Vad är det för j-a fel på Aprilias organisation?

PS! Av egen erfarenhet: Danskar är det snålaste folket på jorden och kommer aldrig att ha lager om det kostar dem något... Det är ett handelsfolk som aldrig producerat något ensamma, de lägger på en marginal och säljer saker vidare... :krama

Danmark ligger nära Sverige så lätt att tro att de har samma inställning till service, arbeta etc. som i Sverige men icke.

För det första vill jag säga att Aprilia tillverkar mycket läckra hojar
med mycket nytänk.

Min första aprilia AF1 -87 som jag ägde för snart 15 år sen var det inga problem att få fram delar till. Beställde ramlager, vevlager, kolv m.m. och hade det hemma på några dagar. Då fanns en svensk bra importör.

Nu jobbar jag sen några år tillbaka på en firma som är återförsäljare för
Aprilia. Jag fick en chock när jag hörde allt negativt om Aprilia!
Vi är även återförsäljare för Piaggio/gilera/vespa och där är det också
en dansk importör men där är det aldrig några problem med delar.
Tar vanligtvis 2 dagar att få hem delarna från Danmark. Om delen inte finns hemma i Danmark har det någon gång tagit MAX 1 månad att få hem delen men det har nog bara hänt en gång.

Aprilia/Moto Guzzi/Piaggio/Gilera/Derbi ägs av Piaggio koncernen.
Min uppfattning är att ITAGO i princip inte har något lager i danmark??
OCH att Aprilia fabriken ibland har dåligt på hyllorna dom med.

Aprilia sverige skulle även må bra av att ha en tekniskt kunnig person
som vet hur en mc är uppbyggd. Nu hänvisas man bara till danskarna och det är inte så lätt o förstå danska språket alltid...

Är det någon här som kan prata flytande svenska OCH danska och är duktig på MC så sök jobb på Itago!

Rätta mig gärna om jag har fel.

Ja, det kanske är räddningen för er som redan har Aprilia, att själva beställa från andra länder, men det är ju inget alternativ för dom som ska ha sina hojar garantilagade/försäkringslagade av auktoriserad handlare.

Så märket kommer att dö ändå om inget radikalt görs.

beställa reservdelar själv utifrån och lämna dom tillsammans med hoj till auktoriserad verkstad :tummenupp

har hänt att jag köpt bildelar, inte lyckats laga bilen med doim själv och gått med allt till verkstad, så betalar man itne verkstaden för delarna som man gjort annars.

Nä, men du svarade på hur dom som skulle garanti/försäkringsrepa sina hojar skulle göra.

Senast i dag lämnade jag in hojen och ett drivpaket jag hade köpt ut till en mc mek, och han gjorde jobbet (jag saknar mutterpicka och nitverktyg).

Nu är det ju IOFS stans bästa MC mek som inte är märkesbunden till någon, han lägger t.o.m på internet-köpta däck till en rimlig peng enligt en skylt på hans däckmaskin.

Låter som ett riktigt Aprilliaskämt, fast året runt. Skandalöst. :huvet
Man kan ju fråga sig vad de Svenska återförsäljarna har gjort åt saken under alla dessa år. Det är visst farligt att skriva ett gemensamt brev till huvudkontoret. Då kanske man blir tvungen att jobba i verkstan och inte bara kränga hojjar i kostym och dricka kaffe med kunden.

Importera själv!

Danskar ska hålla sig till ölbryggning, fotboll och fester :D :banana
o
...och jag som ska beställa en Italienare... gulp! :skrämd

De har gett upp och slutat sålt Aprilia!, ivarjefall vissa av dem :(

har aldrig haft problem att få delar till min mille, köper iof allt från england :tummenupp

tycker inte dte är så farligt dyrt heller, upplever delarna till firestormen som dyrare faktiskt.

Detta är en jävla skandal egentligen. Fyra månaders väntan på ett par delar som inte ens är särskilt ovanliga, och sedan beskedet att själv ringa ett par gånger i veckan till klantarslena i danmark och höra om grejerna kommit. Eh, tack men nej tack. Idioter.

När en svensk ska ringa och tjata på en dansk för att dansken sen ska prata med en italienare så är det nog som upplagt för problem :D

Minns jag rätt så var det någon dansk(firma) som var orsaken till att Schuberths sortiment är begränsat i Sverige.

Lade en order på delarna 12 aug till engelska aprilia, och avbröt samtidigt min svenska order. Fick veta idag att delarna ännu inte har lämnat Italien eftersom Aprilia har haft fabriken stängd hela Augusti.. nu börjar ilskan komma rejält. Man kan tycka att en så stor organisation som Aprilia kunde ha en lagerkille i tjänst även under semestertider, för det kan väl inte komma som en överraskning att deras kunder nyttjar sina fordon sommartid?

/Daniel som inte kommer att få delar de närmaste 2 veckorna iaf

Är kanske inte så underligt att svenska mc-handlare plockar ner sina prilla skyltar och inte vill ha med dom att göra..

Köp österikiskt istället ;)

Det är bara att konstatera att Aprilia är skitläckra hojar på alla sätt och vis, men man vill inte äga en när något strular.

Förr eller senare strular alla motorcyklar!

Jag har bara råd att äga dom senare.

Det är bara att konstatera att Aprilia är skitläckra hojar på alla sätt och vis, men man vill inte äga en när något strular.

Har man två Aprilior är det alltid någon av dem man kan köra med... :tungan

För övrigt håller jag till fullo med om att Itago är übervärdelösa. Mina delar beställs från af1-racing.

Lade en order på delarna 12 aug till engelska aprilia, och avbröt samtidigt min svenska order. Fick veta idag att delarna ännu inte har lämnat Italien eftersom Aprilia har haft fabriken stängd hela Augusti..

Fransmännen brukar stänga ner helt under semestern och det gör säkert italienarna också så det är inget Apriliaunikt. Tack för Apriliavarningen med den här tråden.

jag som ville ha en prilla nån gång... Får väl se hur situationen ser ut om 5 år. Tack men nej tack just nu iaf.

Satsar på ktm istället :rofl

Det är farligt att åka motorcykel, vem vet - Aprilia kanske har räddat mitt liv den här säsongen ;)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!