KGK
1200
M.G.F skrev:2463696Fortfarande, vad handlar filmen om?
Ett reportage om problem för polis mfl. att utföra sitt arbete pga våld, i ex. rosengård i Malmö, som sänts i amerikansk TV.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
M.G.F skrev:2463696Fortfarande, vad handlar filmen om?
KGK skrev:2463706Ett reportage om problem för polis mfl. att utföra sitt arbete pga våld, i ex. rosengård i Malmö, som sänts i amerikansk TV.
smallsocks skrev:2463634Inse att någon som kan göra något borde göra det också utan att bara tänka eller prata om det... t ex regeringen...
Stort problem, hur ska man lösa det?
diskutera fint nu...
stoooffe skrev:2463871Vad är egentligen skillnaden på dagens integrationspoliktik jämfört med den som vi hade förr?
Framförallt så invandrade de under en period då vi hade kraftigt arbetskraftsunderskott i sverige. Vilket alltså betydde att de fick arbete tämligen omgående.Markus skrev:2463984Hur det såg ut på 60/70-talet när finnarna, grekerna, turkarna och jugoslaverna kom vore intressant att veta.
Jag antar att du missförstod hela mitt inlägg eftersom det rör sig om vad vi skall göra med de som redan finns inom landets gränser (vilket också är ett svar på OP's frågeställning). Gör om, gör rätt.Bärgren skrev:Eller så tar vi inte emot dessa hopplösa fall från början och sparar således 100%
SSB skrev:2464099Framförallt så invandrade de under en period då vi hade kraftigt arbetskraftsunderskott i sverige. Vilket alltså betydde att de fick arbete tämligen omgående.

http://www.scb.se/statistik/_publikationer/BE0701_1950I02_BR_BE51ST0405.pdf#search="invandring"Markus skrev:2464101Jo det vet jag men jag tänkte närmare på hur många som kom.
SSB skrev:2464099Framförallt så invandrade de under en period då vi hade kraftigt arbetskraftsunderskott i sverige. Vilket alltså betydde att de fick arbete tämligen omgående.
Som vi alla nog kan enas om är ett arbete en grundförutsättning för att en "integratiospolitik" skall fungera. Då fanns det jobb och invandringen skapade inga större problem.
FreddaAbborre skrev:2464187............Att sedan göra det möjligt att utvisa och ta tillbaka medborgarskapet för de som missköter sig grovt (upprepade grövre brott och brott som ger mer än 2 års fängelse eller något i den stilen tänker jag mig) skulle visa att det inte är fritt fram att göra vad man vill - bilden av invandrare skulle bli bättre.
Så ser jag på saken.
stoooffe skrev:2464217Skicka hem de som inte sköter sig och låt dem avtjäna sitt straff i hemlandet så folk slipper betala för dem.
SSB skrev:2464196Japp. Jag vet dock att man idag har den uppfattningen att vi inte kan "placera" ut invandrare eftersom det skulle inkränka på de friheter vi har i vårt land att som medborgare få bosätta sig vart man vill.
Sen är väl egentligen problemet flyktinginvandringen. Vanliga invandrare kommer oftast hit då de redan har ett jobb och är välmotiverade. Flyktingar kommer inte hit för att de vill vara här, de kommer hit för att de inte vill vara där.
En annan sak man kan fundera på är varför en irakisk flykting inte söker sig till Saudi Arabien eller Syrien osv. Ett land med samma klimat, kultur, religion och språk. Jag menar....om jag skulle fly till ett land skulle jag hellre åka till Norge eller Danmark, att fly till Kuwait skulle inte direkt vara mitt förstahandsval.![]()
Släpp en bomb...KGK skrev:2464315tigger de här om att få kärnmissiler i skallen![]()
http://video.google.com/videoplay?docid=5862460287603221198
SSB skrev:2464196
En annan sak man kan fundera på är varför en irakisk flykting inte söker sig till Saudi Arabien eller Syrien osv. Ett land med samma klimat, kultur, religion och språk. Jag menar....om jag skulle fly till ett land skulle jag hellre åka till Norge eller Danmark, att fly till Kuwait skulle inte direkt vara mitt förstahandsval.![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |