Vänsterpartiets nya profil

Markus skrev:
:rofl :rofl :rofl
Det där är för bra för att vara sant, jag skriker nu efter källhänvisning på äkta sh.com manér!
Hur var det Ebba Grön sjöng, "Staten och Kapitalet..." :hihi

Klart som fan att det är sant. :tummenupp
Ska se om jag kan rota fram nån bra källa då..

Markus skrev:
Nej, men man blir ofattbart trög av det. LSD dödar inte heller för den delen.

jo men bara medans man använder det...

P.s det är blå tåget som gjort staten och kapitalet :fakta :mattias :3freak

p.s2 borde vi inte fira att gudrun lämnar vänsterpartiet?

honkiie skrev:
jo men bara medans man använder det...

P.s det är blå tåget som gjort staten och kapitalet :fakta :mattias :3freak

p.s2 borde vi inte fira att gudrun lämnar vänsterpartiet?

1. Nej du, man blir blåst av braj. Att en drog inte är dödlig gör den inte ofarlig.
2. Ebba grön sjunger "Staten och kapitalet, sitter i samma båt tralalala kommunisttrams tralalalala" Låten heter 800 Grader
3. Vet inte om det ska firas, frågan är om det är bra att hon kommer ta röster från vänsterpartiets väljare, hennes nya parti kommer bli minst lika kommunistiskt - men inte på ytan. Tänk om de blir superstora och inför mansskatt :skrämd.

Gixxer-Anders skrev:
Som är en cover på Blå tågets Staten och kapitalet :mattias
Och som inte alls heter 800 grader utan just "Staten och Kapitalet". Markus hade samtliga fel, grattis :tungan.

Gixxer-Anders skrev:
Som är en cover på Blå tågets Staten och kapitalet :mattias

Fy fan, jag kan bara urskulda mig med att jag inte är så inne i propagandasvängen. :tungan

Men, nu lyssnar jag på ekot. :mad: Gudrun ska alltså inte lämna sin plats i riksdagen. Är det rimligt? Att man blir invald primärt för att representera ett parti, och sedan sitter kvar på sin plats trots att man lämnar partiet? Sten Andersson gjorde samma sak, fullständigt vansinningt och faktiskt odemokratiskt i förlängningen.

Markus skrev:
1. Nej du, man blir blåst av braj. Att en drog inte är dödlig gör den inte ofarlig.
2. Ebba grön sjunger "Staten och kapitalet, sitter i samma båt tralalala kommunisttrams tralalalala" Låten heter 800 Grader
3. Vet inte om det ska firas, frågan är om det är bra att hon kommer ta röster från vänsterpartiets väljare, hennes nya parti kommer bli minst lika kommunistiskt - men inte på ytan. Tänk om de blir superstora och inför mansskatt :skrämd.

1. All forskning tyder på att det bara är en temporär effekt ifall man röker mycket, typ varje dag, sen då man slutat så upphör effekten efter nån vecka. Kanske inte säga så mycket då jag inte har nån erfarenhet om det men det är vad jag har läst.

3. Hon kommer starta ett skitparti som inte tar sig in i riksdan och några vänsterpartister kommer att följa, sen delas vänsterpartiet kanske in i två delar och då kanske inte nått av dom heller kommer in i riksdagen. Jag tycker det låter lovande iallafall.

sgtpepper skrev:
Och som inte alls heter 800 grader utan just "Staten och Kapitalet". Markus hade samtliga fel, grattis :tungan.

Nehej du, jag hade helt rätt i att Ebba Grön sjöng så. Vilket var det jag skrev från början. :D

Markus skrev:
Men, nu lyssnar jag på ekot. :mad: Gudrun ska alltså inte lämna sin plats i riksdagen. Är det rimligt?

Är det rimligt att man är en alkoholist som är kommunist och skattefuskar och kommer med förslag som borde räknas som hets mot folkgrupp och sitta i riksdagen?

honkiie skrev:
1. All forskning tyder på att det bara är en temporär effekt ifall man röker mycket, typ varje dag, sen då man slutat så upphör effekten efter nån vecka. Kanske inte säga så mycket då jag inte har nån erfarenhet om det men det är vad jag har läst.

Jag har inte sett den forskningen, men jag bestrider den ändå då jag sett motsatsen till vad forskarna kom fram till.

honkiie skrev:
3. Hon kommer starta ett skitparti som inte tar sig in i riksdan och några vänsterpartister kommer att följa, sen delas vänsterpartiet kanske in i två delar och då kanske inte nått av dom heller kommer in i riksdagen. Jag tycker det låter lovande iallafall.

Jag hoppas verkligen din profetia faller in. Men, folk på vänsterkanten tilltalas av alkoholister, plus att det är inne att vara feminist - vem vet... Tänk på Junilistan.

honkiie skrev:
Är det rimligt att man är en alkoholist som är kommunist och skattefuskar och kommer med förslag som borde räknas som hets mot folkgrupp och sitta i riksdagen?

Nej, men hon var i alla fall vald så lite lite lite legitimitet hade hon innan.

Markus skrev:
Men, nu lyssnar jag på ekot. :mad: Gudrun ska alltså inte lämna sin plats i riksdagen. Är det rimligt? Att man blir invald primärt för att representera ett parti, och sedan sitter kvar på sin plats trots att man lämnar partiet? Sten Andersson gjorde samma sak, fullständigt vansinningt och faktiskt odemokratiskt i förlängningen.

Inte nog med att hon är en manshatande, papperskorgspissande fyllkaja. Hon är ful också. Och dessutom folkkär :zpy

Vafför är det på detta viset? Ju sämre karaktär en politiker har desto mer älskade blir dom. Förutsatt att de är kvinnor naturligtvis.
Mona Salin är ju ett annat lysande exempel. Kan det vara Jante som spökar?

Gixxer-Anders skrev:
Hon är ful också. Och dessutom folkkär :zpy

:fakta
Plus att hon kissade i en papperskorg, ej att förglömma. :lol
EDIT: du skrev ju det....... :död

Gixxer-Anders skrev:

Din analys lär stämma, alla som ser Mona vet att de kunde göra hennes jobb bättre och därmed accepterar de henne. Men, då borde ju även hela regeringen vara populär. :va

Men va fasen skulle ni nu börja diskutera Ebba för. Nu blev jag ju tvungen att ladda ner lite nostalgilåtar från dem, från den tiden då man lyssnade på musik utan att inse vad den _egentligen_ handlade om.

Markus skrev:
Staten och kapitalet är en gammal blå tåget-cover.

800 grader är en annan låt;

"Människor med stirrande blick,
du grät fast du inte fick.
Varma kläder med så kalla kårar,
inte konstigt när jag bara ser dårar.

Vi fryser ihjäl...
"

Gixxer-Anders skrev:
Inte nog med att hon är en manshatande, papperskorgspissande fyllkaja. Hon är ful också. Och dessutom folkkär :zpy

Vafför är det på detta viset? Ju sämre karaktär en politiker har desto mer älskade blir dom. Förutsatt att de är kvinnor naturligtvis.

Det kan ju vara så att hon trots problem i privatlivet för en vettig politik i mångas ögon? Jag tycker Gudrun rockar! :D Vad gäller Mona Sahlin så har jag inte mycket till övers för henne men det beror enbart på att jag inte gillar den politik hon argumenterar för. Att hon köpt toblerone på statens kontokort är ju en överdrivet uppblåst grej som hon kommer få skit för hela sitt yrkesliv när det egentligen är helt oväsentligt i det stora hela.

Coola Ola skrev:
Jag tycker Gudrun rockar! :D
Jag gillar henne också, även om hon kommit med en hel del korkat efter avgången som partiledare. Hon är snabbtänkt, skicklig debattör och en ständig sticka i ögonen för borgarna :D

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back