Vad anser du om prostitution?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

Skall prostitution legaliseras?

• Antal röstningar
    0
Förbud är det bästa alternativet. Det är väl självklart bättre att de säljer sig själva men det är ännu bättre att de som måste sälja sig får hjälp från staten.

Våld, misshandel och drogmissbruk förekommer överallt i samhället det är alldeles korrekt. Men när jag är på föreläsning på universitetet oroar jag mig inte för att föreläsaren ska sparka skiten ur mig. Jag behöver inte heller dra i mig en panna tjack innan jag går in i salen för att palla att lyssna på vad som föreläses om.

Jag försöker lösa problem genom att tänka på den där jäkla boxen och tror inte att förbud löser allting. Vi har ju ett förbud men likväl så finns det fortarande problem.

Snart har vi som USA där knäppgökar springer omkring på skolorna och skjuter vilt omkring sig, dags att vässa pennan så du kan försvara dig. :rolleyes:

Det låter som om ni är helt verklighetsfrånvända.

Skulle det vara svårare för sexbarnsmamman som städar att starta egen städfirma än sexköpsfirma? Jag ser större karriärsmöjligheter och frihet i första alternativet.

Sen förstår jag inte varför du tror att städjobb är i särklass så slitsamt för kroppen mot andra yrken och mer slitsamt än prostitution.

Nej, jag skulle vilja se lite statistik på dethär. Var är risken för ohälsa störst? Är det städarna eller de prostituerade som har högst förekomst av psykisk eller fysisk ohälsa, drogmissbruk och blodsmitta? Är det fler städare som drabbas av posttraumatiskt stressyndrom eller smittsam sjukdom till följd av sitt yrke än prostituerade? Var är risken störst för att utsättas för hot och våld under arbetstid?

Du missar det mest grundläggande här.

Är prostitution illegalt? Ja
Förekommer det? Ja jävlar i min lilla låda
Råkar dem illa ut? Ja jävlar i min blå lilla låda
Lyckas vi ändra på det? Nej

Skulle en legalisering kunna öppna dörrarn för en bättre kontroll av vad som händer och sker så att säkerheten, rättigheterna och utvägarna till ett annat liv förändrades till det bättre?

Högst sannolikt!

Strider resonemanget mot dum, svensk politik som totalt saknar pragmatisk ådra?

Definitivt!

Jag förstår bara inte vart du får in egen fri vilja efter hora? Den lyckliga horan finns säkert här och var men det är en sån försvinnande liten del att den behöver vi inte ens räkna med.

Egen fri vilja kan man ju fundera på vad det är. Fri vilja vs döden till exempel. Ifall du måste välja mellan att suga sjömän i hamnen eller riskera att dö av svält är det verkligen fri vilja? Jag skulle nog hellre säga att det är jävligt ofrivilligt. Därför har jag tagit mig friheten att ändra lite i det du skrev.

Hora=Prostituerad=Egen fri vilja=Ofrivillig=Utnyttjad=Våldtäck=icke lycklig.

Det tror jag är ganska mycket närmare sanningen.

Ja, den frågan får du ställa till massan som sagt. Svarade enkom på korvis tidigare inlägg om "SH-kollektivets åsikt", varav min tolkning av tidigare nämnda kollektiv är just det som undertecknad presenterade. Jag delar inte på något sätt uppfattningen, som jag också påpekade; Prostitution är mänsklig tragik. Ende :)

Jasså, och vad grundar du det på? Jag ändrar mig gärna så dela med dig av den kunskap och information du sitter och tjuvhåller på så även jag kan bli en av er upplysta.

Flashback duger inte....

HA Flashback är för noobs som inte kan tänka själva!

Eneklt det är säkrare att "arbeta" i en kontrollerad säker miljö än o stå så suga på gatuhörnet

Det är väl kanske lättare att komma åt och hjälpa de prostituerade om de vet att de inte kommer få böter.....

Var det inte samma sak tidigare med narkotika, även om man där förbjöd försäljningen men tillät ett visst innehav? På så vis kunde man komma åt och hjälpa missbrukaren utan att han/hon skulle behöva oroa sig för böter och påföljder...

Nej ,det var inte samma utan tvärtom med narkotikan, nämligen lagligt att köpa men olagligt att sälja.
Så varför gör vi inte tvärtom då och legaliserar sexköp och kriminaliserar försäljningen om vi nu ska jämföra med narkotika?

Den narkotikamissbrukande horan blir inte mer uttnyttjad än vad den sexmissbrukande torsken blir. Så antingen bör bägge vara kriminella eller bägge lagliga.

Nej ,det var inte samma utan tvärtom med narkotikan, nämligen lagligt att köpa men olagligt att sälja.
Så varför gör vi inte tvärtom då och legaliserar sexköp och kriminaliserar försäljningen om vi nu ska jämföra med narkotika?

Den narkotikamissbrukande horan blir inte mer uttnyttjad än vad den sexmissbrukande torsken blir. Så antingen bör bägge vara kriminella eller bägge lagliga.
Nu förstår jag verkligen inte vad du menar. Blir sexköparen lika utnyttjad som horan? På vilket sätt?

Jag skrev väl det i ett tidigare inlägg att det för horan är lagligt att sälja sex eftersom att det är hon som är offret och det man vill åt är den organiserad brottsligheten som står bakom det.

Anledningen till att det var lagligt att köpa knark men olagligt att sälja var att man bara vill åt källan. Det vill säga den organiserade brottsligheten.

Jag använde narkotikaliknelsen för att visa att man via lagarnas omfattning kan ha som mål att nå de som man anser vara offer.

Missbrukare = offer = innehav var inte straffbart för att man skulle kunna nå och hjälpa missbrukaren.

....på samma sätt är de flesta prostituerade offer och alltså har man inte kriminaliserat deras handling eftersom man vill kunna nå och hjälpa dem.

Det är som sagt svårare att kunna hjälpa en person om personen riskerar påföljder.....

Så liknelsen håller även om man står på olika sidor i affärsuppgörelsen.

Last edited:
Nu förstår jag verkligen inte vad du menar. Blir sexköparen lika utnyttjad som horan? På vilket sätt?

Som jag skrev tidigare så har jag varit på strippklubb och sett tomtar springa skytteltrafik till scenen med endollars sedlar till flickorna och jag kan lova dig att flera av tom tomtarna är det betydligt mer synd om än flickorna. Missanpassade desperata hillbillysar som inte fattar hur man träffar tjejer blir istället lurade på pengar av tjejer som bara jagar pengar.

I alla andra sammanhang brukar det vara den personen som säljer en produkt eller tjänst som anses utnyttja eller lura sina kunder men när det gäller prostitution så har ett gäng feminister lyckats få folk och tro det är tvärtom men jag köper inte det.

Jag skrev väl det i ett tidigare inlägg att det för horan är lagligt att sälja sex eftersom att det är hon som är offret och det man vill åt är den organiserad brottsligheten som står bakom det.

Anledningen till att det var lagligt att köpa knark men olagligt att sälja var att man bara vill åt källan. Det vill säga den organiserade brottsligheten.

Ja, och kommer man åt hallickar och dom som organiserar traficking mer när torskarna kriminaliserats? Tyvärr är nog svaret att dessa individer blivit ännu mer ljusskygga än tidigare.
Några torskar har dom ju lyckats dömma men dom är väl inte organiserade brottslingar vad jag vet?

Och jag anser inte horan vara mer offer än knarkaren som gör inbrott i din bil för att sno stereon och honom vill vi väl bura in? Och som sagt var anser jag tomtarna som tvingas köpa sex vara större offer än hororna.

Och vad anser du om killar som säljer sex?

Missbrukare = offer

Sexmissbrukare = offer ?

Last edited:
Legalisera prostitution. Men gör det med en extremt hög kontroll.

Inrätta speciella områden där detta får bedrivas, och kontrollera alla som bedriver denna typ av verksamhet.
Den illegala slavhandeln o.s.v. kommer då få ett abrupt slut i de länder där detta skulle genomföras.

Last edited:
Utgörs majoriteten av torskarna av sexmissbrukare?

Köper man sex så är man väl per definition en sexmissbrukare?

Och om du sett dom hillbillysar jag sett springa med dollars till strippor så skulle nog du också tveka över vem som eg. utnyttjar vem.
Troligen springer samma hillbillysar iväg och betalar för att få doppa också...

Som jag skrev tidigare så har jag varit på strippklubb och sett tomtar springa skytteltrafik till scenen med endollars sedlar till flickorna och jag kan lova dig att flera av tom tomtarna är det betydligt mer synd om än flickorna. Missanpassade desperata hillbillysar som inte fattar hur man träffar tjejer blir istället lurade på pengar av tjejer som bara jagar pengar.

Så du reagerar över att tjejer som jobbar som strippor på porrklubbar är luttrade. Ja det tror gudarna att dom är (varför skulle de inte?).

Tror du att samma tjejer är stolta och nöjda med sitt yrkesval/karriär ( :rolleyes: ) i vilket fall som helst? Bonusfråga: Tror du samma tjejer har sökt jobben frivilligt och med samma entusiasm som man söker ett normalt kneg som verkar kalas på platsbanken. Bonusfråga 2: Tror du majoriteten av dessa tjejer mår bra mentalt?

Nja...

Om vi sätter en minimålder på tjejerna som säljer sex till 40 år.

För vem fan tog inte ett beslut i 20 års åldern som man hade ångrat innan man var 30?

ÅAS så skulle 40 åriga fnask förmodligen behöva socialbidrag ändå för att få verksamheten att gå runt...

Jag är emot prostitution ÖHT, är man för ful för att få ligga är det evolutionens sätt att minemera riskerna för att man ska föra generna vidare.

De där var ju både roligt och sant:D

Nu står det ju klart och tydligt att majoriteten här anser att det ska vara lagligt, men då har vi ju en överhängande andel manliga medlemmar. Vore kul att se hur röstningen skulle bli i en jämn könsfördelning.

Vi skulle även ha en annan poll; Hur många kan tänka sig att betala för sex. Fast då måste det vara en anonym poll antar jag :D

Och så är PK-propagandan igång.. Denna artikel publicerades idag.
Vad vet hon lixom?! Vaddå inga lyckliga horor? Bara för att hon pratat med sina fnaskkollegor på gatan så innebär ju inte det att hon vet något. hade hon frågat på SH eller på Flashback så hade hon minsann fått ett annat svar!
http://www.aftonbladet.se/wendela/article5803688.ab

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...