Vad är det dummaste du har hört?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
I slutfasen av lumpen hade vi utvärdering av befälen.
Man skulle rösta på han/hon man tyckte var bäst ur något hänseende.
Befälens rang följt av efternamn skrevs upp på tavla med tillägget att man även kunde rösta blankt. Var på en kille kläcker ur sig: Vem är Blankt?!

:rofl
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Amerikaner, ja.. Har ganska många amerikanska vänner, varav en nyligen tappade sin laptop. Hon frågade om hon var tvungen att skaffa ny e-post eftersom den gamla med största sannolikhet gått sönder.

:rolleyes:
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
I somras då de var varmt:

Var ute o promenerade en liten runda med hunden. Rätt varmt och hunden e svart. Jag hade med mig en vattenflaska som jag häller lite försiktigt över hundens huvud och ner till ryggen....
En kvinna kommer fram...''Vad gör du? De där är djurplågeri?
''Jaha'', sa jag...''E de bättre att han dör av värmeslag då?''
Kvinnan: ''Du borde tänkt på de innan du skaffar hund''

Eeee VA!??
De var nog de dummaste jag hört i hela mitt liv alltså..
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nått av det dummaste jag hört "kanske inte ni tycker" är det att om en vän/flickvän fru osv tar sönder något och det inte är med flit då är det ett "misstag" och då får man INTE bli arg? Detta är enligt en väninna till mig. Ex käringen kom hem med knäckt höger bakfälg 18" fast hon har lovat att inte fickparkera och jag går i taket såklart, nä du får inte bli arg för det va ju ett misstag..... !? Hoppas jag förklarade rätt nu.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nått av det dummaste jag hört "kanske inte ni tycker" är det att om en vän/flickvän fru osv tar sönder något och det inte är med flit då är det ett "misstag" och då får man INTE bli arg? Detta är enligt en väninna till mig. Ex käringen kom hem med knäckt höger bakfälg 18" fast hon har lovat att inte fickparkera och jag går i taket såklart, nä du får inte bli arg för det va ju ett misstag..... !? Hoppas jag förklarade rätt nu.
För länge sedan tjöppte en jobbarkompis sin första helt nya bil.
Volvo 360.
När han skulle cykla till jobbet (så är det att vara gift) en vinterdag, så stod hustrun och tog bort is från vindrutan.
Med en skruvmejsel.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Tro det eller ej men det gjorde min käring med på en gammal saab vi hade men med splitterny vindruta som jag monterat. Hon hade en såndär isskrapa som en triangel med plast gummbi och stålkant......... behöver jag säga mer?
 

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Där vägen slutar efter avfart 8
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
Dummaste jag hört var när när kompisens kärring ringer o ber honom komma o hjälpa henne för det har hänt en olycka, sagt o gjort han åkte dit, visar sig att hon "missat" att där var vägarbete mitt inne i malmö. så hon har helt sonika "missat" runt 10 skyltar samt avspärrningar osv för att lyckats placera hela bilen i ett hål som är 10x6m samt 3dm djupt. Alla fälgar e brutna, blev nog ett bra hopp, bilen slog i underredet rejält. När jag frågade hur hon missat alla skyltar osv visade det sig att hon inte hållit i ratten utan haft hela kroppen nere i passagerarfotbrunnen o letat efter en napp till barnet. hennes motivering var "jamen barnet spottade ju ut nappen o började skrika så vad skulle jag göra?"

Ja stanna bilen e kanske inte så dumt eller nått liknande.
tror ni det e slut nu?
Fan heller

2 månader senare nya fälgar på bilen spottar ungen ut nappen igen, kärringen gör samma sak igen dock gick det bara 40 istället för 70 denna gången o det slutar i mulade fälgar på vänstersidan då bilen har vandrat över en turligt nog tom väg och tagit i på trottoarkanten.
Slutsats, numera räcker det med att jag tänker på kärringen så blir jag förbannad, har inte sett henne på 2 år, skönt, kompisen hör jag av ibland dock.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
VA??!?
Du är inte så jävla bright va?

Håller med.. Eftersom jag har en grabb som sitter i rullstol så blev jag lite störd över det ovanligt korkade inlägget från honom.
Blir man automatiskt dum om man hamnar i rullstol?

Förresten kom jag ju på att SJP:s inlägg måste vara ett klockrent svar på frågan som ställdes i första inlägget.
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Håller med.. Eftersom jag har en grabb som sitter i rullstol så blev jag lite störd över det ovanligt korkade inlägget från honom.
Blir man automatiskt dum om man hamnar i rullstol?

Förresten kom jag ju på att SJP:s inlägg måste vara ett klockrent svar på frågan som ställdes i första inlägget.

Ja han var en stark kandidat till vinnare av trådämnet så att säga.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Första förstår jag inte.

Andra får mig att undra varför man snackar citroner i samband med frätande syror.
Är dock inte dumt att neutralisera syra med citron.
Har själv gjort det mot batterisyra.
Citron är väldigt basiskt.

Men:
Till det som fick mig att svara på inlägget:
Jag tycker att det är bra med människor som ställer dumma frågor.
Väldigt många som sitter tysta och låtsas förstå.
Frågor ger kunskap.

PS: Tyckte inlägget var roligt.
Är på ifrågasättandehumör idag.

Vad är det du inte förstår? :confused:
Hur kan man ens få för sig att påven skulle vara kusin med Jesus? Nog för att påven var gammal, men visst.. Och vad hade det med 1500-talets uppdelning av åkrar att göra?

Och ang. citronen så kvittar det väl varför det togs upp, om du nu motsätter dig det. Den här tråden handlar ju om vad folk lagt för dumma kommentarer, inte om citron är basiskt eller ej.
Och att tro att citronsyra fräter sönder munnen är väl ganska korkat? :rolleyes:
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad är det du inte förstår? :confused:
Hur kan man ens få för sig att påven skulle vara kusin med Jesus? Nog för att påven var gammal, men visst.. Och vad hade det med 1500-talets uppdelning av åkrar att göra?
Just den kopplingen jag inte förstod.
De flesta "dumheter" kommer ur felaktiga slutsatser.
Att blanda in påvens eventuella släktskap med Jesus i jorduppdelning är bortom korkat: ja.
 

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
*när jag köper bil ska jag ha en RAK V 8! Den motorn skulle vilja se:rolleyes:

Ringer en tjej kompis som ska beskriva vägen till hennes kompis där hon är
*tjejen* vi är i tullinge* (det bor ett par tusen där!!!) *jag* jamen vart i tullinge! *tjejen* öhm... (tyst i 20 sek) *jag* Men fråga någon där om dom vet adressen *tjejen* Hallå, Någon som vet *jag* Skrattar och lägger på :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Håller med.. Eftersom jag har en grabb som sitter i rullstol så blev jag lite störd över det ovanligt korkade inlägget från honom.
Blir man automatiskt dum om man hamnar i rullstol?

Förresten kom jag ju på att SJP:s inlägg måste vara ett klockrent svar på frågan som ställdes i första inlägget.

Jag tror förvisso att han talar om en viss Stephen Hawkings och inte menade att klanka ner på människor i rullstol. Men det är bara vad jag tror.
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
En god vän i de tidiga tonåren kläckte ur sig detta när hon såg en SL-buss komma rullande:

-Abbonerád, vart fan ligger det nånstans?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top