Rätt uppfattat. Har hon sagt nej gäller det tills hon ändrar sig, Om det tar 1 minut eller 10 dagar så gäller nej tills något annat sägs. Ett nej kan aldrig missuppfatts. Tycker ni att det är jobbigt att tjejer ändrar sig så fort, så har ni er fulla rätt att säga nej i er tur när hon ändrats sig
Självklart behövs inte just ordet JA användas, det funkar bra med andra ord också
Vad det än gäller för brottsmål, så är det ju självklart att en ordentlig utredning av varje enskilt fall ligger bakom straffet. Jag står absolut inte för att alla män ska dömas utan bevis
En våldtäkt utan våld som den här tråden handlar om, baserar sig ju just på den saken. Att en tjej med ord sagt nej. Men att det sen efter en (icke defignierad) stund ändå blivigt samlag.
Killen menar med största sanolikhet att även om hon först med ord sagt nej, så har hon sen ändrat sig och medgivigt till samlag. Hur har han annars kunnat genomföra penetreringen utan våld

Medans motparten och flera i tråden hävdar att har hon en gång sagt nej med ord så gäller det. För att ett "Nej" är ett "Nej" och inget annat godtas.
Den andra personen skall icke göra sig besvär med öma ord, kärlek, smekningar, massage och annat trams. För ett nej är ett nej, för all framtid.
Medans jag med flera försöker förklara att ett Nej ofta betyder "inte just nu på sekunden, men om du är mysig och håller om mig en stund så att jag känner att du bryr dig om mig och inte kommer att dumpa mig och snacka skit om mig för dina kompisar i morgon, så kanske jag mer än gärna vill ha sex om en stund".
Men det kan iof fortsätta vara ett nej oavsett hur snäll och gosig man är.
Då brukar jag dock fråga mig själv varför kärringen skulle sova över överhuvud taget.
Vi pratar ju såklart inte om herr och fru som bott ihop i 4 år i den här tråden.
Utan om tillfälliga relationer och krogragg.