"MotoGP-kurvor" där det brukar vara jättestor skillnad mellan fritt kvalspår och placeringsbevakande racespår:
Jerez sista kurvan
Estoril kurva tre (grym inbromsning nedför) och in i den långsamma chikanen
Catalunya efter bakrakan (där F1 åker "genväg")
Laguna kurva två (längst ner efter "rakan")
Brno kurva tre (där Valentino hetsade Jorge för några år sedan)
Misano sista kurvan
Motegi efter bakrakan (där Casey åkte rakt fram förra året)
Sepang kurva nio
Fritt ur minnet, finns säkert fler.
Att det används i Moto GP så väl som i SM/EM/VM är jag övertygad om men jag har inte sett något så tydligt exempel i Moto GP som på Anterstorp, vilket vad var jag menade. Inte att Moto GP-förare inte kör olika spår beroende på om de är ensamma (ex. kval) eller ligger före konkurrenten och skall blocka. För det är fn. den enda anledningen jag också, likt farbror Moss ;-), ser med att fråbgå det spår som är snabbst (för dig).