Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Kanske inte vinner en process, men rätt till skadestånd verkar han ju ha iaf.Snarare den jurist som har tagit på sig fallet som är..
Finns inte en snöbolls chans i helvetet att de vinner en process.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kanske inte vinner en process, men rätt till skadestånd verkar han ju ha iaf.Snarare den jurist som har tagit på sig fallet som är..
Finns inte en snöbolls chans i helvetet att de vinner en process.
Just den kopplingen jag inte förstod.
De flesta "dumheter" kommer ur felaktiga slutsatser.
Att blanda in påvens eventuella släktskap med Jesus i jorduppdelning är bortom korkat: ja.
Ja stanna bilen e kanske inte så dumt eller nått liknande. tror ni det e slut nu? Fan heller
Citron
Energi-
nivå
Ämne Per 100 gram (37 kcal)
Citron
Låg
Kolhydrater
Fibrer
C-vitamin
Antioxidant
7 gram
2 gram
53 milligram (71 % av RDI)
Ett mycket basiskt livsmedel, därför bra för syra/basbalansen. Att ha citron i vatten eller mineralvatten är därför mycket bra. Citron är även antiseptisk och skyddar mot magsjuka. Är en god
antioxidant och innehåller bioflavoniderna som bl.a. förebygger hjärt- och kärlsjukdomar.
Är du säker på det? konstigare saker har skett.
Inte ofta inom svensk skadeståndsrätt. Gemene man tenderar tro att det fungerar som i USA, men det är två helt olika skadeståndsrättsliga system. Adekvat kausalitet lyser i det konkreta fallet med sin frånvaro, så skadestånd blir knappast aktuellt om det inte finns någon paragraf som stipulerar strikt ansvar för staten. Är så fallet kan han dock väl vinna, men 300 bananer låter väl högt (det svenska systemet är inte punitivt så man kan inte berikas genom skadestånd).
Läarre som säger "dra alla över en kant", man blir förbannad! :mad
Satt hemma hos en tjej kompis som nyss hade kalvat och pratade lite om barn, födslar och annat barn tjaffs![]()
Precis! Det vet ju alla att det heter "dra över alla med en kam"! Eller...![]()
Du har ju strikt ansvar om din hund biter någon annan, snubben vill ju visa på att björnarna är statens "ägodel"....Vilket iof är lite fel då det klart och tydligt står att allt vilt tillhör kronan, han kanske ska stämma kungen istället.
Med det kan säkert någon debatera om det faktiskt finns adekvat kausalitet, då kronans djur faktiskt orsakade snubbens skador.
jag säger inte emot dig, tycker han får skylla sig själv om han går i skogen och hoppas inte han får rätt. Säger bara att det inte förvånar mig om han får ut deg.
Det dummaste jag har hört (på länge) var idag:
Man kan få genuint onda människor goda genom att få dem att se kristus, bekänna sin tro och döpa sig.
En annan pärla:
Polaren å hans klass (Det här va i 9:an ... ) hade varit på klassresa till Cypern. Några månader efter detta sitter vi på en fest och en tjej ur klassen petar polaren på axeln å frågar:
Andreas, när vi flög till Cypern, visst flög vi ÖVER stjärnorna då?
Kan tillägga att hon numera är tvåbarnsmorsa... fy faan vad tragiskt...
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten