RF_Racing skrev:Nej så kan man inte resonera... Utan tex svänghjul går den inte bättre.
Jorå. Tar man bort allting har man fått ner energiförlusterna till 0% och skapat den perfekta motorn. Bättre blir det aldrig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RF_Racing skrev:Nej så kan man inte resonera... Utan tex svänghjul går den inte bättre.
Oddjob skrev:Haha, okej så det är så du resonerar.
du vet om att energiförlusten i en bensinmotor är ca 70%.
en jävla massa strypningar där, hoppas du inte kan sova ikväll nu.
energiförlust 0%Trashcan skrev:Jorå. Tar man bort allting har man fått ner energiförlusterna till 0% och skapat den perfekta motorn. Bättre blir det aldrig.
Trashcan skrev:Jorå. Tar man bort allting har man fått ner energiförlusterna till 0% och skapat den perfekta motorn. Bättre blir det aldrig.
RF_Racing skrev:Men jag skiter i om den satt där orginal! Den stryper hojens effekt! That is it!
tobbeviking skrev:Snälla säg att du driver med oss
![]()
//Tobbe
RF_Racing skrev:En motor tar tillvara på energi... Ingenting har inte den egenskapen.
Det kanske den gör MEN DEN ÄR ORIGINAL.RF_Racing skrev:Gör den inte det då eller? Eftersom man får mer effekt utan den så måste den ju strypa!![]()
Precis lika mkt som toppen som inte är flödesoptimerad så stryper avgassystemet ja.RF_Racing skrev:Bra! Utan ljuddämpare så är den trimmad...
Gör den inte det då eller? Eftersom man får mer effekt utan den så måste den ju strypa!
EDIT Omvandlar energi...
Oddjob skrev:Det kanske den gör MEN DEN ÄR ORIGINAL.
DEN ÄR MOTORMÄSSIGT ORIGINAL!RF_Racing skrev:Jag skiter i om den är orginal eller inte.. jag tänker motormässigt...
RF_Racing skrev:Jag skiter i om den är orginal eller inte.. jag tänker motormässigt...
Ja och kolla på busamotorerna som Mc-xpress fick upp i 600-700hk eller vad det var.rejser skrev:Hmm...så om en R1 motor kan ge 347hk i teorin med 5" avgasrör och 80mm förgasare så är allt under den effekten en strypning tycker du?
Kul kille![]()
Oddjob skrev:Ja och kolla på busamotorerna som Mc-xpress fick upp i 600-700hk eller vad det var.
Då måste ju dom vara JÄTTESTRYPTA, ja men köper man en turbo så är
man iallafall en liten bit på vägen att få den avstrypt.
Nä jag håller med.RF_Racing skrev:Vad är trim?
Om en hoj är strypt, och man sätter på ett avstrypt rör... Är den trimmad då?
Jag tror att det är så att om man gör något med motorn som höjer orginal (avstrypt) prestandan så är det trim... MAO Avgasrör är INTE trim, inte heller CDI box eller annan förgasare. Medans portning tex är trim.
Detta är vad jag TROR / tycker.
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |