Vad är den roligaste breisladden bilen?

Själv utnämner jag volvo 740, grym styr-radie och otroligt hög "vill-inte-ha-kvar-bilen-faktor". Har haft riktigt roligt med mina 740s på vintern, gränserna tänjs gång på gång.

Helt rätt!
Gårdagens resultat med 740in blev 2 avåkningar med spräckt framlyse och blinkers som resultat. Kan också tillägga att den 3filiga motorvägen+vägren aldrig tidigare har varit så rolig i motorvägsfart:D

Själv utnämner jag volvo 740, grym styr-radie och otroligt hög "vill-inte-ha-kvar-bilen-faktor". Har haft riktigt roligt med mina 740s på vintern, gränserna tänjs gång på gång.

Har en.

Dock körde jag sönder den innan snön kommit :brinnerup Man blir förbannad..

Kör quattro för 4 vintern irad nu. Kör en gammal -98 med 110hk diesel snurra som är lite skrämd. Räcker gott till lek. Det fina med dieseln är att du kan trycka ut den i sladd på 2:an från nästan tomgång. Och understyrning är förarfel. När man väl lärt sig att hantera en 50/50 drivning är det enkelt. Att bara gasa ut den som en bakhjulsdriven bil resulterar oftast i understyrning. Styr mer än du tror, kliv på hårt eller en lätt kopplingsdump. Alt förställ. Funkar alltid.

Annars är diffade bakhjulsdriva riktigt kul. Någon överdriven effekt behövs ju inte på vintern.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT