Vågar nån i RR köra ERF?

Ja sluta spamma nu:mad:
Jag kör gärna med några som är tävlings mäniskor!
Dåjag vet att jag själv brukar ge 100% och då menar jag inte att jag tänker försöka köra som Rossi:rolleyes:

Maffan skrev:
2669880 Ta på läsglasögonen gubbe... :D

Frågan är om du kan ta dig runt inom rimlig tid på bana?

Har du referenstider,, Nu e det inte tal om vinnartid,, men kvaltid e ett måste..
Vad är en rimlig tid då? Du kanske ska speca det så folk får en aning om vad någerlunda snabb innebär. Sen är det mer än på Knudan (eller Sturup) man ska kvala på.

Svårt att veta vad kvalitiderna blir i ERF-B också med tanke på att det är helt nytt. Men sakta lär det ju inte gå, så det kommer väl att bero mkt på antalet deltagare...

Tsunami skrev:
2671117Då jag vet att jag själv brukar ge 100% och då menar jag inte att jag tänker försöka köra som Rossi:rolleyes:
Är det då du tappar "bromshandtaget"?? :D

Last edited:
CorbenDallas skrev:
2671641 Vad är en rimlig tid då? Du kanske ska speca det så folk får en aning om vad någerlunda snabb innebär. Sen är det mer än på Knudan (eller Sturup) man ska kvala på.

Svårt att veta vad kvalitiderna blir i ERF-B också med tanke på att det är helt nytt. Men sakta lär det ju inte gå, så det kommer väl att bero mkt på antalet deltagare...

Är det då du tappar "bromshandtaget"?? :D
Haka inte upp er på kvaltider, det blir förmodligen ingen utkvalning eftersom man kör grupp A på lördagen och grupp B på söndagen, så det mest troliga är faktiskt att alla får köra racet, om man sedan startar först eller sist på gridden spelar inte så stor roll i ett sextimmars race.

Banorna tillåter 40-60 startande och det lär knappast bli fullt med tanke på att serien nu är delad.

GSXR1100R skrev:
2671745 Haka inte upp er på kvaltider, det blir förmodligen ingen utkvalning eftersom man kör grupp A på lördagen och grupp B på söndagen, så det mest troliga är faktiskt att alla får köra racet, om man sedan startar först eller sist på gridden spelar inte så stor roll i ett sextimmars race.

Banorna tillåter 40-60 startande och det lär knappast bli fullt med tanke på att serien nu är delad.

En vis man har talat ungdomar :bow

GSXR1100R skrev:
2671745 Haka inte upp er på kvaltider, det blir förmodligen ingen utkvalning eftersom man kör grupp A på lördagen och grupp B på söndagen, så det mest troliga är faktiskt att alla får köra racet, om man sedan startar först eller sist på gridden spelar inte så stor roll i ett sextimmars race.

Sant! Förhoppningsvis kommer det att innebära att F:et i ERF återkommer :tummenupp Men är målet minst topp 10 får man väl gissningsvis gasa på en hel del även i B-serien...

CorbenDallas skrev:
2672020 Sant! Förhoppningsvis kommer det att innebära att F:et i ERF återkommer :tummenupp Men är målet minst topp 10 får man väl gissningsvis gasa på en hel del även i B-serien...

Vad många verkar glömma bort är att det kvittar hur snabba förare man har om man inte har ett väloljat depåteam, vi brukar snitta på 1.07-1.11 och det brukar räcka till 15-16:de plats på Knudan mot dom snabba grabbarna.

Jag tror att det kommer många snabba sprinters även i B-serien men man ska orka köra långa pass oxå, varje byte kostar tid.

Snittar man 1.05 på Knudan så kan man räkna med två hjulbyten.
Snittar man 1.10 på Knudan så håller oftast däcken hela racet.

Den som ligger på 1.05 tider kommer 55 varv på en timme.
Den som ligger på 1.10 tider kommer 51 varv på en timme.

Det optimala racet gör man om man endast byter förare när man måste tanka, men det innebär oftast minst en timme i sadeln.

Man tappar ungefär ett varv vid förarbyte/tankning, man tappar ännu mer vid förarbyte/tankning/däcksbyte.

Dom få extra varv en snabb förare kan kapa åt sig är svåra att förvalta, hojen drar dessutom mera soppa.

Maffan skrev:
2673052 Tackar :tummenupp

TJORVEN!!

Du som är så kvick,, E du sugen då.. Visa vad du kan... :yoparty

Jag är inte kvick, det är just därför jag inte tävlar. Vi har ett team som ligger i träda kan man väl säga. Har kört ett 6-timmars på Knudan för nåt år sen. Det hade sin charm, men det är inte lönt att tävla när man är långsam. Man känner sig bara ivägen.
Vi blev dock inte sist, långt ifrån det tom.
Detta helt utan depåteam också. Jo föresten, vi hade en tidtagerska, det var allt. Resten skötte vi tre som körde. Jobbigt, men det går.

Kolla med Jimmyretta... han har snackat om ERF sedan han var 4år... mest prat dock :D
Klotat en gång på alla år och ligger på 1.10 på Knudan, när han vill. Flåset bör dock tränas :tuttar

Robz skrev:
2674186 Kolla med Jimmyretta... han har snackat om ERF sedan han var 4år... mest prat dock :D
Klotat en gång på alla år och ligger på 1.10 på Knudan, när han vill. Flåset bör dock tränas :tuttar

Du då Robz? Sugen?

Eller du e kanske bara snabb på att ta sönder bilar? :D

Maffan skrev:
2674196 Du då Robz? Sugen?
Eller du e kanske bara snabb på att ta sönder bilar? :D
Sugen - ja
Tid - najj!
...och är rädd för att slå mig...:näsblod Köra för eget nöje lämnar utrymme för lite marginal, när jag tävlar blir det blodigt allvar - så jag håller mig till Fia med knuff o virkning.

Robz skrev:
2674267 Sugen - ja
Tid - najj!
...och är rädd för att slå mig...:näsblod Köra för eget nöje lämnar utrymme för lite marginal, när jag tävlar blir det blodigt allvar - så jag håller mig till Fia med knuff o virkning.
och gocart...

Robz skrev:
2674267 Sugen - ja
Tid - Massor!!!
...och är inte rädd för att slå mig...:D Köra för eget nöje är inget för mig, jag vill ha blodigt allvar - så jag e klart på

Goooodiiiissss!!!!! :tummenupp :D

Hmmm... känns som jag skrev fähl, eller var otydlig... Nåja, det kommer kanske en tid - när jag blir lika gammal som Mavve o GSXR110cc och då får blodad tand :D
Näh, håller mig till Streetrace med Imprezan o GoCart - blodigt allvar, mindre risk och vinst varje gång :tummenupp

Släpp mig nu - å spamma inte sönder Maffans tråd....
(Jag kan stå standby som reserv för körningar söder om åsen - kanske....)

/Fyllesnack :fyllisar

Micke.a och Tsunami är anmälda..

EN PERS TILL!!!!!

Maverik eller VonVettet är de som är intresserade,, väntar besked...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti