Våldtäkt utan våld är ju en konstighet

"Dhöö, hon sa ju faktiskt "nej" när jag erbjöd mej att betala notan,
fast jag visste att hon egentligen ville att jag skulle pröjsa, så därför är det fritt fram för mej att göra vad fan jag vill fastän hon säger nej."

Är det inte dags att tjejerna själva slutar urholka begreppen då?

Om tjejerna själva vill att ett nej ska vara ett ja 5 gånger av tio, och ett nja 3 gånger av tio och följdaktligen ett nej endast 2 gånger av tio, då är det upplagt för tolkningsfel utav lågpannade individer.

Jag tar som sagt ett nej som ett nej vid alla tillfällen, även om en del blir sura för att jag gör det.

Är ett ja alltid ett ja då, eller ska vi gissa oss fram där också?

Som i exemplet "är det okej att jag drar ut med polarna och dricker öl?" "Ja" och sen kommer man hem till en piss-sur tjej som hade velat att man satt hemma och spelade bingolotto istället?

Én sak verkar i alla fall klar av tråden att döma:
Alla våldtäksmän är sjuka i huvudet och behöver hårda straff men om vi känner personen i fråga så är det troligen inte en våldtäkt utan en manipulativ tjej!

Är det någon här som läste den ursprungliga artikeln i SVD eller utgår ni från Aftonbladets sensationsjournalistik?

Det här är citatet han fått kritik för:

"När man säger våldtäkt tänker man mest på riktiga ruggiga våldtäkter. Men tar man en man och en kvinna som känner varandra och kvinnan säger att hon inte har lust i dag, men mannen kör ändå. Visst är det oschysst, men kanske inte värt två års fängelse. Det liknar mer än ordningsförseelse"

Här finns den ursprungliga artikeln där citatet ovan ingår:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3355945.svd

Den här artikeln publicerades samtidigt i pappersupplagan (handlar om sjukvårdens säkring av spår vid våldtäkter):

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3355947.svd

Last edited:
Alla våldtäksmän är sjuka i huvudet och behöver hårda straff men om vi känner personen i fråga så är det troligen inte en våldtäkt utan en manipulativ tjej!
Nej inte riktigt helt rätt här, jag ska fixa till det åt dig.

Alla våldtäksmän är sjuka i huvudet och behöver hårda straff men om vi känner personen i fråga så har vi fler saker att gå på än enbart ett nej, tex kroppsspråk, tidigare förfarande, avkänning av situationen, avkänning av personens sinnesstämning etc. Det gör att en person kan säga nej men ändå vilja ha sex, men även att samme person kan säga ja men egentligen inte vilja ha sex. Detta är ett komplext samspel mellan två individer som känner varandra tillräckligt väl för att kunna avgöra hur det ligger till och går således inte att generalisera att ett nej är ett nej och där med basta. Den regeln gäller givetvis för personer man inte känner, då man saknar de tidigare nämnda egenskaperna/kriterierna för at avgöra hur det ligger till. Vidare är det inte bara en tjej som är manipulativ, utan det kan även vara killen och på samma sätt kan det även vara killen som säger nej men som blir"våldtagen".
Något sånt där. Typ. Kanske. ;)
:tummenupp

Är det inte dags att tjejerna själva slutar urholka begreppen då?

Om tjejerna själva vill att ett nej ska vara ett ja 5 gånger av tio, och ett nja 3 gånger av tio och följdaktligen ett nej endast 2 gånger av tio, då är det upplagt för tolkningsfel utav lågpannade individer.

Jag tar som sagt ett nej som ett nej vid alla tillfällen, även om en del blir sura för att jag gör det.

Är ett ja alltid ett ja då, eller ska vi gissa oss fram där också?

Som i exemplet "är det okej att jag drar ut med polarna och dricker öl?" "Ja" och sen kommer man hem till en piss-sur tjej som hade velat att man satt hemma och spelade bingolotto istället?

Helt rätt, d handlar om respekt! Respektera tjejens svar sen om hon ändrar sig får hon ju skylla sig själv. Förstår att tjejer kan vara tvetydiga, är ju själv tjej :rolleyes:, så om vi säger en sak men tänker en annan får vi ju själva skylla oss om killarna inte förstår. Pratar INTE om våldtäkt nu utan mer det du GuW pratar om.
Tråkigt för er killar bara att det oftast går ut över er då när vi inte kan bestämma oss. Fast där tror jag nog att kommunikation kan lösa det mesta. :tummenupp

Helt rätt, d handlar om respekt! Respektera tjejens svar sen om hon ändrar sig får hon ju skylla sig själv. Förstår att tjejer kan vara tvetydiga, är ju själv tjej :rolleyes:, så om vi säger en sak men tänker en annan får vi ju själva skylla oss om killarna inte förstår. Pratar INTE om våldtäkt nu utan mer det du GuW pratar om.
Tråkigt för er killar bara att det oftast går ut över er då när vi inte kan bestämma oss. Fast där tror jag nog att kommunikation kan lösa det mesta. :tummenupp
Bristen på kommunikation är ju the mother of all fuck ups så helt klart att ni har poäng där.:tummenupp

Om en kille kliver på en tjej som utrykligen säger nej, så är det svårt att skylla på bristande kommunikation.
Hur svårt kan det vara. Nej betyder nej och inget annat

Har hört 'NEJ' ett par ggr tidigare...vilket jag har respekterat fullt ut!!
...2 timmar senare så sätter sig samma tjejen grensle över en och köttar på med sin sexualitet för att senare fråga om man kan mysa mer privat!
.........inte en...inte två..utan en hjord med tjejer har demostrerat detta för mig!

WTF is all that bout ?

Tyvärr är det många tjejer som leker med sin sexualitet för att få uppmärksamhet...skapa svartsjuka för att få reda på hur mkt EGENTLIGEN deras kille älskar dem...mm.....
Sen om de har otur så sitter det en neandertalare i samma soffa som inte kan hantera sin erektion......

Bara att döma en kille för att en tjej påstår våldtäkt är sjukt!!
Samma sak med abort/skaffa barn frågan...tjejers ord väger tyngst..oavsett!!!
Inte okey!!!

Ett nej är ett nej.

Att det ska vara så svårt????
Man ska inte behöva slåss, sparka, ta till våld, skrika eller nåt annat väldigt extremt för att snubben i fråga ska lyssna och sluta.
Kan man inte bli lyssnad på bara genom att säga "jag vill inte"?? :)

Säger en tjej att hon inte vill, så vill hon inte.
Detta ska räcka med att hon säger det EN gång.
Inte två gånger, inte tre gånger och fortfarande upptäcka att snubben i fråga som ligger ovanpå henne inte bryr sej skit utan kör på sitt eget race ändå, trots att hon bett honom sluta upprepade gånger.
Knappast rätt taktik att få den personen sugen genom att då tvinga sej in i henne på sådant vis.
Det är pretty respektlöst.

Hur kul är det egentligen att sätta på någon som ändå inte vill eller har lust?? :confused:

Så jag upprepar, ett nej är ett nej!
PunkCt.

Om en kille kliver på en tjej som utrykligen säger nej, så är det svårt att skylla på bristande kommunikation.
Hur svårt kan det vara. Nej betyder nej och inget annat
Det har jag heller inte gjort om du syftar på mig.

Läser du inläggen från första sidan och framåt så ska det egentligen inte vara några som helst tvivel på min ståndpunkt. Syftar du inte på mig så är det bara att skita i detta inlägg.

V4N skrev:
Inte okey!!!

Rykten säger att det har att göra med att det är kvinnan som tvingas bära barnet...

Dagens enkla fråga:
- Tror du någon skulle ifrågasätta rätten till fri abort om det var vi män som bar på barnet i 9 mån?!
a) Ja
b) Nej
c) Jag vet inte.

Två av svaren borde nästan leda till att den svarande får rösträtten indragen eftersom man uppenbart lever i ett annat universum och har missat verkligheten.

Last edited:
Men herregud, det e nästan så jag ger upp...
Ni som inte fattar, spelar ni korkade eller??!

Ett nej är alltid ett nej, vad e problemet med att fatta???
Om ni inte fattar, gud hjälpe er i livet då.

Om jag säger nej till en kille, så menar jag för fan nej och inget annat när jag just säger det!

Men palla att dra en tramsig logik och komma med argument som:
"Du sa nej först, men senare ville du ändå ju, så då var det ju inte det ett nej ändå?!"

Varje stund och ögnblick är ju unikt, och säger en person nej så gäller det "nej:et", men det behöver ju för fasiken inte betyda att man aldrig mer någonsin vill ha sex för det!

Man kan känna sej totalt otänd i den studen men 30 minuter senare vilja pga av att situationen ändrats, ska man inte bli tagen på allvar då bara för att man inte hade lusten 30 minuter tidigare?
Ska man totalt ignoreras och bli överkörd då nästa gång man säger nej?
Varje situation har ett nytt beslut.

Men för er som inte fattat, så är ett nej ett nej...

Edit: Många tjejer vill ha en uppvärmning och ett förspel för att kunna känna lust och inte ha nån kåt snubbe som plötsligt kommer springandes över dem och bara kastar sej över dem och ska kräva sex.
Inte undra att många här fått höra "nej" så ofta btw när man läser vissas inlägg... :rolleyes:

Till er, öva på :krama så kommer ni nog får höra lite mer "ja". :blah

Last edited:
...2 timmar senare så sätter sig samma tjejen grensle över en och köttar på med sin sexualitet för att senare fråga om man kan mysa mer privat!
.........inte en...inte två..utan en hjord med tjejer har demostrerat detta för mig!

WTF is all that bout ?

Tyvärr är det många tjejer som leker med sin sexualitet för att få uppmärksamhet...skapa svartsjuka för att få reda på hur mkt EGENTLIGEN deras kille älskar dem...mm.....
Sen om de har otur så sitter det en neandertalare i samma soffa som inte kan hantera sin erektion......

Inte okey!!!

Än sen? Har hon sagt nej gäller det. Om hon ändrar sig så är det ok. Tro inte att bara för att några tjejer har ändrat sig, betyder det att det är ok att försöka ha sex med alla som säger nej.

WTF is all that bout ?

Då får jag väl förklara för dig:
Du har varit på porrklubb och saknar pengar. Tjejer av den yrkeskategorin så gäller pengar för sex:fakta

Det är ju en vanlig lapdance ju :whip

Helt rätt. Sådana stenålders-åklagare passar inte i ett modernt samhälle

Men herregud, det e nästan så jag ger upp...
Ni som inte fattar, spelar ni korkade eller??!

Ett nej är alltid ett nej, vad e problemet med att fatta???
Om ni inte fattar, gud hjälpe er i livet då.

Om jag säger nej till en kille, så menar jag för fan nej och inget annat när jag just säger det!

Men palla att dra en tramsig logik och komma med argument som:
"Du sa nej först, men senare ville du ändå ju, så då var det ju inte det ett nej ändå?!"

Varje stund och ögnblick är ju unikt, och säger en person nej så gäller det "nej:et", men det behöver ju för fasiken inte betyda att man aldrig mer någonsin vill ha sex för det!

Man kan känna sej totalt otänd i den studen men 30 minuter senare vilja pga av att situationen ändrats, ska man inte bli tagen på allvar då bara för att man inte hade lusten 30 minuter tidigare?
Ska man totalt ignoreras och bli överkörd då nästa gång man säger nej?
Varje situation har ett nytt beslut.

Men för er som inte fattat, så är ett nej ett nej...

Edit: Många tjejer vill ha en uppvärmning och ett förspel för att kunna känna lust och inte ha nån kåt snubbe som plötsligt kommer springandes över dem och bara kastar sej över dem och ska kräva sex.
Inte undra att många här fått höra "nej" så ofta btw när man läser vissas inlägg... :rolleyes:

Till er, öva på :krama så kommer ni nog får höra lite mer "ja". :blah

Nu förstår jag inte.
Du säger ju emot dig själv i din egen text.
Då och då läser man när folk säger emotsig själva i olika inlägg.
Men du lyckas ju med konststycket att göra det i samma inlägg.
Starkt jobbat :tummenupp

Än sen? Har hon sagt nej gäller det. Om hon ändrar sig så är det ok. Tro inte att bara för att några tjejer har ändrat sig, betyder det att det är ok att försöka ha sex med alla som säger nej.

Men om hon då inte med ord sagt "JA" (så gäller ju enligt dig och några till på forumet) fortfarande henns första "NEJ". och ett Nej är ett nej och inget annat. Alltså är det som händer efteråt en våldtäckt och gubbskrället skall bakom lås och bom.

Last edited:
Inte okey!!!

Ja det är inte lätt att vara kille med all det förtryck vi utsätts för dagligen.

• Gilla
Reaktioner: V4N
Nu förstår jag inte.
Du säger ju emot dig själv i din egen text.
Då och då läser man när folk säger emotsig själva i olika inlägg.
Men du lyckas ju med konststycket att göra det i samma inlägg.
Starkt jobbat :tummenupp

Men om hon då inte med ord sagt "JA" (så gäller ju enligt dig och några till på forumet) fortfarande henns första "NEJ". och ett Nej är ett nej och inget annat. Alltså är det som händer efteråt en våldtäckt och gubbskrället skall bakom lås och bom.

Rätt uppfattat. Har hon sagt nej gäller det tills hon ändrar sig, Om det tar 1 minut eller 10 dagar så gäller nej tills något annat sägs. Ett nej kan aldrig missuppfatts. Tycker ni att det är jobbigt att tjejer ändrar sig så fort, så har ni er fulla rätt att säga nej i er tur när hon ändrats sig

Självklart behövs inte just ordet JA användas, det funkar bra med andra ord också
Vad det än gäller för brottsmål, så är det ju självklart att en ordentlig utredning av varje enskilt fall ligger bakom straffet. Jag står absolut inte för att alla män ska dömas utan bevis

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...