Vad är tv-sändning värt?

Men SVT borde ju kunna få tummen ur?
Jag menar, de skryter ju till och med om hur få tittare en del av deras program har.

handlar nog tyvärr inte om tummen ur

Vilket enormt drag det blev här. Inte en kotte på flera timmar. Fast det är ju klart - man ska ju inte behöva hora upp eget kapital a 800 spänn för att få vara med i TV. :fatta! Nä, dom ska visa RR endå. Precis som fo-poll!!! :mad:

Nästa chans går av stapeln 2078. Lycka till. :hihi

Borde det inte ligga i sponsorernas intresse att pynta ut dessa pengar för att på så sätt få synas? Både de som sponsrar tävlingarna och har reklamplats på banorna, men också förarnas personliga sponsorer. De flesta som kör har väl åtminstone en sponsor, även ni i gärsgårdsserierna. Klarar ni inte av att betala 800 kr själva så gör säkert sponsorn det.

Dessutom, om det kan bli verklighet med TV-sändningar i år, tänk då vilket bra förhandlingsläge det ger er till nästa år, när sponsorerna ska lockas att öppna plånboken.

"TV-tid, javisst!"

Ja problemet ligger väl just där, den administrativa kostnaden. Jag skulle väldigt gärna vilja svara JAAA! på den här frågan, men med en säsongsbudget som redan börjar släppa lite i kanterna håller jag istället tyst, i väntan på att så många andra har svarat, att det inte hörs att jag håller tyst.. men visst hade det varit ett lyft! :tummenupp Så kan inte alla andra som kör SM Säga JA, så kan jag åka snålskjuts! :brinnerup

Edit: Bör kanske tilläggas att ovanstående inlägg i debatten är skrivet i den framväxande, spännande POSTIRONISKA andan, det låter som ironi, men man menar vad man säger.

Last edited:
Om jag var A-förare och skulle köra en av de nämnda klasserna skulle jag INTE tveka en sekund över de extra 800 kr. Det är ju just sådant här som behövs.

Ni som är tveksamma och tycker det känns dyrt, tänk lite längre än till just den extra utgiften. Om alla är med och ser till at detta blir av och det blir ett bra gensvar, det vill säga många tittar på programmet och reklamintäkterna haglar in på den nya kanalen.

Nästa år kanske ALLA kan ha betydligt bättre förutsättningar att skaffa bra sponsorer eftersom de kommer att kunna synas i ett populärt program. De extra 800 kronorna blir då ganska futtiga.

Jag tycker 800 spänn är värt det. Nu kommer jag inte synas annat än när man varvas men jag kan betala det hoppas jag. Mer TV är inte dumt.

#Olsson# skrev:
Vilket enormt drag det blev här. Inte en kotte på flera timmar. Fast det är ju klart - man ska ju inte behöva hora upp eget kapital a 800 spänn för att få vara med i TV. :fatta! Nä, dom ska visa RR endå. Precis som fo-poll!!! :mad:

Nästa chans går av stapeln 2078. Lycka till. :hihi

I mitt fall är det solklart att jag vill,det är inte det, men 800x5=4000 spänn, det är två månadslöner för mig.......förhoppningsvis kan man få sponsorer att ställa upp och betala det dock.

crallan skrev:
Edit: Bör kanske tilläggas att ovanstående inlägg i debatten är skrivet i den framväxande, spännande POSTIRONISKA andan, det låter som ironi, men man menar vad man säger.

Dubbelironi heter det, och det är gammalt. :fatta!

Chris Ash skrev:
I mitt fall är det solklart att jag vill,det är inte det, men 800x5=4000 spänn, det är två månadslöner för mig.......förhoppningsvis kan man få sponsorer att ställa upp och betala det dock.

Håller med !

Har absolut ingen lust att betala 800.- extra per race för nu är det ju inte alla som har sponsorer utan kör helt ur egen plånka och då är 800kr per tävling...tyvärr 800kr för mkt, även om det är lockande.

Men detta innebär väl tyvärr att jag blir tvungen att betala om majoriteten vill synas i tv. Och med alla sponsortäta större team så lär väl det bli fallet.

Mulles skrev:
Håller med !

Har absolut ingen lust att betala 800.- extra per race för nu är det ju inte alla som har sponsorer utan kör helt ur egen plånka och då är 800kr per tävling...tyvärr 800kr för mkt, även om det är lockande.

Men detta innebär väl tyvärr att jag blir tvungen att betala om majoriteten vill synas i tv. Och med alla sponsortäta större team så lär väl det bli fallet.

Exakt, det är jävligt lätt att prata om "betydelselösa administrativa avgifter" när det inte är man själv som ska betala.

800kr för tv, oavsett om man är sponsrad eller inte är betydligt vettigare än 800kr för el.
Chansen att få sponsorer mångdubblas om vi får uppmärksamheten för sporten via tv.
Upplägget som STCC har, där även en stor del av marknadsföringen betalas av förarna via startavgifterna, gör det enklare för dem att hitta sponsorer.

om jag kört nsb i år hade jag haft svårt att fixa fram 4000, men fanimej knäckt ekonomin för att betala..
anser att detta är en chans som inte får missas.

Nu kommer iofs inte jag köra många race i år och jag har inte pengar i överflöd men 800 sek är inte så farligt. Förståeligt dock att de som inte kommer ligga i toppen och kriga tycker det är surt att betala pengar för att andra ska synas. Det är ju ganska mycket kostnader som ligger på förarna redan som det är.
Skulle dock vara fränt om man kunde se mycket svensk RR på TV i år.

och jag säger som 100 gånger förut
slopa prispengarna, ta de pengarna till marknadsföring
ta från alla och ge till dom som redan har sponsorer, helt snett enligt mig.

Chris Ash skrev:
Exakt, det är jävligt lätt att prata om "betydelselösa administrativa avgifter" när det inte är man själv som ska betala.

Yep. Den enda kostnaden jag hadde var att trycka lite på tangentbordet, följt av ett musklick. Inga problem. :D

Vissa andra sporter skulle göra vad som helst för en sån chans.
Vissa här vet inte hur bra det här är och att det inte kommer tillbaka .
Ta chansen nu. Betala och se glad ut. :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...