Vänsterpartiets nya profil

mb skrev:
Jag gillar henne också, även om hon kommit med en hel del korkat efter avgången som partiledare. Hon är snabbtänkt, skicklig debattör och en ständig sticka i ögonen för borgarna :D

Snarare en sticka i ögonen för sossarna iofs, men visst..

Markus skrev:
Hoho :lol

:confused:

Du hade ju en legitim anledning att lyfta tråden: Hej då enda populära (konstigt nog) vänsterpartist :hej

Tänkte på uppdrag gransknings bild av Ohly. Känns som om detta partiet är i ordentligt blåsväder nu, hoppas det håller i sig.

Gixxer-Anders skrev:
Snarare en sticka i ögonen för sossarna iofs, men visst..

Med tanke på att ni kacklar värre än en bunt gamla kärringar på syjunta när Gudrun och hennes (v) kommer på tal så verkar stickan ha ganska stora proportioner även i era ögon. Eller ni sympatiserar med (s)?

Felix skrev:
Tänkte på uppdrag gransknings bild av Ohly. Känns som om detta partiet är i ordentligt blåsväder nu, hoppas det håller i sig.

Det är inte majoriteten som kacklar högst, (v) gick ju framåt i den senaste opinionsundersökningen.

Chris Ash skrev:
Det är inte majoriteten som kacklar högst, (v) gick ju framåt i den senaste opinionsundersökningen.
Vad jag har sett har det bara burit av neråt, när kom den senaste mätningen??

Chris Ash skrev:

Har för mig att senaste demoskop visade på ca 39% för S, drygt 5% för V och drygt 5% för Mp. Mao en tillbakagång för V och en uppgång för S.

benrangel skrev:
Har för mig att senaste demoskop visade på ca 39% för S, drygt 5% för V och drygt 5% för Mp. Mao en tillbakagång för V och en uppgång för S.

Såklart, det är (s) som går framåt, jag måste ha käkat för mycket svamp igår.

Jag har för mig jag läste att Schyman fick 22% kryss på V's valsedlar. Det var högsta andelen av alla tror jag. Vilket ger henne hög legitimitet i riksdagen även fast hon lämnat sitt parti.

Det verkar också som att 50% av de som röstade på V tidigare var kvinnor med vänstersyn som tyckte om en färgstark kvinna. Frågan är hur mycket den bilden av henne som har solkats nu av alla klantiga grejer hon gjort.

En viss del av väljarna går säkert tillbaka till S istället för Schyman. En del väljare följer nog efter Schyman vart hon nu tar vägen. V blir den stora förloraren eftersom Ohly inte direkt är en röstmagnet av Schymans kaliber samtidigt som Schymans klantigheter solkat ner V trots att hon nu lämnar partiet.

Schyman skrapar ihop 3.5% till sitt nya parti och får inte vara med i riksdagen, V tappar till 4.5%. Miljöpartiet får tillbaka några rödstrumpor och stiger en halv procent, och sossarna glider ner till cirka 35-37%.

HUMOR: Minns någon hur mycket skit Göran Person slängde på Bo Lundgren inför förra valet för att Bo köpt en villa för cirka 2 miljoner? Snacka om öppet mål inför kommande val när Göran köpt herrgård för 12 miljoner. Trovärdighet? Do as I say, not as I do. :hihi

SSB skrev:
Jag har för mig jag läste att Schyman fick 22% kryss på V's valsedlar. Det var högsta andelen av alla tror jag. Vilket ger henne hög legitimitet i riksdagen även fast hon lämnat sitt parti.

Hon fick kryssen på V's valsedalr, som du mycket riktigt skriver. Det betyder att hon är inröstad för att föra v-politik, inget annat.

SSB skrev:
HUMOR: Minns någon hur mycket skit Göran Person slängde på Bo Lundgren inför förra valet för att Bo köpt en villa för cirka 2 miljoner? Snacka om öppet mål inför kommande val när Göran köpt herrgård för 12 miljoner. Trovärdighet? Do as I say, not as I do. :hihi

Det är väl som med alla andra sossar...? Säger en sak, gör en annan. Senast idag: Sundbybergs kommunalråd som får handikapptillstånd till hennes mans bil. Det är solidaritet det. :tummenupp

Markus skrev:
Hon fick kryssen på V's valsedalr, som du mycket riktigt skriver. Det betyder att hon är inröstad för att föra v-politik, inget annat.

Är hon?
Då undrar jag varför folkpartiet ville ha med Mauricio Rojas. Eller varför liberalerna erbjöd branting en plats innan allmän och lika rösträtt infördes.

Detta är inget unikt med politiska vildar i riksdagen. Siw persson (S), Sten Andersson (M), tre stycken Nydemokrater som jag inte minns vad de heter, för att nämna några på den senaste tiden

benrangel skrev:

Ja, det är hon. Eller fanns hennes namn på något annat partis valsedlar?

benrangel skrev:
Då undrar jag varför folkpartiet ville ha med Mauricio Rojas. Eller varför liberalerna erbjöd branting en plats innan allmän och lika rösträtt infördes.

Det där vet jag ingenting om.

benrangel skrev:
Detta är inget unikt med politiska vildar i riksdagen. Siw persson (S), Sten Andersson (M), tre stycken Nydemokrater som jag inte minns vad de heter, för att nämna några på den senaste tiden

Och det är minst lika anmärkningsvärt.

Skulle du reagera om Maud gick med i NSF och dumpade Centern?

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back