Vad är det dummaste du har hört?

Just den kopplingen jag inte förstod.
De flesta "dumheter" kommer ur felaktiga slutsatser.
Att blanda in påvens eventuella släktskap med Jesus i jorduppdelning är bortom korkat: ja.

Jaha, du menade så. Nä, hur hon kunde få ihop det är ju ett mysterium i sig, men hon är bortom all räddning. Obotligt korkad.

Ja stanna bilen e kanske inte så dumt eller nått liknande. tror ni det e slut nu? Fan heller

Men för helvete....varför fick hon inte indraget körkort (på goda grunder) för vårdslöshet i trafik.??

Om jag var din polare skulle jag förbjuda kärringen att köra runt med ungen i bilen. Hon låter inget vidare bright.!! :rolleyes:

Avkörnings/påkörningsolyckor för att leta efter napp när ungen spottat ut den är tyvärr inte helt ovanliga... själv har vi barnstolen där bak, räcker med att man hör barnet, vi sitter inte och blir distraherade av honom.

Citron

Energi-

nivå
Ämne Per 100 gram (37 kcal)
Citron

Låg
Kolhydrater

Fibrer

C-vitamin

Antioxidant
7 gram

2 gram

53 milligram (71 % av RDI)

Ett mycket basiskt livsmedel, därför bra för syra/basbalansen. Att ha citron i vatten eller mineralvatten är därför mycket bra. Citron är även antiseptisk och skyddar mot magsjuka. Är en god

antioxidant och innehåller bioflavoniderna som bl.a. förebygger hjärt- och kärlsjukdomar.

Nja. Det där är väl inte något bevis för att en citron är basisk.
Citron innehåller antioxidanter. Huvudsakligen i form av citronsyra och askorbinsyra vilka som namnen antyder är syror. Om än en svag sådan liksom ättiksyra m fl.
så en citron är sur. Tror du mig inte så krama saften ur en citron och mät med en pH meter. Den kommer att visa någonstans i regionen pH 2-3. Det är ett surt pH värde.

Är du säker på det? konstigare saker har skett.

Inte ofta inom svensk skadeståndsrätt. Gemene man tenderar tro att det fungerar som i USA, men det är två helt olika skadeståndsrättsliga system. Adekvat kausalitet lyser i det konkreta fallet med sin frånvaro, så skadestånd blir knappast aktuellt om det inte finns någon paragraf som stipulerar strikt ansvar för staten. Är så fallet kan han dock väl vinna, men 300 bananer låter väl högt (det svenska systemet är inte punitivt så man kan inte berikas genom skadestånd).

Inte ofta inom svensk skadeståndsrätt. Gemene man tenderar tro att det fungerar som i USA, men det är två helt olika skadeståndsrättsliga system. Adekvat kausalitet lyser i det konkreta fallet med sin frånvaro, så skadestånd blir knappast aktuellt om det inte finns någon paragraf som stipulerar strikt ansvar för staten. Är så fallet kan han dock väl vinna, men 300 bananer låter väl högt (det svenska systemet är inte punitivt så man kan inte berikas genom skadestånd).

Du har ju strikt ansvar om din hund biter någon annan, snubben vill ju visa på att björnarna är statens "ägodel"....Vilket iof är lite fel då det klart och tydligt står att allt vilt tillhör kronan, han kanske ska stämma kungen istället.

Med det kan säkert någon debatera om det faktiskt finns adekvat kausalitet, då kronans djur faktiskt orsakade snubbens skador.

jag säger inte emot dig, tycker han får skylla sig själv om han går i skogen och hoppas inte han får rätt. Säger bara att det inte förvånar mig om han får ut deg.

Från kvinna 55 stående på Shellmack i väntan på att förstå vägbeskrivning via tlf:

"Men, ska jag ha Shell bakom mig alltså?"

(Ska hon backa därifrån anars eller?)

Satt och tjöta med en tjej över msn. Hon fyller år idag så hon berättar att hon har bakat en kladdkaka...

"Tack tack:) kul å bli grattad!
ja då..jag har dock jobbat..men gjort kladdkaka med vitchoklad, syfylis med grädde nu när jag kom hem."

:zpy

Någon som vill ha lite kladdkaka? :D

Du har ju strikt ansvar om din hund biter någon annan, snubben vill ju visa på att björnarna är statens "ägodel"....Vilket iof är lite fel då det klart och tydligt står att allt vilt tillhör kronan, han kanske ska stämma kungen istället.

Med det kan säkert någon debatera om det faktiskt finns adekvat kausalitet, då kronans djur faktiskt orsakade snubbens skador.

jag säger inte emot dig, tycker han får skylla sig själv om han går i skogen och hoppas inte han får rätt. Säger bara att det inte förvånar mig om han får ut deg.

Förvisso, men som bekant (?) är strikt ansvar i svensk rätt väldigt begränsat (vi talar i princip kärnkraftsskador, militärutövning och hundar (ska väl vara fem strikta om jag minns rätt)). Strikt ansvar kan inte användas analogt, varför björnar inte kan jämställas med hundar.

Adekvat kausalitet saknas då det bör bedömas finnas kausalitet mellan att vistas i skogen och att bli attackerad av en björn, men risken är så mikroskopisk att adekvansen saknas.

All min erfarenhet av det svenska rättsystemet säger att han inte har en chans så länge det inte finns någon paragraf som reglerar just denna händelse (vilket det kan finnas om man ska tro artikeln). Det är dock ett unikt case, så jag skulle inte bli förvånad att se det gå upp i HD för att få till ett prejudikat.

Det dummaste jag har hört (på länge) var idag:

Man kan få genuint onda människor goda genom att få dem att se kristus, bekänna sin tro och döpa sig.

Det dummaste jag har hört (på länge) var idag:

Man kan få genuint onda människor goda genom att få dem att se kristus, bekänna sin tro och döpa sig.

Liknande det jag fick höra av en äldre herre idag.

"men, du är väl troende? du borde vara det, annars är man ingen bra människa och ska få sitt straff"

ja jävlar, ibland kryper de fram..

(inte så konstigt med tanke på att stället jag bor i har fler kyrkor än matställen)

Polaren sitter å kollar på hans flickväns data som håller på å krabbar...

Polaren: Ditt grafikkort är trasigt.
Tjejen: Men kan du inte ladda ner ett nytt då?

En annan pärla:
Polaren å hans klass (Det här va i 9:an ... ) hade varit på klassresa till Cypern. Några månader efter detta sitter vi på en fest och en tjej ur klassen petar polaren på axeln å frågar:

Andreas, när vi flög till Cypern, visst flög vi ÖVER stjärnorna då?

Kan tillägga att hon numera är tvåbarnsmorsa... fy faan vad tragiskt....

Fick det här på mailen för några timmar sen (har en bil ute på annons).
Kanske inte det dummaste jag hört men iaf.....

"jag intrestera att shapper du bilen , kan u ring jag ella skickatilefone number till men

Avsändarens telefonnummer är: 073 xx xx xxx"

Last edited:
En annan pärla:
Polaren å hans klass (Det här va i 9:an ... ) hade varit på klassresa till Cypern. Några månader efter detta sitter vi på en fest och en tjej ur klassen petar polaren på axeln å frågar:

Andreas, när vi flög till Cypern, visst flög vi ÖVER stjärnorna då?

Kan tillägga att hon numera är tvåbarnsmorsa... fy faan vad tragiskt...

Låt mig gissa? Hon blev morsa vid 19 års ålder, båda barnen har olika pappor, den ena pappan har stuckit och jobbar numera som svetsare på någon firma någonstans och den andra vet man inte vart han är. Tjejen hoppade av skolan och drömmer om att en dag kunna ge lille Kevin och William ett eget sovrum.

Har jag fel?

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back