Värdetransporter

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Alla dessa rån mot värdetransporter, kan vi inte börja utnyttja försvarsmakten och låta militären försvara värdetransporterna ?

Bara en tanke fast då kanske tjyven tar till ännu hårdare metoder.

Jag tycker vi slutar använda sedlar och mynt istället. Tänk vilken fart de kommer bli på svensk ekonomi när alla svarta pengar måste brännas :)

HanneZ skrev:
Jag tycker vi slutar använda sedlar och mynt istället. Tänk vilken fart de kommer bli på svensk ekonomi när alla svarta pengar måste brännas :)

Hmm njao en minskning men fan inte sluta med sedlar, hur ska man då kunna svarta :D

HanneZ skrev:
Så du tror att alla svarta pengar staplas på hög?

HanneZ skrev:
Korttvång i butiker, men det blir så dyrt att vara fin i håret och äta kebab då. :(

Twosaint skrev:
Alla dessa rån mot värdetransporter, kan vi inte börja utnyttja försvarsmakten och låta militären försvara värdetransporterna ?

Skulle du vilja förklara det beslutet när ett gäng överspända 19-åringar gjort schweizerost av en bil som "såg misstänkt ut"?

Twosaint skrev:

Eller kanske till och med utföra transporterna med stridsvagn, understödda av artillerield och attackhelikoptrar.

Det intressanta är att Securitas tar BETALT för just säkra pengatransporter (en del av deras företagsidé) men kan inte fullfölja och därför ber polisen om hjälp.

Hmm..

Zee skrev:
Det intressanta är att Securitas tar BETALT för just säkra pengatransporter (en del av deras företagsidé) men kan inte fullfölja och därför ber polisen om hjälp.

Hmm..

Jo men vad ska de göra? Avväpna rånarna ala Steven Seagal?

Chris Ash skrev:
Skulle du vilja förklara det beslutet när ett gäng överspända 19-åringar gjort schweizerost av en bil som "såg misstänkt ut"?

Men dom måste ju inte vara från lumpen utan man kan ju ta folk från hem värnet, Då skulle man ju iallafall slippa 19 åringar!! :)

Sen tycker jag att vanliga vakter som har hand om pengatransporter kan få pistol och rätten att skjuta om det behövs!!!

Chris Ash skrev:

Nja nu behöver vi inte vinkla det så, hade iaf en hel bunt med befäl på mitt kompani som var fruktansvärt kåta på att åka till kosovo etc.

Menar försvaret består av mer än killar som ska bli män.

Twosaint skrev:
Nja nu behöver vi inte vinkla det så, hade iaf en hel bunt med befäl på mitt kompani som var fruktansvärt kåta på att åka till kosovo etc.

Menar försvaret består av mer än killar som ska bli män.

Jämfört med befälen är ju de värnpliktiga ganska modesta och stabila till sinnelaget....;)

Men för att vara allvarlig, nej det är ingen bra idé. Militären ska användas för att försvara Sverige och inte mot civila.

Bättre att komma på något sätt så att man inte kan stjäla pengarna utan att de förstörs.

Chris Ash skrev:
Jo men vad ska de göra? Avväpna rånarna ala Steven Seagal?

Eftersom det är deras företagsidé får de väl komma på en lösning.

De gick ju med en rejält fet vinst så det finns ju marginal för nya idéer och lösningar.

Mögel skrev:
Sen tycker jag att vanliga vakter som har hand om pengatransporter kan få pistol och rätten att skjuta om det behövs!!!

Du är död om du drar pistol mot en kille med automatkarbin. Det kommer bara sluta i tragik och lidande.....

Chris Ash skrev:
Du är död om du drar pistol mot en kille med automatkarbin. Det kommer bara sluta i tragik och lidande.....

Jo det är klart men det måste ju va bättre än inget alls!!

Mögel skrev:
Jo det är klart men det måste ju va bättre än inget alls!!
Va???

Om vakterna får skjutvapen så kommer tjuvarna skaffa sig ännu större vapen. Det är snarare taktik och inte mer våld som skrävs.

Sen är det ju dessutom så, vad har försvaret som inte polisen har? Poliseskort kan jag kanske köpa....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg