Västerås-åka

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Enköping rulez

Idag var jag återigen på järnvägsstationen i Västerås för att möta några glada hojvänner för en onsdagskörning, men ingen var där. Jag körde runt och kollade lite men det var tomt på motorcyklister så när klockan var sex styrde jag Hondan mot Enköping och flickvännen....

Men men man ska inte ge upp hoppet! Plötsligt kom ett gäng glada gossar svepande fram på brummande bågar. Dom är från Enköping allihop och flera kör med Skitskraj mc.

Tyvärr hade vi lite problem med vädret och en kedja, så det blev inte så mycket köra som vi hade hoppats, men det var kul det som var.

Tack för turen Enköping - om än den var i blötaste laget!

Och ni västeråsare och lakritsremmare får väl rycka upp er lite och ta tag i dom häringa onsdagskörningarna ni skriver om ..? ;-)
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Jag kan iaf intyga att Larre och någon till åkte en hel del igår.. Kom bakom honom med bil mellan kolbäck och eskilstunavägen, låg och lyssnade på ljudet en bit där. Sedan åkte jag och damen på var sin hoj till Västerås vid halv sex ungefär, mötte samma två igen då, på väg ifrån stan ut mot Dingtuna.

Det var massor av hojar ute igår tycker jag. Tydligen brukar det bli mera ordning på samåkningen mot hösten när semestrar och sånt skit är över..
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Idag var jag återigen på järnvägsstationen i Västerås för att möta några glada hojvänner för en onsdagskörning, men ingen var där. Jag körde runt och kollade lite men det var tomt på motorcyklister så när klockan var sex styrde jag Hondan mot Enköping och flickvännen....

Men men man ska inte ge upp hoppet! Plötsligt kom ett gäng glada gossar svepande fram på brummande bågar. Dom är från Enköping allihop och flera kör med Skitskraj mc.

Tyvärr hade vi lite problem med vädret och en kedja, så det blev inte så mycket köra som vi hade hoppats, men det var kul det som var.

Tack för turen Enköping - om än den var i blötaste laget!

Och ni västeråsare och lakritsremmare får väl rycka upp er lite och ta tag i dom häringa onsdagskörningarna ni skriver om ..? ;-)

Det är ett bra gäng med vi är lite dåliga på att åka längre turer på nya vägar. Ingen som är bra på att ta täten och leda gänget.
 

Findus

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Onsdagstur ?

Hej på er alla! Kommer det att vara någon som är sugen på att ta en onsdagstur idag ? Vore kul att träffa lite glada hojåkare :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Samma här, om vädret tillåter

Samma här med, kanske får med mig ett par Remsor till:tummenupp MEN tiden då?? ÄR det 18:30 som gäller:confused:
Edit: Såg att det är 18:00 , avfärd 18:13 så jag/vi kommer till dess.
 
Last edited:

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Imorgon om vädret tillåter blir det väl åka av?
Skulle vara kul om många kommer dit då:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Onsdag igen :)

Imorrn skall det bli fint väder vad det verkar, någon mer som har lust att ta en Onsdagstur:va

Har 2 alt förslag på rutt:

1:an; Skerike-Lillhärad-Hallstahammar-Suraåsen-Ramnäs-(är det asfalterat för skultuna från ramnäs?)Skultuna-Västerås.

2:an: Skerike-Lillhärad-Hallstahammar-Suraåsen-Ramnäs-Virsbo-Ängelsberg-Norberg-Fagersta-väg 250 Mot Kolsva, så kan vi säga hej då ikorset väg 233 mot Västerås igen.

Sista alternativet är lite längre, men 2 st riktigt bra kurviga vägar med Suraåsen och väg 250 samt vägarna vid Ängelsberg som är riktigt fina.

Öppen för andra förslag med, men bra att ha lite på bakfickan så vi inte tar upp tid för att fundera :confused: på vägval.

Jag dyker upp ialla fall om inte förkylningen blir värre, men är på bättringsvägen.
 
Last edited:

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Imorrn skall det bli fint väder vad det verkar, någon mer som har lust att ta en Onsdagstur:va

Har 2 alt förslag på rutt:

1:an; Skerike-Lillhärad-Hallstahammar-Suraåsen-Ramnäs-(är det asfalterat för skultuna från ramnäs?)Skultuna-Västerås.

2:an: Skerike-Lillhärad-Hallstahammar-Suraåsen-Ramnäs-Virsbo-Ängelsberg-Norberg-Fagersta-väg 250 Mot Kolsva, så kan vi säga hej då ikorset väg 233 mot Västerås igen.

Sista alternativet är lite längre, men 2 st riktigt bra kurviga vägar med Suraåsen och väg 250 samt vägarna vid Ängelsberg som är riktigt fina.

Öppen för andra förslag med, men bra att ha lite på bakfickan så vi inte tar upp tid för att fundera :confused: på vägval.

Jag dyker upp ialla fall om inte förkylningen blir värre, men är på bättringsvägen.

Skerike vägen är inte körbar om dom inte har asfalterat om den!
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Åkte över Lillhärad här om dagen, hoppar fram som bara den där nu.

Olbergavägen har fått ny beläggning, kul, men inte snabb väg.
 

Findus

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Västerås
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Imorrn skall det bli fint väder vad det verkar, någon mer som har lust att ta en Onsdagstur:va

Har 2 alt förslag på rutt:

1:an; Skerike-Lillhärad-Hallstahammar-Suraåsen-Ramnäs-(är det asfalterat för skultuna från ramnäs?)Skultuna-Västerås.

2:an: Skerike-Lillhärad-Hallstahammar-Suraåsen-Ramnäs-Virsbo-Ängelsberg-Norberg-Fagersta-väg 250 Mot Kolsva, så kan vi säga hej då ikorset väg 233 mot Västerås igen.

Sista alternativet är lite längre, men 2 st riktigt bra kurviga vägar med Suraåsen och väg 250 samt vägarna vid Ängelsberg som är riktigt fina.

Öppen för andra förslag med, men bra att ha lite på bakfickan så vi inte tar upp tid för att fundera :confused: på vägval.

Jag dyker upp ialla fall om inte förkylningen blir värre, men är på bättringsvägen.

Jag dyker upp om tiden räcker till. Kanske får med mig några till om jag har tur.
Vägen från Ramnäs till Skultuna är asfalterad och riktigt skönt att köra.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top