Zee skrev:...lista på mina meriter...
Fantastiskt, imponerande, vad duktig du är.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zee skrev:...lista på mina meriter...
johan.simonsson skrev:Appropå en tråd där någon hävdade att de flesta hoj-åkare är lågutbildade och fattiga, så kom jag att undra hur står det till med utbildningsnivån?
Lasker skrev:Ja vad det gäller fattig så blir man det om man både åker på gata och roadrace'ar..... hade jag inte åkt hoj hade jag legat i sängkammarn och räknat sedelbuntarna![]()
![]()
steka skrev:En annan intressant aspekt av denna diskussion är att oerhört många idag är överkvalificerade för sina yrken. Till en sökt plats, som inte kräver akademisk utbildning, finns idag många gånger så många sökande att arbetsgivaren kan välja och vraka. Detta resulterar inte sällan i att jobbet går till någon som har en akademisk utbildning då denne är den mest kvalificerade sökande, men denne någon kommer inte praktiskt utnyttja sin akademiska utbildning.
F. ö. kan väl sägas att många yrken som kräver många års akademiska studier är relativt låglönesatta, t.ex. präster, lärare eller sjuksystrar. Det är sannolikt mer avgörande om man jobbar inom offentlig eller privat sektor.
Färnbo skrev:Jag tror mig veta att som arbetsgivare strävar man efter att anställa någon som är rätt kvalificerad för sitt arbete, inte överkvalificerad.
korvgubbe skrev:Jag vet inte om du kan läsa ut det någonstans i det som skrivits...![]()
Jag pluggade för att få ett stimulerande och självständigt jobb där jag får tänka själv... Lönen är ett plus i kanten.
bad santa skrev:har fullgod gymnasie kompetens 4år 1år installations elektriker 2år elektronik 4år samman lagt när man lägger till 1året som är en blandning av alltihop.
efter det blev det livets skola.ett tag som egenföretagare inom däckbranchen ett tag som rekondare ett tag som larm montör.jobbat som säljare tycker man lär sig mer i verkliga livet än man gör bakom skolbänken.
Många färska civilare tar jobb på stora företag som t ex Ericsson för att göra karriär. Det vet naturligtvis Ericsson så de håller nere lönerna och får många sökande i alla fall. Ett stort företag är dessutom trögare och jobbet blir oftast mer nischat än i ett mindre företag där färre får göra mer.sir Urban skrev:Många nyutbildade civilingejörer som gör jobb under deras kapacitet.
Så länge de inte kräver för hög lön så ser ju ofta arbetsgivare det som ett bra klipp.
Silwer skrev:Det läggs lite för stor vikt på studier, det mesta lär man sig ändå när man väl börjar arbeta.
För rena arbetsyrken så tycker jag ett lärlingssystem vore nåt att införa igen, så många som gått dessa utbildningar kan absolut inte ett dugg av vikt efteråt.
yonsson skrev:Nästan alla har väl högskoleutbildning idag, men det beror ju på åldern såklart.
Klart att man har lite bildning, högskola plus livets hårda skola är en bra och gångbar kombination tycker jag.johan.simonsson skrev:Appropå en tråd där någon hävdade att de flesta hoj-åkare är lågutbildade och fattiga, så kom jag att undra hur står det till med utbildningsnivån?
sir Urban skrev:Det finns ganska många exempel på att det inte stämmer.
Många nyutbildade civilingejörer som gör jobb under deras kapacitet.
Så länge de inte kräver för hög lön så ser ju ofta arbetsgivare det som ett bra klipp.
/Urban
Jobbar dock med det jag är utbildad till
johan.simonsson skrev:Appropå en tråd där någon hävdade att de flesta hoj-åkare är lågutbildade och fattiga, så kom jag att undra hur står det till med utbildningsnivån?
steka skrev:En annan intressant aspekt av denna diskussion är att oerhört många idag är överkvalificerade för sina yrken. Till en sökt plats, som inte kräver akademisk utbildning, finns idag många gånger så många sökande att arbetsgivaren kan välja och vraka. Detta resulterar inte sällan i att jobbet går till någon som har en akademisk utbildning då denne är den mest kvalificerade sökande, men denne någon kommer inte praktiskt utnyttja sin akademiska utbildning.
F. ö. kan väl sägas att många yrken som kräver många års akademiska studier är relativt låglönesatta, t.ex. präster, lärare eller sjuksystrar. Det är sannolikt mer avgörande om man jobbar inom offentlig eller privat sektor.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |