Vad är tv-sändning värt?

Nordgren skrev:
Ja vi ska alla hjälpas åt. Detta upplägg är för att även de som inte ligger i toppen ska kunna erbjuda sina sponsorer något.
Vi har också fixat en intresselista där de som vill hjälpa till kan anmäla sig.

Min bestämda uppfattning är att vi måste släppa den svenska mentaliteten "det är någon annan som ska fixa så det blir bra för mig" och istället se möjligheten att göra något själv som är bra för oss alla.

Jag hoppas att alla ska kunna sälja in en banderoll ni toppar ju förstås det med reklam på er hoj.

Jag har fixat en sponsor som betalar och jobbar på en till...
Ju fler desto bättre. :)

Angående kanalens tillgänglighet så står det så här i Expressen.

UPC: I det analoga och digitala basutbudet till samtliga abbonenter.

ComHem: I de digitala tv-paketen ( medium och large) på kanalplats 100. Finns tillgänglig som tilläggskanal.

CanalDigital: Till enskilda abboneneter och i kabelnät.

Goodstuff skrev:

ComHem: I de digitala tv-paketen ( medium och large) på kanalplats 100. Finns tillgänglig som tilläggskanal.

Amen va nurå! Jag ville ju ha kanalen i Comhems grundutbud. Vill inte betala någe extra. Så mycket glor jag inte på TV.

"Vad är tv-sändning värt?"

Ja, att döma av det bemötande jag har fått efter att ha presenterat förslaget för diverse företag med anknytning till MC-branschen så är det inte värt ett ruttet lingon. Talade till exempel med MC-Varuhuset i Stockholm och blev bemött med fullständig iskyla och frågan "Kommer du att vinna vartenda race eller?" när jag förklarade att det handlade om exponering i TV. Man tyckte kostnaden för banderollen samt lite däck som jag hade slängt in som ett förslag var jättedyrt per tävling.

Hur går det för er andra?

Nyteknik skrev:

Ja, att döma av det bemötande jag har fått efter att ha presenterat förslaget för diverse företag med anknytning till MC-branschen så är det inte värt ett ruttet lingon. Talade till exempel med MC-Varuhuset i Stockholm och blev bemött med fullständig iskyla och frågan "Kommer du att vinna vartenda race eller?" när jag förklarade att det handlade om exponering i TV. Man tyckte kostnaden för banderollen samt lite däck som jag hade slängt in som ett förslag var jättedyrt per tävling.

Hur stor del av av priset utgjorde då av däcken?

/Joakim

Nyteknik skrev:

Det är få företag inom mc-branschen som sponsrar racing...

Jo inte många företag sponsrar om man inte kommer Vinna race med all säkerhet.

TV är till för de företag som är allmänt kända. Lokala företag som sponsrar har ingen nytta av TV-reklam.

För mig går det sådär vad gäller pengasponsring. Men lite här o där så.

Kommer vänta in i det sista med o bestämma mig angående att binda upp mig att betala 4000kr. Behöver veta lite hur övriga ekonomin kommer se ut.

Pålle skrev:
Hur stor del av av priset utgjorde då av däcken?

/Joakim
Kan jag inte svara på eftersom jag inte vet vad deras däck kostar. Men inställningen var att man inte ägnar sig åt sponsring. Att det var en kostnad som inte genererade en omedelbar intänkt. Därmed var man inte intresserad. Tankar om goodwill och att stärka sitt varumärke fanns inte på kartan.

:rolleyes:

Nyteknik skrev:
Kan jag inte svara på eftersom jag inte vet vad deras däck kostar. Men inställningen var att man inte ägnar sig åt sponsring. Att det var en kostnad som inte genererade en omedelbar intänkt. Därmed var man inte intresserad. Tankar om goodwill och att stärka sitt varumärke fanns inte på kartan.

:rolleyes:

Som sagt, mc-branschen/butiker sponsrar sällan med pengar. Rabatter är inte så svårt att fixa däremot. Att få handla till inköpspriser etc.

Goodstuff skrev:

Så har det stått från starten nångång i mars och den kommer inte att komma i Comhems grundutbud som Swedie hoppades på.

Jag hade tänkt kommentera de 900.000 hushållen och de 2 miljoner potentiella tittarna men hade säkert fått fan för det men nu vet alla att det är fantasisiffror.

Jag förstår att det kan vara svårt att hitta sponsorer för detta upplägg eftersom exponeringen blir minimal och antalet tittar mycket lågt.
Då är det bättre att lägga pengarna på TV-reklam lokalt via tex TV4.

sandstream skrev:
Så har det stått från starten nångång i mars och den kommer inte att komma i Comhems grundutbud som Swedie hoppades på.

Jag hade tänkt kommentera de 900.000 hushållen och de 2 miljoner potentiella tittarna men hade säkert fått fan för det men nu vet alla att det är fantasisiffror.

Jag förstår att det kan vara svårt att hitta sponsorer för detta upplägg eftersom exponeringen blir minimal och antalet tittar mycket lågt.
Då är det bättre att lägga pengarna på TV-reklam lokalt via tex TV4.

Ok att exponeringen inte är maximal, men den är heller inte sämre än från något annat filmat evenemang. 2000kr är billigt för en banderoll. Produktionerna på sportexpressen är bra, vilket bör få upp antalet tittare.
Det är fortfarande 2 miljoner potentiella tittare, men sen är det givetvis betydligt färre som tittar. Men, med 2 millar potentiella tittare har man en bra grund för fler tittare än på exempelvis viasat sport.

24april är tydligen deadline...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...