara typ så stor på 125:or. Större "vanliga" hojar har mellan 15-20 liter i tanken och drar lite mer, oftast under 1dl/mil

hoppas det hjälpte
Ta patent asap om du har en sporthoj som drar under 1dl/mil! :7peta

hoppas det hjälpte

Yes, tackar :D

Edit: skriver om lite.

När Bike (eller om det var Motorrad) testade 125or för några år sedan drog fyrtaktarna som cbr125 strax över 0.2 liter milen. 2-taktarna låg samtliga över 0.35. Alla hojarna var gatlegala lätta mc, dvs 2-taktarna var strypta.

Last edited:
Dom nyare med insprutning (>2007) går att få ner i 0.20. Men vid lite aktiv körning så typ 0.35. Tanken tror jag är på 13 liter eller ngt sånt. Bara att googla? :näsblod

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT