Vad är det dummaste du har hört?

Sluta spamma sönder trådar! Gulla med varandra via MSN istället.

Låt tråden vara rolig för alla, och inte bara ett par stycken, genom att hålla er till ämnet!

Rix morgonzoo med Gert fylking är det dummaste jag hört.

Så bra är det väl inte?

Syrran har en tendens att kanske inte alltid tänka helt klart innan hon öppnar munnen... En klassiker är att Kaspiska havet ligger överallt utom just där det är.

Eller som i helgen när vi var ute och plocka svamp. Jag såg en tall med riktigt skum bark (uppspräckt på nå vänster). Syster som gått någon natur med miljöinriktning kläcker då ur sig: Ja, jag kan se att granen inte är stressad iallafall.

Last edited:
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"

Word..jag minns när jag hörde det första gången. En fritidsfröken som tvingade oss att vara ute i spöregn. Jag frågade om vi verkligen var tvugna att gå ut då det var så skitäckligt väder (lillgammal som jag var) och fick den repliken tillbaka med ett hånleende. Sedan dess hatar jag (henne) och folk som använder det ordspråket.

Det mesta som har haft med kärlek att göra...
saker folk säger som inte betyder något är dumma.

Sedan finns det ju alla klassiker..min kompis på Irland som skulle beskriva färdriktningen.."well..its kind of northsouth of Dublin":rolleyes:
Det var fel spermie som nådde det ägget :P

Edit: just ja..."nej jag kan inte raka mig för då får jag mer hår"....det STÖR mig så in i helvete:huvet

Eller en vanlig kommentar från brudar som vill ha gymtips; "Jag vill inte köra med hantlar för då får man så stora muskler".

Trötta mig.

för ena dagen sa hon att hon varit England och nästa gång sa hon Storbritannien så då sa jag åt henne att hon fan fick bestämma sig och säga var hon varit!!![/I]

Så jävla dumt var det väl inte så det kan kvala in som det DUMMASTE du hört? England och Storbritannien är ju trots allt inte exakt samma sak. Handlar om precisering.

Last edited:
Word..jag minns när jag hörde det första gången. En fritidsfröken som tvingade oss att vara ute i spöregn. Jag frågade om vi verkligen var tvugna att gå ut då det var så skitäckligt väder (lillgammal som jag var) och fick den repliken tillbaka med ett hånleende. Sedan dess hatar jag (henne) och folk som använder det ordspråket.

Inte alls dumt.
Stämmer.
Mitt favoritplagg består av trä, isolering och gips.
I innerfickan har jag en braskamin.

En tjejkompis för länge sedan:

Vi behöver inte bönder, vi kan köpa mjölk i affären!

Samme vän som i tidigare inlägg var inne i stan med mig och några andra kompisar. Han är sällan i stan och hittar knappt nånstans. Hans mobiltelefon ringer, han svarar, och den i andra änden frågar vart han är.

- I stan.

Personen i luren frågar då exakt vart i stan han är.

- Utanför H&M.

Samme vän som i tidigare inlägg var inne i stan med mig och några andra kompisar. Han är sällan i stan och hittar knappt nånstans. Hans mobiltelefon ringer, han svarar, och den i andra änden frågar vart han är.

- I stan.

Personen i luren frågar då exakt vart i stan han är.

- Utanför H&M.

Jaha?:va

Har nog berättat om detta förut, men kan ta det igen.
En tjej i min klass på gymnasiet var inte den smartaste.
Satt på en historielektion och pratade om hur man förr delade upp åkrar mellan sig. Plötsligt börjar hon vifta fanatiskt med handen i luften, och får frågan.
"Amen vadå? Så PÅVEN är kusin med JESUS!?"

En annan gång hade vi naturkunskap, och pratade om frätande syror. Samma tjej:
"Amen vadå? Så ifall jag äter en citron, så fräter den sönder min mun?"

Senare samma dag var vi 4 tjejer som satt i cafeterian. 3 av oss pratade om denna tjej, och satt väl mest och undrade om man egentligen kunde vara så korkad, eller om hon spelade, eller vad det rörde sig om. Efter ett tag öppnar hon som suttit och hållt käften munnen, och utbrister "Jamen ***** ställer såna frågor som jag också undar över. Men jag vågar inte ställa de, för jag har hela tiden trott att de varit för dumma."

Satt på en historielektion och pratade om hur man förr delade upp åkrar mellan sig. Plötsligt börjar hon vifta fanatiskt med handen i luften, och får frågan.
"Amen vadå? Så PÅVEN är kusin med JESUS!?"

En annan gång hade vi naturkunskap, och pratade om frätande syror. Samma tjej:
"Amen vadå? Så ifall jag äter en citron, så fräter den sönder min mun?"

"Jamen ***** ställer såna frågor som jag också undar över. Men jag vågar inte ställa de, för jag har hela tiden trott att de varit för dumma."

Första förstår jag inte.

Andra får mig att undra varför man snackar citroner i samband med frätande syror.
Är dock inte dumt att neutralisera syra med citron.
Har själv gjort det mot batterisyra.
Citron är väldigt basiskt.

Men:
Till det som fick mig att svara på inlägget:
Jag tycker att det är bra med människor som ställer dumma frågor.
Väldigt många som sitter tysta och låtsas förstå.
Frågor ger kunskap.

PS: Tyckte inlägget var roligt.
Är på ifrågasättandehumör idag.

Första förstår jag inte.

Andra får mig att undra varför man snackar citroner i samband med frätande syror.

Citronsyra :confused: Förvisso inte speciellt frätande om du inte råkar heta R. Ost eller K. Alkinfärgning.

Dagen efter jag anlänt till USA som utbytesstudent blir jag inbjuden till ett party. Där får jag följande frågor om Sverige:

- Hey Michael, is everybody in Sweeeeeeden blonde?
- Hey what kind of music do Swedes listen to? Like back street boys?
- Isn't Sweden a communist country?

Dock var den roligaste kommentaren av mig, det ända jobbiga var väl att ingen fattade att jag var ironisk:
Kelly - Is there polarbears in Sweden?
Jag - Is the pope catholic?
Alla runtom: - Wait what, DON'T YOU KNOW THAT?! HAHAHAHA

Jag var nog den ända på det partyt med ett IQ över en fiskpinne. :D

Last edited:

Det där får du nog faktiskt utveckla med tanke på att citroner innehåller rätt så riklig mängd citronsyra (som inte är basisk, utan just en syra).

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back