fazerfun
Gudomlig sporthojare
Helt klart att man måste vara rubbad för att fabricera sådana lögner, men det har skett och sker tragiskt nog, lagom ofta för att det ska vara tillräckligt om vi säger så. Några i tråden hade själva exempel på detta, huruvida de är sanna eller ej är en annan femma men ändå.
Sen finns det fall där man blivit dömda för våldtäkt utan att ha begått brottet, samtidigt som det finns fall där man blir friad trots att man begått brottet, så sannolikheten för endera utgångar är långt vanligare än mikroskopiska.
Tja vi har olika uppfattning där. Har som sagt inte läst hela tråden men inlägg med tredje- och fjärdehandsuppgifter är inga tyngre arguement för mig.
Jag tror hämnd tas ut på mer handgripliga eller raffinerade sätt än att dra det genom rättsväsendets kvarnar.
Att oskyldiga döms eller skyldiga går fria förekommer ju dessvärre. Men kollar man lite hårda fakta så anmäldes det 5450 våldtäkter (då räknar jag inte med sexuellt utnyttjande eller ofredande) 2008. 260 personer lagfördes, utom allt rimligt tvivel.
Det är 4,7%. Mikroskopisk var kanske att ta i men risken att bli dömd för en våldtäkt är generellt sett mkt liten.