Välkommen till det nya Sverige!

Status
Ej öppen för fler svar.
SSB skrev:
2464196

Sen är väl egentligen problemet flyktinginvandringen.

Absolut inte, 2838st av 56108st utdelade uppehållstillstånd var till flyktingar. Ganska exakt 5%.
SSB skrev:
En annan sak man kan fundera på är varför en irakisk flykting inte söker sig till Saudi Arabien eller Syrien osv.

En kille som klippte mig nyligen flydde från Irak under första kriget där, han bodde till 1999 i Saudiarabien i en flyktingförläggning han aldrig fick lämna, typ fängelse.

Sverige har kanske världens mest generösa bidragssystem bör nämnas i sammanhanget.

SirWankalot skrev:
2464384Det finns ingen solidaritet mellan araber/muslimer uppenbarligen. Eller?

Det beror på ändamålet, varför tror du Palestinierna har fri tillgång till vapen likaså Hizbollah - medans det påstås råda någon typ av hungersnöd i Palestinska områden.

Last edited:
Blanco skrev:
2464875
Fick du kvitto?

På det där stället får man bara kvitto på kortköpet, har aldrig fått kassakvitto, varken där eller på någon annan frisör i samma kategori.

:brynad

Markus skrev:
2464891 På det där stället får man bara kvitto på kortköpet, har aldrig fått kassakvitto, varken där eller på någon annan frisör i samma kategori.

Frisörer och smålivs-innehavare är nog sämst på att lämna kvitton...

Blanco skrev:
2464955 Frisörer och smålivs-innehavare är nog sämst på att lämna kvitton...

Tobaksaffärer, kebaberior, pizzerior ligger inte på topp heller. En gång köpte jag cigaretter i en tobaksaffär vid Hötorget (på kvällen), han var så äcklig så jag bad om kvitto - killen fick sätta igång maskinen, den verkade inte varit på på länge, skitsur vart han dessutom. :tummenupp

Man kanske skulle kolla med korvgubbarna om man kan få av dem. :lol

Markus skrev:
2464891 På det där stället får man bara kvitto på kortköpet, har aldrig fått kassakvitto, varken där eller på någon annan frisör i samma kategori.

Har klippt mig på Toni & guy några gånger och där får man alltid kvitto. Å andra sidan kostar det styvt 500 spänn att klippa sig... Finns det ett samband här eller!?

juha01 skrev:
2465489 Har klippt mig på Toni & guy några gånger och där får man alltid kvitto. Å andra sidan kostar det styvt 500 spänn att klippa sig... Finns det ett samband här eller!?

Ja, just där har jag också fått nota. Tror inte det direkt hänger ihop, jag hörde något frisör-riksförbund däremot uttala sig om att en trehundring får man räkna med om det ska vara vitt.

Är det sverige!!!!!

Detta är det sjukaste beteendet jag sätt!!!

Vart finns tacken för att dom får komma till sverige för att det är krig i sitt egna land? Ett så land så stort som USA som har flest brott som begås i hela världen bryr sig om lilla fjuttiga sverige måste ju säga en hel del om hur mesig våran regering är och hur mesiga vi är emot alla som kommer hit. Varför tror ni Saddam Hussein ville sitta i svenskt fängelse? En ändring måste göras för det här är inte sverige det är en j*vla djurpark!!!:mad:

dardevil skrev:
2463677 Att lösa ett problem som ingen får prata om är svårt.
Politiker,poliser eller vanliga blir ju kölhalade direkt och tvingas mer eller mindre av media att dementera eller bli avsatt från sin tjänst.
Inte konstigt att SD växer sig starkare hur mycket media och alla smutskastar för problemen kvarstår och blir inte bättre självmant.

Att regeringen blundar och skyller på integrationen tror jag inte leder någon vart.För självklart dras man till likasinnade iaf den stora massan
och hellt ärligt hur många här skulle tänka sej att bo i Rosengård?
Inte ja iaf,nu kommer många skrika rasist pga detta inlägg men tydlingen
så tycker många med mej lika med tanke på vissa pollar.
Jag är inte rasist men tycker att något måste göras för det har gått för långt när utrycknings personal blir attackerade,polis stationer blir beskjutna med automat vapen,gäng krig på öppna gator osv osv..

du.... Äter man en nogger black (en GB glass) i det "Svenska" samhället så är man nerstucken eller "kuttat" innan man har ätit upp den i dagens samhälle.

EDIT: Hörde för inte så länge sedan på nyheterna att var 4:de person i sverige har utländsk bakrund.

Last edited:
Flesh skrev:
2465694EDIT: Hörde för inte så länge sedan på nyheterna att var 4:de person i sverige har utländsk bakrund.

Ja tänk, till och med kungafamiljen har utländsk bakgrund.

Kommentarer till inslaget: Min tjejs mamma jobbar i Rosengård som distriktssköterska och det är inte på långa vägar så illa som inslaget visar. Inslaget visar en specifik händelse för ett tag sen (år, månader, minns inte) då folket blev lite sura och irriterade på myndigheterna - ungefär som EU-toppmötet i Göteborg. Att hänga ut Rosengård varje gång man diskuterar invandrare är ungefär som att hänga ut Lidingö varje gång man diskuterar "pappa betalar"-snobbar. Områden likvärdiga kan jag garantera finns i varje storstad i hela världen och är inte bättre eller sämre än nån annanstans.

Källkritik någon? :va

imaster skrev:
2465729 Ja tänk, till och med kungafamiljen har utländsk bakgrund.

Om du bara visste hur mycket bidrag dom plockar ut varje år skulle du blir mörkrädd.

Borde inte krav för bidrag vara att den egna ekonomiska situationen är mycket dålig.

Hur stor egen förmögenhet har kungafamiljen ?

Last edited:
burner skrev:
2465738 Om du bara visste hur mycket bidrag dom plockar ut varje år skulle du blir mörkrädd.

Jo förvisso. Men vad jag menade var att med "utländsk bakgrund" så kan det även gälla dem som är 10:e generationens invandrare och så vidare.
Ska man dra det krasst har ju ungefär 99% av USA:s befolkning utländsk bakgrund.

imaster skrev:
2465746 Jo förvisso. Men vad jag menade var att med "utländsk bakgrund" så kan det även gälla dem som är 10:e generationens invandrare och så vidare.
Ska man dra det krasst har ju ungefär 99% av USA:s befolkning utländsk bakgrund.
ska man dra det riktigt hårt så har alla länder utom tanzania (eller är det kenya) 100% invandring

imaster skrev:
2465746 Jo förvisso. Men vad jag menade var att med "utländsk bakgrund" så kan det även gälla dem som är 10:e generationens invandrare och så vidare.

Visst, min egen definition för att vara Svensk är man född i Sverige. Behöver inte vara svårare än så. Oberoende om föräldrar eller andra i släkten inte är det.

Född i Sverige = Svensk

burner skrev:
2465763 Visst, min egen definition för att vara Svensk är enkelt bara att man är född i Sverige. Behöver inte vara svårare än så....

Född i Sverige = Svensk
åk till rosengård och försök skilja vilka som är födda i sverige och vilka som är födda utomlands. lycka till

Offtopic:

Jag började fundera på varför de mitt i reportaget visar en inzoomad bild på bilratten. Kändes som en väldigt konstig och ointressant bild utan någon koppling till reportaget. Inte kan det väl ha funnits någon koppling till vilket bilmärke det var. :rolleyes:

-Rosen- skrev:
2465765 åk till rosengård och försök skilja vilka som är födda i sverige och vilka som är födda utomlands. lycka till

Heheh, inte mitt problem direkt.

Men via tex. födelseattester går detta enkelt att ta reda på.

Jag skulle vilja se en rapport varje år, som visar hur mycket skatt som kommer in till staten och vart alla skatter tar vägen...
Finns det någon sådan?

Oj oj! Tror vi behöver dämpa den här tråden, helt.

Har ni åsikter, ta upp det till politikerna, eller bli politiker själv.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!