Vad är din utbuldningsnivå?

Vilken är din utbildningsnivå?

• Antal röstningar
    0
Varför denna fråga om skolgångar trådstartaren?
Är det på grund av all usel grammatik och alla stavfel samt avstavningar av normalt sammansatta svenska ord som gör att du undrar vilka som kör hoj?

Jag kan ingenting,
Jag vill ingenting,
Jag tror inte på någonting,

Jag gillar att åka motorcykel.

Dr.Bike skrev:
Varför denna fråga om skolgångar trådstartaren?
Är det på grund av all usel grammatik och alla stavfel samt avstavningar av normalt sammansatta svenska ord som gör att du undrar vilka som kör hoj?

Jag läste inte så många poäng svenska eller grammatik när jag pluggade ekonomi så jag förstår inte riktigt vad ett mer korrekt språkbruk skulle ha med utbildningen att göra?

//Eric

Lime skrev:
Hantverkarna betalar 50 kr/månad i fackavgift och 50 kr i a-kasseavgift.

Jo tjena!! inte elektriker iaf betalade 678:- (Fackavgift+a-kassa) sista lönen, var ju en hel del övertid denna månad... normalt brukar det ligga på ca 380:- Men höll på att ramla av stolen när jag såg det, överväger verkligen att gå ur facket.

DR-Zätare skrev:
Jag läste inte så många poäng svenska eller grammatik när jag pluggade ekonomi så jag förstår inte riktigt vad ett mer korrekt språkbruk skulle ha med utbildningen att göra?

//Eric

NOrmalt sett... leder mer och högre utbildning till ett mer välutvecklat, nyanserat och korrekt språkbruk.
Eller tror du inte?
Man släpper väl inte igenom sånt numer på universiteten?

Men rent frankt; Nej. Det BEÖVER inte betyda nåt, men JO normalt gör det det. Och: Oavsett utbildningsnivå, så räcker det med att läsa en bok då och då för att lära sig nya ord, nya sät att beskriva gamla kända fenomen på osv, så för att hårddra det; jo en som går på gymnasiet BORDE kunna stava rätt, Betydligt mycket mer än en som går i lågstadiet iaf.
Så skolgång OCH rättstavning/språkbruk HÖR ihop.

Visst är det jobbigt att gnälla på någon som skriver taskigt och sen läsa det man har skrivit själv och se att hälften av orden är åt helvete felfestavade.......

:rofl

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...