Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Frågan är ju bara vad som händer när det kommer in skräp i potentiometern så att den säger fullgas, oavsett hur du vrider rullen![]()
Jag sätter en slant på att det är lättare att ha en sladd från styret än två vajrar också.
Jag sätter en slant på att det är lättare att ha en sladd från styret än två vajrar också.
Frågan är ju bara vad som händer när det kommer in skräp i potentiometern så att den säger fullgas, oavsett hur du vrider rullen![]()
Hur fungerar det med snabbgas på ride by wire?
Hur läser enheten av hur mycket man vill öppna?
Samma sätt som vanligt. Det enda du ändrar med "snabbgas" är utväxlingen på gashandtaget, dvs. hur fort du når full gas.
I själva servot / styrboxen sitter det en potentiometer som känner av hur mycket du vridit på rullen, detta ger i sin tur en signal till en elmotor som drar gasvajrarna som går till sprutet och öppnat trottlarna.
Är man rädd för att tappa gaskänslan om man skulle göra på det sättet?
Tvärt om tycker jag att man får bättre känsla med snabbgas. Vet inte varför.![]()
Menade inte snabbgasen utan att ha en elektronisk gas istället för mekanisk/elektronisk.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |