Vänsterpartiets nya profil

Äh, bara för att man gillar vapen behöver man inte vara våldsromantiker.

Rätt kul att skjuta prick med gevär, men jag skulle aldrig använda vapnet till något våldsamt.

Ung vänster har väl alltid varit lite smått vilsna och naiva.

Annars börjar jag tycka att ohly är förhållandevis vettig, nu när man fått se honom i aktion ett tag. Det var rakryggat att inte backa från sina övertygelser pga press och massmedial hets.

Både kungar och diverse ministrar poserar ju sittandes i JAS 39 Gripen eller Stridsfordon 90 titt som tätt. Inte mer upprörande än om hon hade hållit i en kastrull.

Helldre en vänsterbrud i Kurdistan än en högernasse i Tensta. Om någon nu nödvändigt måste leka med puffror allså.

Chris Ash skrev:
Både kungar och diverse ministrar poserar ju sittandes i JAS 39 Gripen eller Stridsfordon 90 titt som tätt. Inte mer upprörande än om hon hade hållit i en kastrull.

Word!

Victor skrev:
Helldre en vänsterbrud i Kurdistan än en högernasse i Tensta. Om någon nu nödvändigt måste leka med puffror allså.
Jag håller med, men är man aktiv politiker i ett riksdagspartis ungdomsförbund så är det fan i mig inte helt hundra att publicera vapenposörbilder på sig själv med klar anknytning till en militär konflikt.

mb skrev:
Annars börjar jag tycka att ohly är förhållandevis vettig, nu när man fått se honom i aktion ett tag. Det var rakryggat att inte backa från sina övertygelser pga press och massmedial hets.

Ja det är uppfriskande med en politiker som står för vad han tycker. Jag tror att vänsterpartiets dåliga opinionssiffror beror på Gudrun Schyman och inte Ohly som media påstår.

Problemet är ju att även ifall det här är en storm i ett vattenglas så kommer detta blåsas upp till en jättegrej av vissa delar av media och med största sannolikhet av partierna på högerkanten också (de vore ju dumma annars) vilken tyvärr säkert kommer innebära en hel del negativ publicitet.

Jag har dock en känsla av att om det varit en MUF:are som poserat med en M16 tillsammans med några amerikanska soldater i Irak så hade ingen ens lyft på ögonbrynen....

Jag vet inte om jag tycker Ohly är speciellt vettig, men en sak är säker, jag hade tappat respekten för honom totalt om han hade slutat kalla sig kommunist.

Coola Ola skrev:
Problemet är ju att även ifall det här är en storm i ett vattenglas så kommer detta blåsas upp till en jättegrej av vissa delar av media ...
Red: blev visst OT

I och för sig kan jag väl förstå att det här kan tänkas ha ett nyhetsvärde, men ibland kan faktiskt nyhetsbranchen vara näst intill obegriplig. Vad är det t.ex. för nyhetsvärde i att per nude nämner ordet "köttberg" eller jens orback ordet "häst" i ett improviserat sammanhang? Vem bryr sig? Eller att riksdagsledamoterna tar emot något enstaka felaktigt traktamente... Bara ekots granskning av traktamentefrågan lär ju ha bränt mer skattepengar. Löjligt att förvänta sig fullkomliga politiker.

Last edited:
Gick i paralell klass med ung vänsters ordförande.
kallade sig redan kommunist i mitten på 90-talet.
då var tjejen bara 14-15år, visste väll inte då vad komunismen var för något.

Såg samma tjej på stv's nyhetsmorgon och hon mindes inte ens berlinmurens fall, fast det borde alla göra som föddes i slutet av 70-, och början av 80-talet.
Sänd alla vänsterpartister till siberien för att skyffla snö eller något.

oh vad trött jag blir på dom.. förstår mig inte på dom.

Coola Ola skrev:
Jag har dock en känsla av att om det varit en MUF:are som poserat med en M16 tillsammans med några amerikanska soldater i Irak så hade ingen ens lyft på ögonbrynen....

Vet du, jag har precis den motsatta känslan. Det är ett jädra dalt med diktaturälskarna så länge de har rätt färg.

Markus skrev:
Vet du, jag har precis den motsatta känslan. Det är ett jädra dalt med diktaturälskarna så länge de har rätt färg.

Saxat från Vänsterpartiet Mölndals hemsida:

Halmstadsnazister poserar med vapen

Halmstadsungdomar med koppling till nazistiska Nationell ungdom har lagt upp bilder på internet, där de poserar med olika former av vapen. Enligt Hallanspolisen är det automat-vapen, en AK-4

http://www.google.se/search?q=cache:54SNn0_fmRcJ:www.vansterpartiet.se/molndal/%2520
Mitten av sidan, högerspalt.

Att en vänsterpartist nu gör samma sak lär dom väl knappast skriva om...

Last edited:
Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back