Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag såg det. Vad är problemet? Ligger tomgången runt 2000 varv när den är kall men har slutat sjunka ner mot 1000 varv vartefter motorn blir varm?Det märkliga är att den har varken namn/benämning eller art.nr i sprängskisser.
Motorcyklar från 00-tal är ofta väldigt enkla. Min CBR600 från 02 med insprut har en automatchoke styrd av en så kallad "wax unit".Är det bara Yamaha som använder en extra "modul" för att styra tomgången vid kallstart? På motorer med insprutning brukar väl ECU'n sköta om detta?
Försök leta upp en verkstadsmanual, så förklaras det troligen där.Det märkliga är att den har varken namn/benämning eller art.nr i sprängskisser.
Näe, jag har inga problem för tillfället ... är väl mest bara nyfiken.Nej jag såg det. Vad är problemet? Ligger tomgången runt 2000 varv när den är kall men har slutat sjunka ner mot 1000 varv vartefter motorn blir varm?
Det går en slang från kylaren eller termostathuset som värmer upp vaxet i behållaren utan namn och som påverkar denna plunger (engelska) som sänker varvtalet gradvis.
På min TDM900 heter den troligen Fast Idle Plunger.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |