Välkommen till det nya Sverige!

Status
Ej öppen för fler svar.
tack, hade inte sett den.

Snart har vi amerikanska trupper vi gränsen som undrar ifall vi behöver hjälp:hihi

stoooffe skrev:
2463565 Tyvärr inte.

Inse att någon som kan göra något borde göra det också utan att bara tänka eller prata om det... t ex regeringen...

Stort problem, hur ska man lösa det?

diskutera fint nu...

Det talas om att arbetslösheten är cirka 80%.

Låt oss anta att varje person då kostar samhället 10'000 kr/mån i form av olika bidrag. Utbildningen av barn kostar också en slant så låt oss grovt räkna med 10'000 per person och månad.

Det sägs att dessa individer ofta är långtidsarbetslösa, säg 5 år. Sålunda kostar det 600'000 kr att ha en person boende i sverige i 5 år.

En alternativ lösning: Erbjud invandrare som anses "hopplösa fall" 300'000 kr om de avsäger sig uppehållstillstånd/medborgarskap och flyttar tillbaka till Libanon/Irak/Syrien osv osv.

De pengarna har samhället sparat in på 2.5 år och det är ändå mycket pengar i de länder dom flyttar hem till. Win win?

Sverige, eller Malmö i det här fallet, blir av med ett stort problem som slukar upp stora sociala resurser både i pengar och mankraft (polis t.ex.) och de som inte alls känner sig hemma i sverige får flytta hem med en god slant på fickan som hjälper dem att skapa sig ett gott liv i sitt ursprungsland.

Ingen skada skedd eller? Nu diskuterade jag väl fint?

/SSB

SSB skrev:
2463650 Det talas om att arbetslösheten är cirka 80%.

Låt oss anta att varje person då kostar samhället 10'000 kr/mån i form av olika bidrag. Utbildningen av barn kostar också en slant så låt oss grovt räkna med 10'000 per person och månad.

Det sägs att dessa individer ofta är långtidsarbetslösa, säg 5 år. Sålunda kostar det 600'000 kr att ha en person boende i sverige i 5 år.

En alternativ lösning: Erbjud invandrare som anses "hopplösa fall" 300'000 kr om de avsäger sig uppehållstillstånd/medborgarskap och flyttar tillbaka till Libanon/Irak/Syrien osv osv.

De pengarna har samhället sparat in på 2.5 år och det är ändå mycket pengar i de länder dom flyttar hem till. Win win?

Sverige, eller Malmö i det här fallet, blir av med ett stort problem som slukar upp stora sociala resurser både i pengar och mankraft (polis t.ex.) och de som inte alls känner sig hemma i sverige får flytta hem med en god slant på fickan som hjälper dem att skapa sig ett gott liv i sitt ursprungsland.

Ingen skada skedd eller? Nu diskuterade jag väl fint?

/SSB

Eller så tar vi inte emot dessa hopplösa fall från början och sparar således 100%

Kan någon förklara vad filmen handlar om? Jag har inte möjlighet att installera Flashplayer 8 så jag kan inte se den på jobbet.

Att lösa ett problem som ingen får prata om är svårt.
Politiker,poliser eller vanliga blir ju kölhalade direkt och tvingas mer eller mindre av media att dementera eller bli avsatt från sin tjänst.
Inte konstigt att SD växer sig starkare hur mycket media och alla smutskastar för problemen kvarstår och blir inte bättre självmant.

Att regeringen blundar och skyller på integrationen tror jag inte leder någon vart.För självklart dras man till likasinnade iaf den stora massan
och hellt ärligt hur många här skulle tänka sej att bo i Rosengård?
Inte ja iaf,nu kommer många skrika rasist pga detta inlägg men tydlingen
så tycker många med mej lika med tanke på vissa pollar.
Jag är inte rasist men tycker att något måste göras för det har gått för långt när utrycknings personal blir attackerade,polis stationer blir beskjutna med automat vapen,gäng krig på öppna gator osv osv..

dardevil skrev:
2463677 Att lösa ett problem som ingen får prata om är svårt.
Politiker,poliser eller vanliga blir ju kölhalade direkt och tvingas mer eller mindre av media att dementera eller bli avsatt från sin tjänst.
Inte konstigt att SD växer sig starkare hur mycket media och alla smutskastar för problemen kvarstår och blir inte bättre självmant.

Att regeringen blundar och skyller på integrationen tror jag inte leder någon vart.För självklart dras man till likasinnade iaf den stora massan
och hellt ärligt hur många här skulle tänka sej att bo i Rosengård?
Inte ja iaf,nu kommer många skrika rasist pga detta inlägg men tydlingen
så tycker många med mej lika med tanke på vissa pollar.
Jag är inte rasist men tycker att något måste göras för det har gått för långt när utrycknings personal blir attackerade,polis stationer blir beskjutna med automat vapen,gäng krig på öppna gator osv osv..

Bara att DU känner att du måste upprepa dig med uttrycket "jag är inte rasist" visar det sjuka i samhället.
För att svara på din fråga: Hade jag bott i Rosengård hade jag flytt som vilken flykting som helst till nordligare bredgrader med min familj.

Jag är inte tillräckligt politiskt korrekt så jag skulle önska att de handgripligen omlokaliserar ett stort antal till norrland där vi är glesbyggda (förlåt, förlåt nordbor om ni tog illa upp).

Som du sa: Man behöver inte vara raketforskare för att begripa varför SD har sitt starkaste fäste i skåne (I can't say that I blame them).

Suck :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Jag gissar på att tråden kommer vara stängd i morgon när jag vaknar. Hoppas dock inte på detta eftersom jag hittills läst mestadels vettiga och bra inlägg :tummenupp. Sparar på mina egna kommentarer just för att jag vill hålla tråden på en lämplig nivå :).

Chris Ash skrev:
2463268 Den har ju varit uppe ett antal gånger innan, lika nyanserad som Der Sturmer.
Hur vinklad och överdriven den tycks vara enligt dig så är det ändå ganska faschinerande att man över huvudtaget kan få ihop en sån där filmsekvens i en svensk byhåla, och få den att verka trovärdig.

Jag köper den.

dardevil skrev:
Konstigt att inte ND är större än SD där nere. :va

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu