Vågar man handla online på fc-moto.de?

Jag ringde dem just, fick bra hjälp, han ringde upp Sidi och kollade. Han återkom sedan med ett datum när de skulle få stövlarna. Så om allt stämmer bör grejerna gå från dem i slutet av nästa vecka.

Så, ring dem istället. Det kommer jag göra i fortsättningen för att kolla lagerstatus innan beställning. De jobbar tydligen på att få in lagerstatus i webshopen.
+49 2405 4950050


Fick ett mail igår med infon:

Dear customer, we will look in to this order and contact you as soon as possible.


Nu jävlar alltså! Fan vad dåligt. Pengarna verkar ha studsat tillbaka, nu vill jag bara få min order cancellerad, jag måste fan ha ett nytt fräsigt raceställ innan 10 april!
Hur fan kan man ha så dålig service? nåt jävla autoreply så fort nån gnäller.

Allting innan har funkat klockrent, men om dom inte har varan i lager så verkar inte deras webshop fixa detta.

Och vad är det med sporthoj.com's svarformulär!? det hänger sig ju hela tiden! Fimpa autosparningen för det funkar fan skitdåligt på både paddan och burken.

mvh

/Jävligt sur
 
Jag ringde dem just, fick bra hjälp, han ringde upp Sidi och kollade. Han återkom sedan med ett datum när de skulle få stövlarna. Så om allt stämmer bör grejerna gå från dem i slutet av nästa vecka.

Så, ring dem istället. Det kommer jag göra i fortsättningen för att kolla lagerstatus innan beställning. De jobbar tydligen på att få in lagerstatus i webshopen.
+49 2405 4950050

Efter 10 minuter dålig hårdrock i luren så fick jag ett "vi är upptagna, försök igen meddelande". Inte nöjd.
Då är det tur att det andra bolaget som jag beställde ifrån inte heller har skickat mitt andra skinnställ, kommer inte fram idag på deras kundtjäns heller. Det här blir bara bättre och bättre...

10:e April måste jag ha ett nytt ställ när jag ska köra min PhhehEETa 2min tider på torpet!
 
Hur har det gått, hann du få något av dem till dina pheeta tider?
Mina grejer kom en dryg vecka efter jag snackade med dem, så de höll vad de lovade efter samtalet.

Efter 10 minuter dålig hårdrock i luren så fick jag ett "vi är upptagna, försök igen meddelande". Inte nöjd.
Då är det tur att det andra bolaget som jag beställde ifrån inte heller har skickat mitt andra skinnställ, kommer inte fram idag på deras kundtjäns heller. Det här blir bara bättre och bättre...

10:e April måste jag ha ett nytt ställ när jag ska köra min PhhehEETa 2min tider på torpet!
 
Tjaba! Pengarna studsade tillbaka efter 3 veckor så jag ringde och cancellerade ordern. De har ju ingen sync på sajten och lagret. Finns det i lager går det fort som fan, finns inte går det långsamt som fan.

Dock var det kanon att det sket sig för jag köpte mitt drömställ från England (som också tog 3veckor leverans) men är helnöjd med stället.

Den nya stället går att åka jävligt fort med! minst 1.59.89 på torpet! =)
 
Jag la en beställning 05/01 och den skickades idag då en av sakerna inte fanns i lager. På fakturan så står det att jag fick en annan dyrare hjälm för samma pris då den jag köpte inte tillverkas längre.

Kan detta stämma? :banana

EDIT: Det stämde :gnissla!
 
Last edited:
rekommenderas INTE.. Jag beställde ett visir och lite annat som de hade hemma i mars.. Fick ett mail i förra veckan att det skulle skickas.. Tackade nej.. det levererades ändå. Men valde att returnera och inte betala. Kommer deifintivt aldrig att handla där igen.
 
Köp någon annanstans!!

Jag beställde ett par handskar och ett visir den 25/4.
Det tog lite över ett dygn innan dom tittade på min beställning, det tog ytterligere 2 dagar (den 28/4) innan det stog att den var "in process".
Men inget hände.
Så den 9/5 provade jag att ringa flera gånger under dagen, men allt jag fick göra var att lyssna på samma j*vla musikslinga, innan de talade om att alla linjer var upptagna.
Så jag skickade ett meddelande i stället.
Det tog dom 3 dagar att svara på det, under tiden ringde jag flera ggr varje dag, men med samma resultat som tidigare.

I svaret fick jag reda på att handskarna inte fanns i lager, men var beställda och skulle komma in 25/5. Visiret fanns i lager.

Då min status på ordern inte har ändrats, så har jag nu provat att ringa dom igen, men med samma resultat.
Skrev ett meddelande i går morse, men har i skrivande stund inte fått svar på det än.

Kund bemötande noll.....:huvet
 
Tänkte dra en beställning på nytt ställ.. Såg längre bak i tråden att det fanns en rabattkod, men den verkar inte vara aktiv längre. Nån som sitter på en?
:Bugar
 
Beställde nytt skinn i Lördags. Fick det idag, raskt mascherat med andra ord. Jag är bara nöjd än så länge.
 
Wiieee! Nu är det beställt! Ett berikställ i svart och blått, måste ju matcha nya bågen.
Allt levererat till dörren för det facila priset 3300sek :banana:banana

Nu firar vi med en kall! :fyllisar
 
Har beställt skinnställ, handskar, hjälm, stövlar och ryggskydd från FC i våras. Gick svinsnabbt och dom lastade tom i ett par extra handskar av misstag. Inga bekymmer då, men igår lade jag en order på en rygga (Kriega R25) och jag kan se att kålätarna har kikat på ordern, men inte mer än så. Skickade meddelande till dem imorse på engelska utan att ha fått svar.
 
Antingen så går det inte så bra för FC-moto just nu eller så har Tyskland hoppat av EU..
Beställde nytt ställ därifrån. Hitta en helt ny rad på deras invoice

"Plus a tax difference of: standard (19 %)"

Man betalar ju skatten i eu-landet man köper sakerna :mad: (om det nu inte är ett nytt fordon, alkohol osv )
 
Har precis beställt en komplett utrustning från alla möjliga sajter, och överlägset bäst var outletmoto.com. Svarar på mail på nolltid där fc-moto är helt värdelösa, hjälper till med allt som kan tänkas och har sjukt bra priser, jag beställde mitt ställ från alpinestars för 385 EUR som de tog 10K för på Lillemans (som iofs är helt ute och cyklar).

FC-moto känns OK även om de inte går att få kontakt med, jag returnerade en jacka som inte passade och det var inga problem, pengarna kom tillbaka, om än inte riktigt lika mycket som jag betalade, men det får man nog räkna med.
 
Antingen så går det inte så bra för FC-moto just nu eller så har Tyskland hoppat av EU..
Beställde nytt ställ därifrån. Hitta en helt ny rad på deras invoice

"Plus a tax difference of: standard (19 %)"

Man betalar ju skatten i eu-landet man köper sakerna :mad: (om det nu inte är ett nytt fordon, alkohol osv )

Nix, om omsättningen gentemot Sverige överstiger 320000 SEK / år skall svensk moms betalas (postorder/internethandel osv).

Däremot betalar du skatt i landet du köper något om du befinner dig i landet.

Edit: nån referens http://www.konsumenteuropa.se/Tull-och-moms/Tull-och-moms-inom-EU/
 
Jaha där ser man. Det var nytt för mig!


Men iaf, funkade riktigt bra att beställa nu iaf. beställt å betalat 15/8, skickat 16/8 med leverans på måndag!
 
Precis dunkat iväg en beställning på nytt skinn från dom. Ska meddela hur lång tid det tar innan det finns på angiven leveransadress
 
Billigt och ok leveranstid om prylarna finns i lager. Men deras sätt att hantera garantifrågor är inte okej :mad.
 
Last edited:
Precis dunkat iväg en beställning på nytt skinn från dom. Ska meddela hur lång tid det tar innan det finns på angiven leveransadress

För mig gick det fort att få grejorna till Sverige när dom väl fick iväg paketet, beställde lördagkväll paketet gick iväg torsdag från Tyskland och fanns i Sverige på måndagen, men sen höll UPS paketet tills jag ledsnade och åkte och hämtade det själv på ondasagen.

kontentan är
FC-Moto: OK (kunde gått snabbare då det fanns i lager)
UPS: Större getpungsföretag får man leta efter (hela deras företags ide bli löjeväckande när dom inte fraktar grejer)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top