Vad är det dummaste du har hört?

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Dagen efter jag anlänt till USA som utbytesstudent blir jag inbjuden till ett party. Där får jag följande frågor om Sverige:

- Hey Michael, is everybody in Sweeeeeeden blonde?
- Hey what kind of music do Swedes listen to? Like back street boys?
- Isn't Sweden a communist country?

Dock var den roligaste kommentaren av mig, det ända jobbiga var väl att ingen fattade att jag var ironisk:
Kelly - Is there polarbears in Sweden?
Jag - Is the pope catholic?
Alla runtom: - Wait what, DON'T YOU KNOW THAT?! HAHAHAHA

Jag var nog den ända på det partyt med ett IQ över en fiskpinne. :D


Vad fick dom för svar?

Its a swedish joke or as we say in sweden "does dolly parton sleeps on rygg" or "does björnar poo in da wood" or "is it rice in chine" or "has käpphäst woodkuk" ?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dagen efter jag anlänt till USA som utbytesstudent blir jag inbjuden till ett party. Där får jag följande frågor om Sverige:

- Hey Michael, is everybody in Sweeeeeeden blonde?
- Hey what kind of music do Swedes listen to? Like back street boys?
- Isn't Sweden a communist country?

Dock var den roligaste kommentaren av mig, det ända jobbiga var väl att ingen fattade att jag var ironisk:
Kelly - Is there polarbears in Sweden?
Jag - Is the pope catholic?
Alla runtom: - Wait what, DON'T YOU KNOW THAT?! HAHAHAHA

Jag var nog den ända på det partyt med ett IQ över en fiskpinne. :D

Vad kan man säga? Ända landet i världen där de som sitter i rullstol är de smarta? :näsblod
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det där får du nog faktiskt utveckla med tanke på att citroner innehåller rätt så riklig mängd citronsyra (som inte är basisk, utan just en syra).

Precis, citronsyra är just en SYRA som ej är basisk. Tar ej emot vätejoner som en bas gör. Hör man juh på namnet, ciiiiitron! Eller jag menar suuuur=syyyyyra :gnissla
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Vad fick dom för svar?

Its a swedish joke or as we say in sweden "does dolly parton sleeps on rygg" or "does björnar poo in da wood" or "is it rice in chine" or "has käpphäst woodkuk" ?

Svaret:
- Do you have dictionary?
- Yeah, why?! , alla lutar sig närmare o undrar vad som ska komma nu.
- Look up the word irony...

Alla gick sedan vidare för att dricka lite mer budlight oförstående(eller förstående jag vet inte) att dom just vart ägda. För att senare bli imponerade av att jag kunde ta så mycket budlight.
- HOW CAN YOU DRINK SO MUCH?
- This is what we in Sweden call folköl. You know, the shit you try to buy at Ica when you're 14 years old?
- ?!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Just USA kan jag skriva hur mycket som helst om, när jag var där och hälsade på släkt och vi hälsade på andra "svenskättlingar" så skulle alla jävlar visa sina målade små fällbord, efter ungefär 3 veckor så kom diskutionen upp en kväll ute på en altan.

Tydligen så hade alla såna bord för att dom var så "typiskt svenska", vi forskade lite i saken och det visade sig att en i USA boende Svensk/Holländsk-ättling hade börjat sälja dom där borden för 70år sedan och hans barn hade övertagit tillverkning och försäljning, dom hade missuppfattat vilken gren av familjen som hade tagit med sig ursprungsbordet till USA.

Det var typiskt holländskt visade det sig...

Sen fick man ju massor med frågor om isbjörnar också, om det var sant att vi gifte bort våra döttrar mot betalning när dom var 16 och sen det där med kommunismen då...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Precis, citronsyra är just en SYRA som ej är basisk. Tar ej emot vätejoner som en bas gör. Hör man juh på namnet, ciiiiitron! Eller jag menar suuuur=syyyyyra :gnissla


Citron




*****

Energi-

nivå
Ämne Per 100 gram (37 kcal)
Citron




Låg
Kolhydrater

Fibrer



C-vitamin











Antioxidant
7 gram

2 gram



53 milligram (71 % av RDI)




Ett mycket basiskt livsmedel, därför bra för syra/basbalansen. Att ha citron i vatten eller mineralvatten är därför mycket bra. Citron är även antiseptisk och skyddar mot magsjuka. Är en god

antioxidant och innehåller bioflavoniderna som bl.a. förebygger hjärt- och kärlsjukdomar.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Nu när det här med amerikanare kom upp så kom jag på ett par dumma kommentarer o frågor till.
Var o jobbade i florida ett tag för några år sedan och skulle ut o fiska redfish med 2 killar.
Vi hade en fiskekanot o eftersom vi var 3 att bära kanoten till sjön så fick jag fronten själv då jag var betydligt starkare än de två andra.
Man hörde lite mummel ett tag därbak innan ena frågar lite tveksamt men seriöst "-Are all swedish guys buff like that or do you work out?"

En annan man anställd på samma företag som jag var kanske i sina bästa år = typ 50.
O av någon anledning började vi prata om frankrike o att jag var där på semester för ett tag sen.
Då frågar han ifall de inte är jävligt pryda och nonchalanta samtidigt som han gjorde en rörelse med handen som om han imitera en dragqueen på scen.
Tror denna man sett en film för mycket om frankrike under 1400-talets renässansenperiod då de rika herrarna gick runt på tå och bar smink.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
(osammanhängande klippoklistra-text från nån bok verkar det som)

På vilket sätt menar du nu att du har förklarat att citronen är basisk genom att presentera den här fullständigt oläsliga texten?

Om en citron är mycket basisk trots innehåll av ca 8% citronsyra måste ju resten av citronen nästan bestå av kaustik soda (NaOH - här snackar vi basiskt). Antioxidanter är inte nödvändigtvis basiska, om det var dessa du syftade på.
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
På vilket sätt menar du nu att du har förklarat att citronen är basisk genom att presentera den här fullständigt oläsliga texten?

Om en citron är mycket basisk trots innehåll av ca 8% citronsyra måste ju resten av citronen nästan bestå av kaustik soda (NaOH - här snackar vi basiskt). Antioxidanter är inte nödvändigtvis basiska, om det var dessa du syftade på.
Hm, undrar om inte citrondiskussionen grundar sig i en liten hopblandning? En citron innehåller väl en lätt syra som i sin tur har en basisk påverkan på kroppen pga hur ämnesomsättningen fungerar? En citron är alltså ett basiskt livsmedel (basbildande) trots att den faktiskt är sur.
 
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Dagen efter jag anlänt till USA som utbytesstudent blir jag inbjuden till ett party. Där får jag följande frågor om Sverige:

- Hey Michael, is everybody in Sweeeeeeden blonde?
- Hey what kind of music do Swedes listen to? Like back street boys?
- Isn't Sweden a communist country?

Dock var den roligaste kommentaren av mig, det ända jobbiga var väl att ingen fattade att jag var ironisk:
Kelly - Is there polarbears in Sweden?
Jag - Is the pope catholic?
Alla runtom: - Wait what, DON'T YOU KNOW THAT?! HAHAHAHA

Jag var nog den ända på det partyt med ett IQ över en fiskpinne. :D
Edit:2 Jag tycker det verkar som att det var dom som drev med dig. Sen ärligt talat så tror jag att de inte förstod att du skämtade eftersom att du inte är van med språket. Sen förstår jag inte skämtet med Is the pope catholic?
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
"men du pratar ju rensvenska, men du är ju inte svensk"
döööööh, hört det ett par ggr av förvånade personer som tror man inte ska kunna prata ordenklig svenska bara för man ser utlänsk ut.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top