Vad anser du om prostitution?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

Skall prostitution legaliseras?

• Antal röstningar
    0
Nu är jag kanske inte för prostitution i sig. Men i takt med att prostitutionen begränsas med lagar och polis insatser ökar ju våldtäkterna. Finns det tjejjer som vill sälja sin kropp för pengar och det går att sköta på ett säkert sätt i reglerade bordeller ( så staten och alla är nöjda ) så tror jag våldet mot kvinnor skulle minska.

Kan vi inte bara bjuda in lite lyckliga horor i tråden så vi får svart på vitt att det är ett rätt schysst kneg med bra pröjs och där man själv styr sina arbetstider så slipper vi sitta här å spekulera.

Självklart är det synd om de som kidnappas å misshandlas och tvingas hit från andra länder men de flesta andra, svenska horor gÖr det minsan av fri vilja och för dem är det inte så farligt kneg om kunderna de har är schyssta, unga, nyduschade och trevliga unga men som oss SH:are som är sneLa, ger dricks och har läcker porrpung så de tycker jobbet blir ännu trevligare.

Det här är en intressant fråga, och jag funderade faktiskt lite över ämnet igår utan att veta om att tråden existerade, så här kommer mina synpunkter.

Om inte prostitution ska vara lagligt, då ska det heller inte vara lagligt att spela in porrfilmer i Sverige.

Om jag skulle ragga upp valfri hora på gatan och spänna på henne/honom så begår jag ett lagbrott iom. att jag köper den sexuella tjänsten.

Skulle jag däremot göra exakt samma sak men med den skillnaden att jag filmar hela akten, och sedan distribuerar filmerna som porr på ett mer eller mindre professionellt sätt, så skulle det helt plötsligt vara helt lagligt att köpa samma sexuella tjänst som var olaglig i exemplet ovan. (Men då i egenskap av filmproducent etc.)

Jag känner till minst tre, fyra stycken tjejer som mådde fruktansvärt dåligt pga att dom halkat in i porrbranschen i början av 90-talet genom att falla för Carl Serung och Tony Thorman´s fagra löften om mycket pengar för lite arbete som värdinnor på bla. Roxy, en nattklubb av erotisk karaktär i Stockholm.

Jag har själv träffat Tony Thorman, och hört honom berätta.

Jag har dessutom haft två av de tjejer som utsattes för Tony Thorman och Carl Serung boendes hos mig under en period, och det dom blivit tvingade att gå igenom, -och utsätta andra tjejer för, är bland det mest fruktansvärda jag hört.

Våld, dominans, kiss och bajs har varit ett genomgående tema i dessa herrars aktiviteter.
Dom har varit mästare på att hjärntvätta, övertala och med milt våld tvinga dessa tjejer att gå med på och göra saker dom inte ville.

En tjej berättade att hon blivit tvingad att bli kissad i munnen av en annan tjej. När tjejen som skulle kissa inte kunde blev dom beordrade att byta plats.
När då den tjej jag kände började kissa så kräktes naturligtvis den tjej som blev kissad i munnen, varpå Serung eller Thorman, (minns inte vem av dom), tvingar tjejerna att fortsätta trots kräkningarna. -Det klipper vi bort, sade han. (Dom filmade naturligtvis det hela.)

Serung och Thorman spelade dessutom in filmer med sig själva och Serungs dåvarande flickvän. En av scenerna gick till så här:

Dom gick med flickvännen i hundkoppel, tvingade henne att äta ur en skål på golvet, kissa i sin högklackade sko, och därefter dricka sin egen urin.
Scenen avslutades med att Serung och Thorman båda pissade på tjejen...

Detta är naturligtvis extremfall, och det fanns "snälla" aktörer på marknaden också, som tex. TreMag och LS-Distribution, men det fanns inget som helst urval när det gällde labila tjejer som sökte arbete som porrfilmsskådespelerskor.

En liten del av dom som sökte borde faktiskt inte ha blivit antagna eftersom det tydligt framgick att dom mådde väldigt dåligt när man pratade med dom, det fanns tjejer med märken efter rakblad på handlederna, men detta togs det ingen som helst hänsyn till, utan var personen ifråga myndig så var det fritt fram...

En gång dök det upp två karlar från öst med en mycket ung tjej i släptåg.
Karlarna, som inte pratade svenska, intygade på knagglig engelska att tjejen var fyllda 18 år, (vilket alla tvivlade på), varpå karlarna fick betalt, och tjejen fotades när hon hade sex med en svensk kille som TreMag ordnat fram.

Ibland dök det upp helt vanliga, normala "Pappas flickor" också.
Helt vanliga tjejer som av en eller annan anledning gjort av med studiebidraget eller lönen i förtid och var tvingade till att hitta en lösning för att få fram pengar att betala sina räkningar.

Är inte det sista exemplet prostitution? Att tvinga sig själv till att för pengar utföra förnedrande sexuella aktiviteter på film eller på bilder som sedan sprids via tidningar, postorder och på nätet?

I lagens mening är det inte det. Det är helt lagligt.

Men man kan i sitt stilla sinne undra vem som mår sämst. -Pappas flicka som av ekonomiska skäl tvingas till att spela in en porrfilm för att kunna betala sina räkningar, eller 17-åringen som suger av en snuskgubbe hon raggat upp på internet för att få råd att köpa senaste mobiltelefonen eller den där Prada-väskan som hon bara måååååste ha...

Nej... Legalisera prostitution, eller, förbjud produktionen av porr i Sverige. Det går inte att ha prostitutionen olaglig samtidigt som porren är laglig, när det faktiskt innebär exakt samma sak i slutändan.

De stora problemen med horeri idag är ju inte fenomenet i sig, utan bi-effekterna. Illegala pengar, droger osv spelar en betydligt större roll i horors misär än liggandet i sig.

En legalisering skulle bidra till att det rensades upp rejält, man kan ställa samma krav på arbetsgivaren som om man varit läkare eller taxichaffis.. Sjukskriva sig om man är sjuk osv.

Inte sagt att jag på något sätt är för horeri, men det är fan inte min rätt att tala om för nån annan vad de får, och inte får jobba med. Jag tycker det är sjukt att folk är ställningsbyggare också, men att de förstör sig själva är det ingen som säger nåt om.

Om prostitution legaliseras, så får både allmänheten och myndigheterna större inblick i verksamheten.
Det tror jag de prostituerade tjänar på.
När de inte automatiskt ingår i en kriminell verksamhet så försvinner (antagligen) en stor del av de negativa effekterna.
Jag är inte särskilt intresserad själv av hyrfitta, men har förståelse för de som saknar andra möjligheter.
Vid repotage om prostituerade (däribland "peruken") så framkommer ofta att många inte i första hand är ute efter sexet.
Många går dit för att uppleva en glimt av att leva med en kvinna.
Världen är full av ensamma människor.
Därav tror jag att det gick ganska bra för "Rosita" trots att hon inte var särskilt snygg.
Kanske till och med på grund av.

Även narkotika bör legaliseras.
Registrerade missbrukare skall kunna skaffa kontrollerade droger, distribuerade av socialtjänsten.
Jag tror att mycket av marknaden skulle försvinna och vården av missbrukare skulle bli effektivare.

Förstår tanken, och håller delvis med. Men samtidigt så kan man ju applicera det där på kontorsjobb också, eller lagerjobb/industrijobb.

Ibland är det mycket prostitution av ens hjärna som krävs, ibland mer utav ens kropp - ofta så skulle man valt ett annat jobb om världen vore perfekt, men det är vad man kan/står ut med, och så behöver man ju pengarna...

Alltså om man nu ska vara seriös så kan man faktiskt inte jämföra prostitution med ett vanligt arbete och alla vet varför.

Varför? Det är ju trots allt världens äldsta arbete :rolleyes:

Och i århundraden och årtusenden har vi sett långa rader av exempel på den lyckliga och välmående horan. Tretton på dussinet är de glada fnask som bara väntar på att få lösa ut sin F-skattsedel och bli goda, bidragande samhällsmedborgare som slipper hymla om sitt favorityrke.
Det som hindrar dem är äckliga feminister och religösa samfund som skall lägga sig i vad dessa starka, självständiga kvinnor får och inte får sysselsätta och försörja sig med. :mad:

Nu är jag inte så insatt i regler kring arbetslöshet och arbetsförmedlingen men anta att det är fullt lagligt att driva bordell och anta att bordellen lägger ut lediga jobb i platsbanken precis som vilket företag som helst.

Är man inte som arbetslös då tvingad att söka det arbetet?

Nu är jag inte så insatt i regler kring arbetslöshet och arbetsförmedlingen men anta att det är fullt lagligt att driva bordell och anta att bordellen lägger ut lediga jobb i platsbanken precis som vilket företag som helst.

Är man inte som arbetslös då tvingad att söka det arbetet?

Man måste såklart ha kompetensen som krävs. :gnissla

Det är två saker. Om en tjej (eller kille) vill sälja sexuella tjänster så är hon(han) prostituerad.

Om jag fångar en tjej och tvingar henne att ligga med folk så att jag kan tjäna pengar så är hon inte prostituerad utan utnyttjad.

Last edited:
Legalisera prostitution, eller, förbjud produktionen av porr i Sverige. Det går inte att ha prostitutionen olaglig samtidigt som porren är laglig, när det faktiskt innebär exakt samma sak i slutändan.
Det mesta av exemplen du skrev tycker jag faller under utnyttjande/tvång och bör inte få förekomma inom vare sig prostitution eller porrindustrin.

Det stora problemet med att legalisera prostitution är ju att kunna kontrollera att det går rätt till och att ingen far illa. Statliga bordeller kanske ökar kontrollen och minskar övrig prostitution, men de kommer ändå inte att ta bort gatuprostitution och de som säljer sig/säljs mot sin vilja.

Själv vill jag ha rätten att på mina egna villkor sälja sexuella tjänster om jag så önskar, utan att köparen ska riskerar straff. Sen att det kanske inte finns intresserade köpare är en annan sak. :rolleyes:

Köp av manliga prostituerade kan nog legaliseras i Sverige, men inte kvinnliga (förklaring överflödig, fri vilja hit o dit yadayaadidia)

Det stora problemet med att legalisera prostitution är ju att kunna kontrollera att det går rätt till och att ingen far illa. Statliga bordeller kanske ökar kontrollen och minskar övrig prostitution, men de kommer ändå inte att ta bort gatuprostitution och de som säljer sig/säljs mot sin vilja.

Däremot skulle en legaliserad, "ren prostitution" leda till en konkurrens på marknaden. Och få är de torskar som väljer nåt tjackluder med rödsprängda ögon som innebär risk för fängelse, när de finns ett lagligt alternativ som drog-/hivtestas då & då och innehar F-skattsedel.

Det GÅR inte att lagföra bort prostitution eller drogproblem, men det går att konkurrera ut incitamenten!

Varför tillåts kvinna och man sälja sex när det medverkar i en porrfilm medans kvinnan (oftast) inte får det?
Något för Schyman och FI att ta tag i! Lite jävla jämlikhet får det ju vara.. :rolleyes:

Prostitutionen idag är ju heller inte så enkel som den gängse bilden av en härjad kvinna på malmskillnadsgatan.

"I likhet med övriga nordiska enkätstudier är gruppen killar som uppgivit att de tagit emot ersättning för sex större än gruppen tjejer."

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=94788&a=1185273&lid=senasteNytt_1181147&lpos=rubrik_1185273

Det är för att killar är bättre företagare än kvinnor och vet hur man gör affärer.:gnissla

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien