Välkommen eller ej?

HönaPower skrev:
Du säger att det har kostat dig runt 150 K...var tror du om andrahandsvärdet på ett sånt bygge? :va

Jäckligt fräck var den iaf! :tummenupp

Tackar!

Saken är den att dom här bilarna är inte vanliga så andras erfarenheter säger att andrahandsvärdet är mycket bra...men man vet ju aldrig. Just nu känns det inte aktuellt att sälja i alla fall...nu väntar jag på våren så att jag kan skruva i bestyckningssatsen mm. :)

Megablade skrev:
Hej!

Jag vet egentligen inte om jag är välkommen här för min racer har "stödhjul", men den har en snurra tagen från en 919 fireblade så jag brukar kolla runt på det här forumet för tips om motorn mm.

Mvh Johan

PS Jag bifogar bilder på objektet DS
det finns ju dessa westfield roadster med en hayabusa motor i och effekten blir ju ganska stor för hela bygget väger ju en 350 - 400 kg så man märker ju av det :D www.megabusa.se snyggt bygge!!! det e charmigt att komma med dom på vägen :tuttar

Last edited:
Megablade skrev:
Hej!

Jag vet egentligen inte om jag är välkommen här för min racer har "stödhjul", men den har en snurra tagen från en 919 fireblade så jag brukar kolla runt på det här forumet för tips om motorn mm.

Mvh Johan

PS Jag bifogar bilder på objektet DS
Jag har en f.d kollega som håller på med att bygga en liknande bil. Han skulle nog behöva lite tips kanske´.. ska vidarbefodra denna tråd till honom så kanske ni kan ta kontakt

Uppdatering.

Jag tyckte att det var dags att skruva på Yoshimuradämparen...det låter mera nu... :hihi

Bifogat

• 06_22_1.JPEG
    06_22_1.JPEG
    79.9 KB · Visningar: 490
Megablade skrev:
Jag tyckte att det var dags att skruva på Yoshimuradämparen...det låter mera nu... :hihi

Kan du inte slänga upp en lite film på bilen:) ?

Vet du om Pegasus har någon återförsäljare i Sverige fortfarande?

Jonathan skrev:
Kan du inte slänga upp en lite film på bilen:) ?

Vet du om Pegasus har någon återförsäljare i Sverige fortfarande?

Jag har ingen DV-kamera men jag kanske kan fjäska med Heliac och höra om han kunde ta en snutt....

Jag tror inte det finns någon svensk återförsäljare för just Pegasus men man kan ju importera själv, det gjorde jag.

Jag var iväg ock klämmde på Gelleråsbanan i går(läs söndag 17/7) och det var j*vligt kul! :banana
Det visade sig att jag har lite låg toppfart. Bilen varvade ut efter 60-70% av rakan(180 km/h 10500 rpm) så jag kanske skulle ta och byta slutväxel men det får nog bli ett vinterjobb i så fall. I svängarna gick den dock helt fantastiskt, det är ju alltid kul att lämna diverse dyra bilar bakom sig(Honda S2000, Focus RS div BMW'ar m.fl :hihi ). Det finns en filmsnutt på denna länk där jag är med i slutet(vid 5min 21 sekunder markeringen).

http://www.locostsweden.se/movies/gellerasen2005small.wmv

Bifogat

• 07_17_0.JPEG
    07_17_0.JPEG
    95.8 KB · Visningar: 204
  • Gelleråsen 20050717.JPG
    Gelleråsen 20050717.JPG
    85.2 KB · Visningar: 212
Ballt ljud..ring bara så gör vi en rulle på "fjället". Jag kan ligga bakom med 740:n å filma... de e lugnt :D

sportarn skrev:
Ok, själv är man född i brålanda. Inte mycket bättre det! :D
Inte där så ofta har ju lyckats slita mig från bonde samhället!

Tufft projekt! :tummenupp

Brålanda är ju värsta metropolen! :rofl

Några fler...

Bifogat

• DSC_0172.jpg
    DSC_0172.jpg
    86.1 KB · Visningar: 144
  • DSC_0280.jpg
    DSC_0280.jpg
    79.5 KB · Visningar: 130
2005-07.28 Kinnekulle ring.

Jag kunde inte hålla mig utan var bara tvungen att bege mig till Kinnekulle Ring för att få lägga några varv...det blev rätt många varv faktiskt.
Efter att ha kört Gelleråsen med Attitude, Locost och några fler klubbar den 17/7 så vill jag nog påstå att jag tyckte att Kinnekulle var en bana som tog längre tid att komma överens med, men det gick bättre och bättre.
Det är ju konstigt att det kan vara så kul att "köra skiten" ur sin bil.. :tungan och även att klämma om en och annan bil...
Vill även passa på att tacka fotografen, hastig.se

Bifogat

• P7289975.jpg
    P7289975.jpg
    88.4 KB · Visningar: 108
  • P7289842.jpg
    P7289842.jpg
    79.5 KB · Visningar: 107
  • P7289915.jpg
    P7289915.jpg
    95.7 KB · Visningar: 98
  • P7289901.jpg
    P7289901.jpg
    88.5 KB · Visningar: 81
Last edited:
Det finns en del coola byggen i Sverige.
Jag sålde en gång en motor från en GSXR 1000 -02 som nu ska gå turboladdad i en 3-hjulig bil i Stockholmstrafiken.
Någon av er 08:or som sett till en sådan?
Jag tror att den gick under namnet BoostBuster

ReDan skrev:
Oerhört skojj bygge! Är du nöjd med pulvret eller ska du turboladda?
Nöjd med pulvret....kan man någonsin få tillräckligt? :tungan
Nja, den går faktiskt rätt ok. Eftersom jag är sån som gillar att åka där det svänger så tror jag att det blir svårkört med turbo. Jag är lite rädd för ketchupeffekt osv. Det blir nog svårt att ligga "på gränsen" genom en böj och smyga på gasen. Jag vet inte hur växellåda/koppling skulle palla heller med tanke på att min bil väger ca 480 kg. Med andra ord, jag får nog vara nöjd....fast det är klart, en Blackbirdsnurra vore ju kul.... :)

Last edited:
Jag var i Karlstad för att delta i KDR's(Karlstad racing)konbanekörning den 4/9 på den gammla flygplatsen.
Som gammal rallygubbe så måste jag nog erkänna att jag väntade mig en bana med betydligt "värre" svängar men det var en bana med mycket lätta svängar. Så här i efterhand kan jag ju tipsa om att R-däck inte är lämpliga på konbana för man hinner aldrig få upp någon som helst värme i dom och då är det halt kan jag tala om :rolleyes: Rallydäck för asfaltbruk hade varit bra för dom fungerar ganska bra redan som kalla men man kan ju inte ha allt eller... :tungan

Jag tror bestämt att Johan lyckats låsa upp ett hjul eller två, därav röken

Bifogat

• 240.jpg
    240.jpg
    69.7 KB · Visningar: 117
  • image_335.jpg
    image_335.jpg
    61.2 KB · Visningar: 75
Last edited:
Jaha ja, då var det plödsligt höst och slutkört för i år. Dags att förbättra inför nästa säsong, så nu har jag varit ohyffsad nog att tala om för bilen att det är dags för bättre diét med viktminskning som följd. Jag började idag med operation lättning vilket innebar att ett 55 amperes volvobatteri fick ge plats för ett nio amperes mcbatteri. Viktbesparing komplett med fäste blev 11,5 kg . Nu väntar montering av ljuddämpare av kolfiber och urmontering av passagerarstol/bälte...det blir kanske 10 kg till. Efter det börjar det bli svårt att hitta något att spara vikt på, eller rättare sagt, det beror på hur mycket pengar man vill lägga...aluminium ok, hubbar, spindlar mm vore ju trevligt men det skall ju betalas också...

Bifogat

• 10_08_1.JPEG
    10_08_1.JPEG
    96.1 KB · Visningar: 109
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...