Våldtäkt utan våld är ju en konstighet

Helt klart att man måste vara rubbad för att fabricera sådana lögner, men det har skett och sker tragiskt nog, lagom ofta för att det ska vara tillräckligt om vi säger så. Några i tråden hade själva exempel på detta, huruvida de är sanna eller ej är en annan femma men ändå.

Sen finns det fall där man blivit dömda för våldtäkt utan att ha begått brottet, samtidigt som det finns fall där man blir friad trots att man begått brottet, så sannolikheten för endera utgångar är långt vanligare än mikroskopiska.

Tja vi har olika uppfattning där. Har som sagt inte läst hela tråden men inlägg med tredje- och fjärdehandsuppgifter är inga tyngre arguement för mig.
Jag tror hämnd tas ut på mer handgripliga eller raffinerade sätt än att dra det genom rättsväsendets kvarnar.

Att oskyldiga döms eller skyldiga går fria förekommer ju dessvärre. Men kollar man lite hårda fakta så anmäldes det 5450 våldtäkter (då räknar jag inte med sexuellt utnyttjande eller ofredande) 2008. 260 personer lagfördes, utom allt rimligt tvivel.

Det är 4,7%. Mikroskopisk var kanske att ta i men risken att bli dömd för en våldtäkt är generellt sett mkt liten.

Tja vi har olika uppfattning där. Har som sagt inte läst hela tråden men inlägg med tredje- och fjärdehandsuppgifter är inga tyngre arguement för mig.
Jag tror hämnd tas ut på mer handgripliga eller raffinerade sätt än att dra det genom rättsväsendets kvarnar.

Att oskyldiga döms eller skyldiga går fria förekommer ju dessvärre. Men kollar man lite hårda fakta så anmäldes det 5450 våldtäkter (då räknar jag inte med sexuellt utnyttjande eller ofredande) 2008. 260 personer lagfördes, utom allt rimligt tvivel.

Det är 4,7%. Mikroskopisk var kanske att ta i men risken att bli dömd för en våldtäkt är generellt sett mkt liten.
Jo, vet själv att sådan information inte är värd lika mycket som föstahandsinfo, men att sådana saker sker är inget ovanligt eller nytt. Kan länka till artiklar (vissa bättre än andra) ifall de är bättre:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/aklagare-vill-fria-valdtaktsdomd-1.820319
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article461565.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5464416.ab
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77...lasare-vittnar-om-falska-anklagelser-1.181186
http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.69320

Bara vad en snabb googling gav

Det är tragiskt, men sådana fall finns tyvärr, allt från de som ångrar sig dagen efter, till personer som med flit anmäler någon för våldtäkt för att få pengar till föräldrar som anmäler varandra för våldtäkt på barn för att få vårdnad över sina barn.

Nota bene att jag inte påstår att det aldrig sker våldtäkter, utan vill bara belysa att fenomenet inte är ovanligt.

Vidare angående de anmälningar av våldtäkt du skriver: där står inget om antalet som dras tillbaka, är felaktiga, där gärningsmän inte finns etc. Anmälningar är inte densamma som rättegång, eller hur? Så hur många av dessa gick till rätten och där rätten ansåg 260 vara skyldiga? Den siffran torde vara högre än 4,7%, eller hur?

Sen bara en fråga som slog mig, du skriver själv att oskyldigt dömda förekommer, men samtidigt menar du att falska anklagelser är väl digt sällsynta. Hur går det ihop, vilka anledningar blir man då oskyldigt dömd för?

Att ha olika åsikter är ju det som gör att man kan ha en debatt =)

4,7% kan peka på det stora problem som i dag finns. Att en väldigt stor del av våldtäktsanmälningarna är falska.

Nämnligen att tjejer festar, tar droger och knullar runt. I samma och många fall större utsträckning än killar. (Nu pratar jag om stockholm, vet inte hur det ser ut på landet).
Dagen efter ångrar dom sig och tillsammans med bakisångest och drogångest så går dom till polisen och gör en anmälan för våldtäckt.
Personerna förhörs och det visar sig att man inte kan anklaga en kille för våldtäckt när två fulla och drogade personer frivilligt har sex, och tjejen ångrar sig dagen efter. För hon gör ju inte sånt här, hon ska ju vara en fin flicka.

Det här är för ämnet ett stort problem i Stockholm, så stort att det blir som fåraherden och vargen. Dom flickor som verkligen blir drogade och våldtagna av något riktigt slem till väldtäcksman som inte förtjänar bättre än att få kuken avklipt och sen stå på skampåle på torget, får inte det gehör dom borde hos polis och åklagare. Just för det är så vanligt med falska anmälningar så blir bevisbördan så otroligt mycket viktigare. Därav alla frågor om motstånd, klädsel, tidigare sexliv, mm, mm

Och även om det låter jävligt illa, så tycker jag nog att det är bättre att fria 5skyldiga än att dömma 1 oskyldig.

Då brukar jag dock fråga mig själv varför kärringen skulle sova över överhuvud taget.

Gillar din insiktsförmåga, verkligen. :tummenupp

Tanken har inte slagit dej att det är kanske DU som har missat den viktigaste ingrediensen i receptet på att få till det?
Dvs att kunna ha förmågan att göra tjejen i fråga sugen och kåt.

Enorm skillnad på att hetsa någon (avtändande)
och göra någon upphetsad (tändande).

Det där för mig tillbaka några år när en milf raggade stenhårt på mig på krogen, aspackad var hon såklart och drog in mig i taxin. Jag tackade såklart inte nej men under färden frågade flera gågner jag om hon helt säkert ville att jag skulle med hem eftersom hon var kalaspackad.

Det ville hon och vi hade sex. Dagen efter träffades vi och kollade på film. Ämnet om sexäventyret kvällen innan kom upp och det visade sig att hon inte kom ihåg ett smack om det (!).

Tanken slog mig direkt - tänk vad enkelt jag att kunna ha blivit anklad för våldtäkt trots att hon var extremt pådrivande till att släpa hem mig i sexuella syften. Hon ångrade dock inget men fick sig en tankeställare och vi har varit vänner sen dess.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg