Vad är det för j-a fel på Aprilias organisation?

Jag tror inte det är Aprilia som krånglar eftesom det alltid fungerar att beställa delar utomlands - dessutom till en bråkdel av priset. Det torde vara svenska tomtar till handlare som inte riktigt hänger med. :)
 
Själv har man ju vart lite sugen på en Aprilia shiver GT men det blir nog en japs. Aprilia borde verkligen få upp ögonen för detta en sån här tråd är ju som en spark i skrevet.

//Dafe
 
Fungerade bra för mig!

Hmm!

Hälsade på en kamrat i Brandbergen, låste hojen fram som vanligt.
När jag skulle åka därifrån stod ett gäng "moppeglin" och hängde vid hojen.
Massor av frågor "typ hur fort" går hojen mfa.
Slänger upp benet lite snyggt och startar med full gas!
Klonk! Framlåset gör så att bromsoket slås sönder, samt en grym tvärnit.
Bara kliva av hojen, ta lås låset samt puttra i väg utan fungerande frambromsar, med oket löst hängande i backen.
Dan efter in på Aprilia Center för att byta oket, det tog 2 dagar för dem att få hem ett nytt igen från Danmark. Samma dag som det kom, så reparerade de hojen. Snabbt tycker jag.
Mvh
Majjen07
 
Å fy satan så tråkigt med bromsen.

Föresten, har inte vi träffats några gånger? Du är väl medlem på diverse hifi-forum? :tummenupp
 
Mycket negativt i den här tråden. Majjen verkade ju i alla fall fått service...

När jag beställde min Tuono så beställde jag hexagonala Euro3-Akrapipor samtidigt.

Piporna fanns inte hos Itago, men däremot fanns den gamla modellen. Jag valde då att ta piporna från Allright i Finland. Trodde det skulle gå snabbare.

En kille som samtidigt beställde precis likadan hoj som jag, hade sina akrapipor (gamla modellen) monterade innan registreringsbeviset till hans hoj kom, snabbt och smidigt. Själv fick jag vänta i nästan ett par månader innan Allright - Finland lyckades prestera mina rykrör. Sen fick jag höra att Itago hade fått hem pipor innan Allright.:rolleyes:

I övrigt så vill jag bara säga att det finns en stor mängd handlare (spelar ingen roll vilket märke) som inte är de skarpaste knivarna i lådan. Jag tycker dessutom det är synnerligen tråkigt t ex att det faktiskt finns handlare som vägrar lära sig sina ordersystem. Inte konstigt då att vissa får vänta väldigt länge på sina beställda delar. De kan på sin höjd knappa ner ett mail... men tro inte att de kan kontrollera att mailet faktiskt gick iväg.... Att de sen skulle stå för att det kan vara deras fel, det händer inte utan då är det lättare att skylla på Agenten.:tummenupp

// En som är supernöjd med Aprilia
 
Last edited:
Sitter också och väntar på delar, gjort så i över en månad :tråkad:tråkad

Drog ett mail till nån av de brittiska leverantörer som nämns tidigare i tråden. Hoppas på lite bättre effektivitet från den där regniga ön.
 
Visst har vi träffats några ggr!

Å fy satan så tråkigt med bromsen.

Föresten, har inte vi träffats några gånger? Du är väl medlem på diverse hifi-forum? :tummenupp

Jodå Morello det var väl du som t ex brände upp min Krell Kav 400IX eller hur?
Har tåligare grejor nu förtiden!
Mvh
Kenth
 
Nu ringde engelska apriliahandlaren, mina delar är i Sverige, men de har skickats till fel mottagare. Nu måste den mottagaren packa om och skicka delarna till mig..

Hur stor chans tror ni att det är att mina vevlagerskålar, ventiltätningar och packningar är i det skick de bör vara när de kommer fram?
 
men om mottagaren bara sätter på ny adresslapp så borde det ju inte vara så svårt tycker jag,, lycka till

Nu ringde engelska apriliahandlaren, mina delar är i Sverige, men de har skickats till fel mottagare. Nu måste den mottagaren packa om och skicka delarna till mig..

Hur stor chans tror ni att det är att mina vevlagerskålar, ventiltätningar och packningar är i det skick de bör vara när de kommer fram?
 
En tanke som slog mig i allt det här om att det är dåligt med leveranser från Itago osv osv... På firman jag jobba på tidigare (inte mc dock...) så skickades det inte en enda pryl förrän FÖRRA fakturan var betald av mottagaren...

Kan det vara så enkelt/illa att vissa ÅF har lite taskig ekonomi såhär i "dåliga tider" att de inte gjort rätt för sig och därmed inte får ett skvatt...?
För där jag handlar delar mestadels(i Sverige) är det sällan ett problem att få fram delar. Det gör ju att man börjar fundera lite :va...
Kanske kör Itago samma stuk som jag gjorde; Betala eller var utan..
 
En tanke som slog mig i allt det här om att det är dåligt med leveranser från Itago osv osv... På firman jag jobba på tidigare (inte mc dock...) så skickades det inte en enda pryl förrän FÖRRA fakturan var betald av mottagaren...

Kan det vara så enkelt/illa att vissa ÅF har lite taskig ekonomi såhär i "dåliga tider" att de inte gjort rätt för sig och därmed inte får ett skvatt...?
För där jag handlar delar mestadels(i Sverige) är det sällan ett problem att få fram delar. Det gör ju att man börjar fundera lite :va...
Kanske kör Itago samma stuk som jag gjorde; Betala eller var utan..

Det kunde ha varit så men jag har som sagt själv varit i kontakt med Itago i DK tidigare och dom hävdar att det är Aprilia i Italien som inte klarar logistiken med lagerhållning och leveranser.
Men det kan vara så att Norden inte är en prioriterad marknad för Aprilia och därför "svärmor" behandlas. Detta är mer troligt då det uppenbarligen går att få delar ifrån utländska återförsäljare.
 
Finns alltid 2 sidor av samma mynt

En tanke som slog mig i allt det här om att det är dåligt med leveranser från Itago osv osv... På firman jag jobba på tidigare (inte mc dock...) så skickades det inte en enda pryl förrän FÖRRA fakturan var betald av mottagaren...

Kan det vara så enkelt/illa att vissa ÅF har lite taskig ekonomi såhär i "dåliga tider" att de inte gjort rätt för sig och därmed inte får ett skvatt...?
För där jag handlar delar mestadels(i Sverige) är det sällan ett problem att få fram delar. Det gör ju att man börjar fundera lite :va...
Kanske kör Itago samma stuk som jag gjorde; Betala eller var utan..

Jag tror oxå att det är lite mera till historien än bara att Itago är kassa på att leverera delar. Inget försvar på något vis gentemot dom men faktum kvarstår att min handlare har heller inga problem med att få fram delar från Itago. Kanske köper vi från samma ställe......:tummenupp

Ryktet säger dock att någonting är på G med Aprilia och Sverige/Norden. Vi får se om det blir till det bättre eller om det fortsätter som tidigare.....

/J
 
Inget försvar på något vis gentemot dom men faktum kvarstår att min handlare har heller inga problem med att få fram delar från Itago. Kanske köper vi från samma ställe......:tummenupp
/J
:tummenupp Visst gör vi det!

Har för övrigt också hört att det rykas om en "försvenskning" av generalagentsbiten. En får hoppas och så
 
Nu är det klart att H-D Sverige blir general agentur för Piaggo gruppen där bla Aprilia ingår men man förklarar att man kommer inte att sälja bla aprilia i samma butiker som HD.
 
Last edited:
Fyfan..

Jag beställde delar i slutet av november 2009 från www.apriliagenuineparts.co.uk (som brukar vara snabba) - har fortfarande inte fått delarna.

Hade löfte om att få delarna förra veckan, nu mailade jag igen och fick veta att Aprilia skickat fel delar, så nu är det en ny evighetsperiod av väntan på att italienarna ska skicka rätt delar till england.. såpan fortsätter.

Kan ge mig fan på att jag inte hinner få tag i mina vattenpumpsdelar/packningar innan sommaren.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top