Chris Ash skrev:Tycker jag inte, i ena fallet lämnar rånarna två helskinnade och skakade väktare efter sig, i det andra två döda väktare.
Ja du kanske har rätt i de!! Så långt tänkte jag inte!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chris Ash skrev:Tycker jag inte, i ena fallet lämnar rånarna två helskinnade och skakade väktare efter sig, i det andra två döda väktare.
M.G.F skrev:Det hjälper garanterat inte att köra vanliga bilar. Det hjälper aldrig någonsin att ta in den lilla töntiga biten av försvarsmakt vi har kvar i Sverige och sist av allt vore det som att skjuta sig själv i foten och fortsätta gå om man skulle ta in hemvärnet.
Ostabilare verksamhet med licens får man leta länge och långt efter.
Hade värdetransporterna börjat gå civilt hade det blivit ännu mer insiderbrott än det redan är. Dessutom hjälper ju inte civila bilar så mycket mot idioter som kör in bulldozers och grejer genom huvudkontoren för värdetransporter.

Blue skrev:Hur vore det om dom körde vanliga bilar t.ex. S80 och Saab 9 5 m.m. dom kan man ju få bepansrade, dom hade ju inte stuckit ut så mycket.
När tre lingon kommer körande med en merca buss så är det ju som att släpa en halv gris genom en tigerbur.
M.G.F skrev:Hade värdetransporterna börjat gå civilt hade det blivit ännu mer insiderbrott än det redan är.
Harmon Rabb skrev:Man bör passa sig för sådana påståenden om man inte starka belägg för att så är fallet. Då syftar jag på förekomsten av insiderbrott. Jag har ett väldigt svagt minne av ett värdetransportrån där åtminstone en av väktarna var inblandade för ett par år sedan, vilket visar att det förekommer insiderbrott, frågan är hur utbrett det är? Det skulle inte förvåna mig om de som utför värdetransportrånen har någon eller rent av några personer på insidan som mot betalning förser dem med information. Att någon form av organiserad verksamhet ligger bakom värdetransportrånen är jag övertygad om.
Sverige ligger på fjärde plats i statistiken bland de länder med flest värdetransportrån i europa de senaste sex åren. Det har under denna period inträffat 224 stycken. Man har sammanlagt kommit över 458 miljoner kr. Uppgifterna har publicerats i många dagstidningar och text-tv under dagen.
HanneZ skrev:Om vakterna får skjutvapen så kommer tjuvarna skaffa sig ännu större vapen.
Du är fan makalös.Markus skrev:Men vackterna har mer cash så de kan tjacka ennu fettare picker å skit.

Zee skrev:Det intressanta är att Securitas tar BETALT för just säkra pengatransporter (en del av deras företagsidé) men kan inte fullfölja och därför ber polisen om hjälp.
Hmm..

Zee skrev:Jag antar att min poäng är att man borde väl kunna strypa problemet vid dess rot, dvs åtkomsten på sedlarna.
Markus skrev:Grejen är väl att även om 75% av stålarna förstörs så tycker en del att det är värt risken för det blir en så pass bra slant.
En sak är säker, den mjuka vägen har tydligen gett oss en tredjeplacering över antal värdetransportrån/invånare i Europa.
Finland hade tydligen 4 (!) rån medans vi hade 224 (!) under samma period.
Majoren skrev:Men det är lite sjukt att Securitas tar betalt för en tjänst dom inte klarar av att leverera utan polisens hjälp, då bör en del av deras vinst gå till polisen![]()
Zee skrev:Men hur lyckas finnarna så bra då? Jag menar, vi beh ju inte uppfinna hjulet igen.
Och om vi bygger bättre skåp så kanske 95% av sedlarna förstörs vid forcering, dvs för låg pay-off för skurkarna. Kanske..
<--- trasiga ögon!M.G.F skrev:Sedan ska man komma ihåg att alla kriminella inte förekommer i belastningsregistret och därmed lätt kan börja jobba på säkerhetsbolag.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |